Pentru a fi eligibilă pentru rambursare, o persoană impozabilă stabilită în România trebuie să efectueze operaţiuni care dau dreptul de deducere a TVA-ului în România. De curând a intrat în vigoare un Ordin emis de ANAF prin care s-a aprobat Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de către persoanele impozabile stabilite în România pentru importuri şi achiziţii de bunuri/ servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene.
Cererea se depune electronic până cel târziu la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmează perioadei de rambursare, prin intermediul portalului ANAF. Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic şi de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot însă viza o perioadă mai mică de 3 luni, în cazul în care aceasta reprezintă perioada rămasă până la sfârşitul anului calendaristic.
Pentru depunerea cererii este necesară semnătura electronică obţinută în baza unui Cerificat digital calificat, potrivit procedurii afişate pe portalul ANAF. Formatul electronic al formularului 318 Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugată pentru persoanele impozabile stabilite în România se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de ANAF de pe pagina de Internet a ANAF, la adresa www.anaf.ro, rubrica Declaraţii electronice.
Citiți principiile noastre de moderare aici!