Cu studiu de fezabilitate aprobat încă din toamna trecută, Primăria Timișoara a reușit să obțină fonduri europene pentru modernizarea Căii Bogdăneștilor și transformarea arterei într-un bulevard demn de un oraș european. Contractul a fost semnat marți, la sediul municipalității, iar în baza acestuia PMT primește 89,5 de milioane de lei de la UE, din totalul de 148,85 milioane.
Șantierul va ține trei ani, iar banii vin pe POR – Axa prioritară 4. Practic, Calea Bogdăneștilor va fi modernizată de la intersecția cu Cetății până la bucla STPT, proiectul însemnând și revenirea liniei 5 pe traseu.
Traseul este prevăzut cu linie cale dublă în platformă proprie, în centrul străzii, înierbată pentru „reducerea zgomotului și vibrațiilor”. Sunt 4,95 km de linii de tramvai, traseu încadrat de spații verzi cu pomi, în zona centrală a tramei stradale.
Pe carosabil vor fi câte două benzi pe sens, iar pe ambele părți ale viitorului bulevard urmează să fie amenajate trotuare de 1 metru și piste de biciclete cu o lățime de 1,5 metri fiecare. Vorbim, în total, despre peste 9.500 mp de spații verzi, din care 8.400 mp vor fi nou create. Tronsonul cuprins între Bd. Cetății și str. Dan Căpitan va păstra structura existentă pe relația E-V, executându-se un drum nou pe relația V-E, amenajându-se intersecțiile în dreptul străzilor Grigore Alexandrescu și Agricultorilor.
Intersecțiile de pe traseu vor fi semaforizate și supravegheate video, camere de supraveghere urmând să fie puse și în cele șapte stații STPT de pe traseul liniei 5. De asemenea, potrivit documentației prezentată de ADR Vest, stațiile urmează să fie adaptate nevoilor persoanelor cu handicap și să fie dotate cu bloc luminos, acces point, switch, inclusiv automat de bilete, panou afișare LCD, monitor pentru publicitate, monitor televiziune cu circuit închis, casete luminoase și mobilier urban – coșuri de gunoi și bancă.
Investiția vizează și înlocuirea rețelelor edilitare stradale, subterane și supraterane, delimitate de Cetății și str. Casian Muntean, unde se află bucla de întoarcere din Ronaț. Vor fi amenajate doar șapte locuri de parcare de lungă durată în afara părții carosabile și 11 locuri de parcare de scurtă durată, amenajate prin extinderea părții carosabile.
Studiul de fezabilitate actualizat a fost adoptat în toamna anului trecut de aleșii locali. Fusese pregătit încă din 2009, de fosta administrație, condusă de Gheorghe Ciuhandu. La acea vreme, valoarea estimată a proiectului era de 94,6 milioane de lei cu tot cu TVA, însă între timp aceasta aproape că s-a dublat, ajungându-se la 148,85 milioane de lei, echivalentul a 31 milioane de euro, din are contribuția PMT este de 59,19 milioane de lei, adică 12,5 mil. euro.
Potrivit directorului Direcției de Drumuri, în scurt timp va fi lansată licitația pentru proiectare și execuție, respectiv dirigenție de șantier. Specialiștii din PMT speră ca până la Crăciun să fie semnat contractul de execuție.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
Xvreau si eu nsa vad cum vor “echilibra” diferentele de nivel intre cele doua parti ale strazii, o diferenta ce depaseste in unele locuri chiar si 40 de cm…adica cei de pe partea cu numere de casa cu sot nu vor mai avea acces in curte?
cat despre locurile e parcare…” Vor fi amenajate doar șapte locuri de parcare de lungă durată în afara părții carosabile și 11 locuri de parcare de scurtă durată, amenajate prin extinderea părții carosabile.”….cum adica?
Trotuar de 1m. Pe bune? Nici pe Popa Șapcă nu are 1 m si cu greu trec 2 persoane una pe lângă cealaltă. Ar trebui lăsați toți acești urbaniști pietoni până afla și ei cum e sa mergi pe jos. In Timișoara, că unde e mai bine că aici?
Uai ce tun se pregateste!
Sa fiti pe faza cine cistiga licitatia.
E bine ca s-au accesat fonduri europene dar proiectul mi se pare mort din fasa.. Va fi clasat. Uitati-va cat a durat Dragalina o cracire de pod……
sa faca impreuna cu pasaj solventul si podul peste bega si sa lege bogdanesti cu liviu rebreanu si atunci centrul ramane liber, dar unde nu-i cap vai de picioare. pentru locuri de parcare …..pentru ce? sunt doar case in zona, sa-si tina masinile in curte, o sa fie bulevard. simplu
Stati linistiti ca se va realiza. Partial. Adica partea cu inierbarea, restul …
Oameni buni, vorbiti de parca pletea ar fi normal. Pai la noi e primejdie sa se descopere pesta africana la mistretii aciuiti prin balarii si el vrea linii “inierbate”. Pai la noi tocmai iarba e o problema.
Auziti:” linii de tramvai noi, pe mijloc, care vor fi înierbate, “.Pai uitati-va la poza din titlu.Liniile sunt tot inierbate?