Primăria Timișoara (PMT) va aplica la Programul Regional Vest (PRV) 2021-2027. Vrea să obțină bani pentru un „coridor integrat de mobilitate urbană”, eligibil pentru finanțare. Acesta a fost aprobat de Consiliul Local Timișoara.
„În 2021 am anunțat prima dată că vom depune Cetății și Vidrighin pe noul POR, acum numit Programul Regional Vest (PRV), pentru finanțare. Am făcut investiții majore, ambele șantiere s-au mișcat chiar dacă au fost lucrări complexe în subteran și o nevoie de corelare cu constructorii contractați de Aquatim. Acum, din cauza unei noi amânări a guvernului, riscăm un blocaj. Cel puțin la Cetății. Când am pregătit bugetul anul acesta, ne-am bazat pe faptul că ADR va da startul la timp noului program. Din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat, iar guvernul a întârziat încă o dată procesul. Noi facem toți pașii necesari pentru a include aceste două proiecte imense de infrastructură în PRV și pentru a obține bani europeni pentru ele, astfel încât banii pe care îi economisim din bugetul local să poată fi orientați spre alte investiții necesare pentru ca Timișoara să se modernizeze”, transmite viceprimarul Ruben Lațcău.
Fișele de proiecte pentru reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale de pe Bulevardul Cetății și Calea Stan Vidrighin au fost transmise către ADR Vest pentru a obține finanțare prin Programul Regional Vest 2021-2027, Prioritatea 4 – O regiune cu mobilitate urbană sustenabilă. Acestea se aflau și pe lista de rezervă a Programului Operațional Regional (POR) 2014-2020, care se încheie anul acesta.
Coridor integrat de mobilitate urbană
Timișoara, la fel ca alte orașe din România, se confruntă cu probleme cauzate de transformările economice și sociale din ultimele decenii, context în care a fost elaborat Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Polul de Creștere Timișoara. Planul are cinci direcții majore de intervenție: accesibilitatea, siguranța și securitatea, protejarea mediului, eficiența economică și îmbunătățirea calității mediului urban.
Coridorul integrat de mobilitate reprezintă un proiect important din acest Plan, integrând mai mule proiecte complementare și propuneri de investiții pentru dezvoltarea mobilității urbane, prin modernizarea infrastructurii de transport public în comun, crearea unei rețele de piste de biciclete și modernizarea traseelor pietonale.
Prin acest coridor de mobilitate integrat se dorește reducerea traficului rutier și a emisiilor de CO2, dezvoltarea unui sistem de transport public de înaltă calitate și reducerea costurilor – astfel încât timișorenii să opteze mai des pentru acesta, în loc să se deplaseze cu mașina personală, mărirea siguranței circulației și reducerea numărului de accidente, reducerea noxelor și a poluării sonore etc.
Coridorul integrat de mobilitate urbană propus este: Calea Buziașului – Calea Stan Vidrighin – str. O Iosif – str. A. Șaguna – str. Spitalul Nou – str. Demetriade – str. Ialomița – str. Amurgului – str. Miresei – Bd. Cetății – Calea Bogdăneștilor – Pasajul Solventul – Pod Solventul – Bd. Dâmbovița – Bd. L. Rebreanu – Calea Buziașului.
Trimite articolul
XToate bune și frumoase, dar fără o centura orașul va rămâne sufocat de camioane și poluarea pe care o generează acest lucru.
-
Lasa ca baga 4 benzi in Dumbravita, la fel ca in Giroc sau Mosnita, sa le sufoce pe toate, dar centura e pe 2 benzi
-
f bine ca “baga”
-
-
Din pacate ai dreptate, dar Grindeanu si PSD/PNL inca lucreaza la cum sa nu se faca centura !
-
O va face Robu in urmatoarele doua mandate :))
-
Centura nu e facuta de primarie.
-
Deci se ingusteaza strazile pt o palma de gazon…sa circulam mai putin cu masina personala, sa folosim rattul…
-
Asa ai formulat de parca e ceva aiurea. Foarte bine ca se ingusteaza. Daca nu era macar o palma de gazon, iar se comenta. Cu cat circulam mai putin cu masina personala, cu atat mai bine pentru toti. Da, chiar si pentru ratt, pentru care platim oricum. Cum platim si pentru restul prin taxe. Hai sa si folosim banii dati deja.
-
chiar e aiurea, sunt niste normative, nu ingustezi benzile ca vrea vreu eco-prostalau…da na strain Timisoristan
-
-
Dupa modernizari, mai intotdeauna a ramas mai putin spatiu verde decat era initial. Pe strazile unde s-a intamplat acest lucru, aerul e greu respirabil. In special seara. Te ustura gatul daca nu esti in masina cu geamul inchis. Iar daca mai e si cald afara, e groaznic de-a dreptul.
-
Ia Strepsils. Si nu mai bea apa rece.
-
dar totusi nu vi rusine de partea aia de asfalt de pe vidrighin zici ca e bombardata de rusi! ala e zona de circulatie, e bataie de joc de luni de zile numa praf cat incape. Fi-var rusine.
-
foarte slaba executie pe Vidrighin, bordurile zici ca zboară..
O idee: Finalizati ce e acuma spart. Pe urma bani pentru proiecte viitoare
-
Păi sunt bani europeni ca să le termine la timp și să-și facă și restul de investiții
-
Si atunci de ce nu se fac?
-
e foarte bine. Asta pare o initiativa buna, ca multe altele ale administratiei actuale.
Ritmul lucrarilor este in continuare jenant. Nici actualii din primarie nu stiu sa faca project management eficient, se pierd in zoom-uri.