Municipalitatea a depus, marți, 9 octombrie, proiectul prin care cere banii europeni pentru Armonii, pe Axa Retro. Din bugetul local s-au cheltuit în jur de 16 milioane de euro pentru modernizarea a 30 de tramvaie GT4. Abia jumătate din sumă va putea fi recuperată de la UE, pentru că, potrivit autorităților locale, nu se pot obține fonduri Retro pentru tramvaiele care au fost introduse deja în uz în momentul depunerii cererii. Doar 16 garnituri sunt eligibile, proiectul fiind depus pe POR – Axa 4, prioritatea de investiții 4e, obiectiv specific 4.1.
„Cererea de finanțare a fost depusă, deci un prim proiect pe această axă de mobilitate, pentru tramvaiele Armonia. Vom primi circa 42 de milioane de lei, asta înseamnă peste 8 milioane de euro”, a afirmat, marți, primarul Timișoarei, foarte încântat de performanța primăriei.
Nicolae Robu a și găsit destinația banilor recuperați de la UE: îi va investi în noile poduri pe care dorește să le construiască în Timișoara.
„Spre exemplu, îi vom putea folosi pentru construirea celor două noi poduri peste Bega, podul Jiul și podul ILSA/ ISHO, care la anul vor fi ceva pe teren. Banii vor veni pe parcursul anului 2019. Eu am dat un exemplu. Noi podurile le construim oricum pe bani de la bugetul local, numai că umplem golul prin cheltuielile cu podurile prin ceea ce ne va intra ca rambursare pentru tramvaiele Armonia”, a explicat primarul.
Podul Jiul va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, dar și piste de biciclete și trotuare decente. Există de ceva vreme un studiu de fezabilitate pentru ridicarea podului, însă primăria s-a chinuit să obțină avizele de la mai multe instituții pentru a putea trece la următorul pas. Edilul-șef spunea încă din vară că se va trece la faza următoare…
„La următoarea ședință a consiliului local, fie la sfârșitul lunii august, fie începutul lunii septembrie, vom da undă verde pentru elaborarea proiectului tehnic și detaliile de execuție. În luna octombrie estimez că vom lansa licitația pentru execuție”, declara Robu în 3 august.
Cât despre podul ILSA, proiectul și studiul de fezabilitate pentru investiție a fost finalizat încă din decembrie 2017, de către Mulberry Development, dezvoltatorul proiectului imobiliar ISHO. Documentația urma să fie predată municipalității, care trebuie să facă investiția, estimată la 2,2 milioane de euro. Proiectanții au estimat că este nevoie de șase luni pentru obținerea avizelor, a autorizației de construire și organizarea licitațiilor.
Proiectul prevede lărgirea unui tronson aferent Inelului II de circulație la patru benzi de circulație, dar și crearea unui nou bulevard de legătură care va traversa noul cartier din zonă, precum și podul nou cu patru benzi peste Bega și o pasarelă pietonală.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2114172″]
[related-post post_id=”2121615″]
[related-post post_id=”2119295″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!