Al doilea concurs pentru posturile libere de la Centrul de Proiecte din cadrul Primăriei Timișoara este diferit față de primul, la care s-a prezentat doar actualul director al proaspetei structuri din primărie. S-au depus 41 de dosare și doar 11 dintre ele au fost respinse. Majoritatea au numele ascunse, candidații invocând GDPR.
Primăria Timișoara încearcă încă din aprilie să găsească angajați pentru Centrul de proiecte al municipalității, care se ocupă de tot ce înseamnă finanțări nerambursabile în domeniile cultură, educație, tineret, sport, mediu, implicare civică și socială. La primul concurs au fost scoase doar patru posturi din șase și nu s-a înscris decât o persoană, pentru postul de director, care a și câștigat. Alexandra Rigler își caută din iunie și colegi, astfel că s-a făcut un nou concurs, pentru șase posturi: contabil-șef, economist, consilier juridic, expert relații publice și comunicare, expert programe și proiecte și inspector de specialitate programe și proiecte.
Concurs fără pretenții
Reprezentanții PMT n-au avut prea multe pretenții. Dacă la primul concurs se cereau studii universitare de master, la cel de acum doar contabilul-șef trebuie să aibă diplomă de master. În plus, doar contabilul-șef trebuie să aibă o experiență de doi ani, pentru restul cinci fiind acceptată și o vechime în specialitatea studiilor de cel puțin un an. Se caută așadar experți cu salarii de bază cuprinse între 5.606 și 12.829 de lei și nu s-a cerut nici măcar limba engleză.
Pentru postul de contabil-șef sunt cinci candidați, toți admiși.
Șase oameni vor să meargă economist la Centrul de Proiecte, iar unul singur – candidatul 001 – a fost respins pentru că nu are vechime.
Patru dosare au fost depuse pentru postul de consilier juridic. Candidatul 003 a fost respins tot din cauză de vechime: „nu îndeplinește vechimea în specialitatea studiilor de licență corespunzătoare condițiilor specifice pentru ocuparea postului”.
Cele mai multe dosare au fost depuse pentru expert relații publice și comunicare, 12 la număr. Patru au fost respinse – candidații 030, Ana-Maria Savu, 020 și 017 –, din mai multe motive: „specializarea studiilor de licență nu corespunde studiilor specifice pentru ocuparea postului”, „lipsă copie carnet de muncă/adeverință care să ateste vechimea în muncă”, specializarea studiilor de licență nu corespunde studiilor specifice pentru ocuparea postului” și „nu îndeplinește vechimea în specialitatea studiilor de licență corespunzătoare condițiilor specifice pentru ocuparea postului”.
Este foarte căutat și postul de expert programe și proiecte. Aici au fost depuse 11 dosare, iar trei candidați – Roxana Maria Damian, numărul 019 și Ciprian Alex Dărăban – au fost respinși pentru că „nu îndeplinește condițiile de studii specifice corespunzătoare pentru ocuparea postului, sau „nu îndeplinesc vechimea în specialitatea studiilor de licență corespunzătoare condițiilor specifice pentru ocuparea postului”.
Patru oameni „luptă” pentru postul de inspector de specialitate programe și proiecte. Două dosare au fost respinse – candidații 039 și 012 – pentru că „nu îndeplinesc vechimea în specialitatea studiilor de licență corespunzătoare condițiilor specifice pentru ocuparea postului”.
Este încă perioadă de contestații, astfel că unii mai au șanse dacă își completează dosarele. Contestațiile se depun în scris, la sediul primăriei sau pe adresa de e-mail centruldeproiecte@primariatm.ro. Proba scrisă este programată la 1 iulie, iar în 6 iulie ar trebui să aibă loc interviurile. Rezultatele finale vor fi făcute publice în 8 iulie.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XPai la ce îi plătim pe cei din Primărie? Ar fi trebuit să verifice dosarele, să de-a indicațiile necesare și apoi să expună lista de candidaturi.
Asta cu “lipsa carnet carte de muncă” -era treabă celor de la HR să recomande candidatului sa o aducă în termen, iar daca nu, acesta sa nu fie pus pe lista candidaților.
-
Pai fix asta s-a întâmplat! A candidat fără să îndeplinească toate condițiile, deci HR-ul în cele din urmă l-a respins. Dacă a candidat, evident că a fost pus pe lista… candidaților! 😀
În același fel, și un om fără o zi de studii în viața lui poate să CANDIDEZE pentru un post de… mecanic de locomotivă, însă CERINȚELE nu le va putea îndeplini, astfel încât CANDIDATURA îi va fi RESPINSĂ, nu? Dar tot candidat rămâne!
Eh, deja s-a acumulat experienta in utilizarea tuturor elementelor de birocratie, pana iese castigator fix pe cine ar fi angajat in mod direct. De la conditii de vechime (pe care nu prea o obtii fara pile si a fi vexat in functionareli publice, mai putin competenta si verricalitate), pana la specificatii de studii si experienta, ce sa mai vorbim de etapa de interviu, acolo unde e inclusa – la care nici nu prea ai cum si ce sa contesti, daca transpare ca nu te vor si basta… Tot, dar absolut tot, are deja un mod de fraudare. Doar sa nu le convina ceva candidatilor antedesemnati castigatori si sa bata ei in retragere, ca in rest e calea libera, o data ce au bifa magica. Concursurile in cadrul sistemului de.functionari publici (si personal conex, si celebrele achizitii cu caiet de sarcini) sunt scandaloase inca de mai bine de o decada. Orice prevedere noua importata sau impusa europeneste a fost abordata ao provocare si invinsa in scurt timp (zic de prevederi care combateau ilicitul, frauda, coruptia etc). Dupa zeci de ani de asa selectie, plus sector privat imbibat de aceleasi “valori”, nici nu are cine sa le mai strice apele… Si strainii mai corecti, cand ajung pe aici pt investitii, ori fac stanga-nprejur, ori se adapteaza repede si predau cuiva local, sa se ocupe in stilul caracteristic. Si mai vorbim sforaitor de concursuri, criterii, competente, concurenta… Treaba e trucata din start, adica exact singura parte unde mai era o slaba sansa de ceva proaspat. Ce se intampla dupa acel punct e doar formarea celor noi de catre cei vechi, si tragerea unei spoieli pe deasupra care sa mimeze standardele europene.
gasiti si voi niste cuvinte cat de cat mai elevsate macar pentru titlurile articolelor.
De asemenea, candidatii trebuie sa ataseze o copie dupa carnetul de partid.
Da, bătaie mare! Mare este și lipsa de profesionalism cu care se evaluează dosarele. Conform criteriilor de selecție, cineva care a absolvit litere și a fost secretara 1 an are dreptul sa se prezinte la examen. Alții care au 10 ani in spate de experiența in proiecte și vreo 2 mastere in administrație publica și management de proiect sunt declarați neconformi și nu senior prezenta la examenul de competente! Mult succes!
-
*nu se pot prezenta la examen