În toţi anii de funcţionare, deşi s-au încasat sume considerabile, prin sistemul TelPark nu a fost construită nicio parcare supraterană sau subterană. Abia anul trecut, printr-un parteneriat public-privat, s-a reuşit construcţia primei parcări subterane, în zona Pieţei 700. Însă aceasta nu oferă nicio facilitate celor care au achiziţionat deja un abonament de parcare de la municipalitate. Nici introducerea noului sistem de parcare, TimPark, nu a schimbat această situaţie.
Primarul Nicolae Robu promite că lucrurile se vor schimba în viitor, chiar dacă recunoaşte că TimPark nu produce în acest moment destule venituri pentru construcţia de parcări subterane sau supraterane. El a precizat că municipalitatea caută acum un investitor care să ridice o parcare supraterană în zona Oituz şi care să permită accesul gratuit celor care deţin abonamente TimPark.
„Sunt total de acord cu şoferii. Evident că Timişoara are mult prea puţine locuri de parcare. Şi noi vom creşte numărul locurilor de parcare. Avem pentru 2013 un proiect de construire a unei parcări supraterane. Vă garantez că în 2013 va începe construcţia. (…) Acolo se va parca inclusiv cu abonament TimPark. Vom negocia ca un număr de locuri din acea parcare să fie alocate municipalităţii şi unde vor putea parca cei care deţin abonamente TimPark”, a declarat primarul.
El a precizat că TimPark va aduce municipalităţii venituri mult mai mari decât vechiul sistem TelPark.
„Vă garantez că va produce venituri. Vă voi prezenta veniturile aduse de TimPark şi veţi vedea că ele vor fi considerabile. Oricum, mult mai mari decât veniturile aduse de TelPark. Şi asta nu se va datora preţurilor mai mari, pentru că TimPark operează cu preţuri mai mici. Pentru că e un sistem comod, oamenii vor fi mai cinstiţi în număr mult mai mare”, a mai spus Nicolae Robu.
Primarul Timişoarei a declarat că este deschis să discute cu orice investitor care doreşte să realizeze parcări în municipiu, atât timp căt municipalitatea nu trebuie să aloce bani.
„Eu susţin orice variantă. Atâta tot că nu pot aloca bani pentru realizarea lor. Dar dacă vine un investitor privat care doreşte să facă o asemenea parcare, nu e nicio problemă”, a concluzionat primarul.
Rămâne de văzut dacă investitorii privaţi vor considera că îşi pot amortiza investiţia lăsând bariera ridicată pentru cei cu abonamente TimPark.
Citiți principiile noastre de moderare aici!