Reprezentanții primăriei anunță că au finalizat licitația pentru modernizarea Bd. Sudului, care va fi lărgit la patru benzi între Bd. Liviu Rebreanu și str. Mareșal Constantin Prezan. Așa cum tion.ro scria încă din prima zi a lunii martie, au fost depuse două oferte, una cu lider de asociere Superconstruct și alta cu lider de asociere Porr Construct. A câștigat Porr Construct, cu o ofertă de 10,82 milioane de lei cu tot cu TVA. Societatea care a reabilitat Pasajul Jiul va lucra alături de Path’s Rout SRL, Tubular Tehno Sistem Industrial SRL, Cons Electrificarea Instal SRL și Vimato SRL.
Pavaj tactil la zebre și piste de biciclete pe trotuare
Șoseaua va fi una de categoria a II-a, cu o parte carosabilă de 13 metri lățime și va fi încadrată de zone verzi de 1-1,5 metri lățime. Va avea parcări pe ambele părți, dar și trotuare făcute din dale de 2-2,5 metri lățime.
„La intersecții se vor proiecta amenajări speciale pentru racord la nivelul părții carosabile, iar trecerile de pietoni se vor marca prin pavaj tactil. Amenajare piste pentru bicicliști pe ambele părți ale străzii, care vor fi bidirecționale, vor avea o lățime de câte 1,50 metri și se vor amplasa între trotuar și zonele verzi proiectate”, transmit oficialii PMT.
Se vor face și lucrări de alimentare cu apă și canalizare și vor fi realizate alveole pentru mijloacele de transport în comun, iar cablurile aeriene vor fi introduse în canalizarea subterană care va fi amenajată sub trotuare. Proiectul prevede și iluminat stradal, dar și noi stâlpi pentru rețeaua de contact a liniei de troleibuz.
Odată cu modernizarea șoselei se vor face amenajări și în intersecții: în cea cu Iosif Bulbuca va fi lărgit accesul spre Bd. Sudului de la o bandă la două benzi și va fi realizată și o alveolă pentru STPT. De asemenea, se va realiza o bandă suplimentară pentru virajul la dreapta de pe Bd. Sudului pe Bd. Iosif Bulbuca. Intersecția cu Mareșal C-tin Prezan va fi transformată în sens giratoriu cu două benzi.
Firma câștigătoare trebuie să finalizeze proiectarea în două luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor, dar acesta va fi stabilit abia după semnarea contractului, care nu s-a întâmplat încă. Execuția durează 10 luni.
Provocarea de 10 ani
Povestea modernizării Bd. Sudului a început în urmă cu exact 10 ani. Mai precis, în aprilie 2009 a fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate, făcut de SC Path’s Rout SRL, care includea și prelungirea șoselei, nu doar lărgirea la patru benzi pe tronsonul avut acum în discuție. Studiul a fost adoptat de consiliul local în ianuarie 2010, dar a fost uitat într-un sertar din primărie. La mai bine de nouă ani de la SF, oficialii primăriei au actualizat documentația, în cursul anului trecut, iar prețul estimat pentru lucrare a scăzut de la aproape 14 milioane de euro la aproximativ 9 milioane de euro, cu tot cu prelungirea vizată. Estimarea pentru tronsonul la care se va lucra acum era de 2,5 milioane de euro.
Investiția actuală va fi făcută cu bani de la bugetul local. Bd. Sudului a fost „plombat” în anul 2013, când s-a așternut covor asfaltic pe 415 metri, dar și în 2014, când s-a schimbat carosabilul pe 875 m. Trotuarul a fost reabilitat ultima dată în 2013, pe o lungime de 32 m. Potrivit primăriei, șoseaua are o lungime de 1.281,75 metri.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/bulevardul-sudului-provocarea-de-10-ani-doua-firme-vor-sa-modernizeze-soseaua-fara-prelungire/2206269
Citiți principiile noastre de moderare aici!