Prin proiectul „Repararea infrastructurii de navigație a Canalului Bega” se reabilitează nodurile hidrotehnice de la Sânmihaiu Român, Srpski Itebej, Klek, pentru a asigura circulația pe Bega prin deschiderea unui punct de trecere a frontierei naval și pietonal. Termenul de încheiere a lucrărilor era luna august, dar a fost schimbat. Perioada de implementare a fost prelungită cu patru luni, până în 2 decembrie, din cauza pandemiei, care a generat întârzieri în derularea lucrărilor.
„Acest proiect urmărește să repună pe picioare navigația pe canalul Bega între cele două țări.
Astfel, în video-ul de mai jos, puteți să aveți o imagine «de sus» a acestei reabilitări în totalitate a nodului hidrotehnic de la Sânmihaiu Român.
În dreapta insulei se poate observa barajul stăvilar reabilitat (reabilitare stavilă cilindrică și plană dublă, reabilitare casa stăvilar-monument tehnic), iar în partea stângă a insulei este ecluza”, spun cei de la Apele Române Banat, pe Facebook.
În momentul de față, Apele Române Banat pregătesc procedura de realizare a recepției acestor lucrări.
Lucrările de punere în siguranță a Nodului hidrotehnic Sânmihaiu Român au însemnat reabilitarea barajului stăvilar și a ecluzei, inclusiv montajul utilajelor și a echipamentelor hidromecanice. Șantierul la barajul stăvilar a început în iunie 2019. Au fost executate lucrări de despotmolire și excavații sub nivelul albiei, care totalizează un volum de 40.000 metri cubi pământ excavat, lucrări de reparații și consolidare albie din betoane de peste 1.900 metri cubi.
Lucrările fac parte din proiectului transfrontalier Interreg IPA România-Serbia, „Repararea infrastructurii de navigație pe canalul Bega”, unde partea română beneficiază de o finanțare de aproape 7 milioane de euro (fără TVA).
Un video cu nodul hidrotehnic de la Sânmihaiu Român îl puteți vedea aici.
editor Dan Oancia
Trimite articolul
XCand se va deschide un punct de trecere a frontierei naval și pietonal? – Sunt curios.
Dupa parerea mea, nici peste cinci ani nu va fi punct trecere frontiera.
-
Din 2015 tot “anul viitor” se va deschide
-
Oare astia care scriu articole, stiu ceva geografie?
Ma intreaba un prieten daca ecluza aia colmatata de la Uivar a fost refacuta pentru navigatie? Uivar e in aval de Sînmihaiul Român, d-aia întreb.
Cum o sa se navigheze in partea romaneasca daca nu e dragat canalul si nu e refăcute toate ecluzele.
SI ma intreaba alt prieten daca e vorba de navigat asa, usor pînă după granita sau mai departe si ar fi nevoie sa fie reparata ecluza de la Srpski Itebei, decolmatat canalul mai departe spre ecluza de la Klek unde Bega se uneste cu canalul Dunare Tisa -Dunăre?Sau scriem doar sa evidentiem ca s-a reusit in 30 de ani sa se repare o ecluza pe cînd toate ecluzele s-au făcut in 16 ani?
Mai bine să aruncați pești în Bega să avem noi aicia ,la satul Ecica ,să prindem, sau ,oare nici peștii care nu sunt vaccinați nu pot trece blăstămata frontieră.
Pentru evitarea aglomeratiei la bilete,intreb daca se poate achizitiona bilete cu rezervare.As dori un bilet pina la Belgrad dus intors pentru 3 martie 2022.Imi plac peisajele cu maluri inalte.Pacat ca nu mai tin taranii vaci.Ce frumos ar fi cu vaci albe cu pete negre care pasc pe malurile Begai. Si inca ceva .In spiritul intocmitorilor de caiete de sarcini (vezi tramvaiele cu autonomie de 60 km) nu cred,dar nu cred ca s-a omis la intocmirea caietului de sarcini pentru vaporase posibil,itate cuplarii acestora.Ar ajuta si la transportul in comun in orele mai aglomerate.
Ecluza nu arata rau, e si un mic parculet intre brate, totul ‘partial’ terminat, vegetatie de la kaufland, etc. Nu-i bai, mai bine decat nimic.. Ce nu inteleg sunt birourile apelor romane (un parazit lacom si corupt) langa ecluza – nu cumva locul asta ar fi trebuit sa fie un mic reper turistic, ca oricum nu-s prea multe in timis??
N-avem nevoie, bani cheltuiti degeaba, noi trebuie sa privim spre Viena nu spre Belgrad. Cum sa ajungem mai repede la Viena nu la Belgrad.
-
Vorbeste doar pentru tine