Zeci de vizitatori ai noii expoziţii de la Bastion au ţinut să fotografieze, chiar şi cu telefoanele celulare, tabloul artistului băcăuan Liviu Nedelcu, care -l înfăţişează pe Traian Băsescu, într-un portret pe fond portocaliu, având mâzgălită, deasupra capului, interogaţia de inspiraţie biblică “sunt eu oare apărătorul fratelui meu?”.
Cea de-a doua lucrare inspirată de preşedintele ţării îl are autor pe timişoreanul Victor Gingiu, artistul care a reuşit deja să stârnească un mic scandal în urbe şi multe controverse, cu un alt tablou care-l înfăţişa pe premierul Emil Boc pe post de albinuţă ce-i duce mierea dintr-un fagure cu conturul României lui Traian Băsescu, care apare ca un Buddha levitând pe nori. Tabloul a fost eliminat dintr-o expoziţie deschisă în luna octombrie pe holurile Consiliului Judeţean Timiş, Constantin Ostaficiuc, preşedintele CJT, considerându-l pe autor “un pictor obscur” care vrea să-şi “facă reclamă”. De această dată, Victor Gingiu, care este doctor în arte vizuale şi asistent la facultatea timişoreană de profil, a conturat zâmbitorul semiprofil al lui Băsescu dintr-un şir de chipuri de oameni care strigă furioşi, rapelul fiind cât se poate de evident. Lucrarea se intitulează “Eu văd doar oameni care zbiară” şi nu a fost exclusă din expoziţie, deşi “stăpân” al Bastionului e tot CJT.
Din motive lesne de dedus, cele două reprezentări ale lui Traian Băsescu au atras buluc de lume şi multe comentarii, însă expoziţia este cu mult mai ofertantă, iar cei veniţi de dragul artei sau din curiozitate pentru direcţiile ei contemporane au avut ce vedea: “Cain şi Abel” în viziunea maestrului Romul Nuţiu, “Coloana albă a iertării” lui Marin Gherasim, “Ochii MonaLisei” sub privirea Suzanei Fântânariu, “Jertfa” lui Mihai Chiuaru, “Amprenta” Danei Constantin, “XTerminare” de Ilinca Oprea, “Păcatul” lui Gheorghe Zărnescu, Îngerii şi serafimii lui Vasile Pop Negreşteanu, “Puntea lui Abel” – instalaţie de Florin Ianăş, “Trăirile” Adrianei Lucaciu, cumplitele viziuni ale lui Ştefan Bădulescu (“Canis Praepediti”) sau lucrarea ancorată în imediata şi concreta actualitate despre moartea baschetbalistului american Chauncey Hardy, realizată de Marina Constantinescu Bileca sunt doar câteva dintre lucrările care reţin privirea şi provoacă imaginaţia. <<Sunt eu oare păzitorul fratelui meu?>> este un proiect național coordonat de prof. drd. Iuliu Bălău, în cadrul expoziției fiind prezenți peste 50 de artiști din toată țara: o abundenţă greu de asumat estetic, dar interesant ca exerciţiu al decelării personale. Curatorii evenimentului sunt prof. dr. Alexandra Titu şi prof.dr. Liviu Nedelcu, iar expoziţia va rămâne deschisă până în 10 februarie la Galeria Bastion.
Arta intre Cain si Abel: 50 de artisti expun in Bastion
Citiți principiile noastre de moderare aici!