În primăvară, consorţiul italian Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua-Cossi Construzioni a câştigat licitaţia pentru construirea unui lot din autostrada Timişoara-Lugoj, cu o ofertă de 445,64 milioane lei, însă rezultatul licitaţiei a fost contestat de asocierile Tehnologica Radion-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Lena-Rosas-Arcadis şi Construcciones Y Promociones Balzola-Robert Alcisa-Puentes din Spania, precizează Mediafax.
La începutul lunii octombrie, Curtea de Apel Bucureşti a obligat Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale să reevalueze oferta asocierii condusă de Tehnologica Radion, potrivit reprezentanţilor Ministerului Transporturilor.
Traian Băsescu a afirmat că reacţia CE este una de neîncredere privind modul în care se câstigă licitaţiile în instanţă, în pofida deciziilor luate de comisiile de specialişti, care adesea sunt supervizate de către Bruxelles în stabilirea câstigătorilor. Finanţarea tronsonului de autostradă este asigurată în proporţie de 85% cu fonduri europene şi 15% de la bugetul de stat.
Lucrările pentru primul lot al autostrăzii, licitat împreună cu cel de-al doilea lot, au fost inaugurate la mijlocul lunii octombrie de premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor Anca Boagiu.
“S-a mers prea departe”, a arătat preşedintele. “Bruxelles-ul a spus «Spălaţi-vă pe cap cu câştigători stabiliţi în felul acesta!»”, a afirmat şeful statului.
“Petru mine, scrisoarea care a a venit ieri, legată de o licitaţie mare, este un semnal extrem de prost cu privire la cum sunt văzute hotărârile judecătoreşti legate de un contract şi răspunsul este ferm – nu aveţi să îl finanţaţi din bani europeni, este justiţia voastră, folosiţi banii voştri pe astfel de rezultate la licitaţii”, a spus preşedintele.
Boc si Boagiu deschid lucrarile la autostrada Timisoara-Lugoj
Citiți principiile noastre de moderare aici!