Reprezentanţii municipalităţii timişorene au iniţiat demersurile pentru desemnarea preşedinţilor birourilor electorale din secţiile de votare care vor fi organizate pentru alegerile europarlamentare şi a locţiitorilor acestora.
Persoanele care doresc să îşi exprime disponibilitatea de a ocupa funcţii de preşedinţi ai birourilor electorale ale secţiilor de votare şi de locţiitori ai acestora trebuie să depună o solicitare la primărie până în 9 aprilie 2014. Cererile se pot depune la Primăria Timişoara, la etajul 1, camera 103, de luni până vineri, între orele 9-15. Trebuie îndeplinite însă anumite condiţii potrivit Legii 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, modificată şi completată.
Solicitanţii trebuie să aibă de regulă studii juridice sau cel puţin studii medii, să nu facă parte din niciun partid sau formaţiune politică, să nu fie candidaţi sau rude până la gradul al patrulea ale unor persoane care candidează şi să aibă exerciţiul drepturilor electorale. Cei care doresc să se înscrie pentru respectivele funcţii trebuie să depună, pe lângă cerere, şi copii după actul de identitate şi diploma de studii.
„Persoanele interesate vor putea participa la programul de instruire ce va fi organizat de Autoritatea Electorală Permanentă până la momentul comunicării spre avizare a listelor în vederea desemnării prin tragere la sorţi a preşedinţilor birourilor secţiilor de votare şi a locţiitorilor acestora”, mai precizează reprezentanţii municipalităţii.
Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare şi locţiitorii acestora beneficiază de o indemnizaţie de 85 de lei pe zi de activitate, dar nu se vor plăti mai mult de 5 zile. Ceilalţi membri ai birourilor electorale primesc 65 de lei pe zi de activitate, dar nu mai mult de 3 zile. Sumele sunt impozabile.
Bugetul total pentru organizarea scrutinului este de 2 milioane de lei în judeţul Timiş.
Alegerile pentru Parlamentul European vor avea loc în data de 25 mai.
Citiți principiile noastre de moderare aici!