Cele mai noi piste de biciclete vor apărea în curând pe malul Begăi. În curs de derulare se află un proiect amplu de reamenajare a acestora, sunt atât trasee pietonale, dar şi piste speciale pentru biciclete. Problema este că multe dintre pistele realizate în ultimii ani nu sunt în totalitate legate între ele, iar la trecerile de pietoni bordurile nu sunt adaptate coborârii cu bicicleta şi continuării traseului.
„În Timişoara au fost construite în ultimii ani numeroase piste, dar acestea vor trebui conectate. Mai este de lucru la acestea. Ele sunt utile”, spunea Romina Faur, reprezentantă a proiectului „Verde pentru Biciclete”
Probleme mai apar şi din partea şoferilor care parchează fie pe aceste piste, fie lângă acestea, dar cu botul pe piste, iar aceasta încurcă circulaţia pe două roţi. Bulevardul Tinereţii este un caz destul de evident în acest sens. Aici se întâlnesc des asemenea cazuri, carosabilul şi parcările fiind „strânse”. „Cred că ar trebui să existe mai multă înţelegere din partea ambelor părţi, şi a şoferilor şi a bicicliştilor”, mai spune Romina Faur. Chiar în acest sens, Verde pentru Biciclete va organiza în acest an o campanie de conştientizare a celor de pe şosea, de respect a unora faţă de ceilalţi, atât din partea şoferilor, cât şi din partea bicicliştilor.
„Sunt utile, desigur, dar mai trebuie lucrat la piste. E bine că există, legătura dintre străzi nu e bine făcută. Primăria ar trebui să facă şi rampele de acces, să schimbe bordurile la trecerile de pietoni pentru a se putea coborî”, am aflat de la unul dintre bicicliştii aflaţi în trafic.
Ultimul proiect de amploare dedicat transportului pe biciclete, tot pe malul Begăi, este cel al pistei care va fi disponibilă până la graniţa României cu Serbia. Ulterior, aceasta ar trebui să continue şi în ţara vecină, aceasta după ce şi autorităţile de acolo vor fi de acord.
Citiți principiile noastre de moderare aici!