În zilele caniculare din lunile iulie și august, echipe formate din angajați ai Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, ONG-urile partenere, precum și din voluntari, se deplasează la domiciliul persoanelor vulnerabile.
De luni până vineri, în intervalul orar 8 – 16 le vor oferi sprijin, în funcție de necesitate.
„Solicitarea ajutorului se realizează printr-un simplu apel telefonic la dispeceratul DAS Timișoara, număr de telefon 0356.981, care se poate apela 24/24. Prin dispecerat, se oferă toate informațiile necesare, urmând ca datele personale și situația fiecărui solicitant să fie înregistrate, în vederea programării vizitei”, au transmis, luni, reprezentanții instituției.
Pot beneficia de acest sprijin vârstnici (peste 60 de ani), fără aparținători, persoane cu dizabilități, fără aparținători sau cu aparținători persoane vârstnice, femei însărcinate care nu au sprijinul partenerului sau al familiei și persoane singure care suferă de boli ce le pun în pericol dacă se deplasează prin caniculă, de exemplu, persoane cu boli cardiovasculare grave, care se recuperează în urma unui accident vascular cerebral, cu probleme de deplasare și în curs de încadrare în grad de handicap.
Bătrânii singuri ori bolnavi care nu se pot deplasa pot beneficia de cumpărarea unor produse alimentare în limita a zece litri lichide și zece kilograme produse solide, achitarea facturilor la utilități, deplasare la medicul de familie pentru rețeta lunară și deplasare la farmacie pentru cumpărarea de medicamente.
„Credem cu tărie că împreună îi putem ajuta pe cei mai vulnerabili membri ai comunității atunci când este nevoie. În continuare, invităm persoanele și organizațiile care doresc și pot să se alăture acestui program de intervenție comunitară, să ne contacteze la numărul de telefon 0356.981 ori prin e-mail, la adresa: rezilienta.dasmt@gmail.com”, a precizat Adriana Roescu, purtător de cuvânt al Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara.
Citiți principiile noastre de moderare aici!