Practic, timişorenii vor putea închiria o bicicletă dintr-o staţie situată într-o zonă a oraşului şi o vor putea lăsa într-o altă staţie, dintr-o altă zonă, sau vor putea parcurge o anumită distanţă cu mijloacele de transport în comun, iar la coborâre în unele staţii vor găsi biciclete pentru a-şi continua drumul.
Acesta este conceptul: în anumite staţii RATT sau în vecinătatea acestor staţii vor fi şi staţii de biciclete care vor putea fi închiriate în sistem self-service, preluate în folosinţă şi apoi lăsate la orice altă staţie din oraş.
Proiectul primăriei privind „Modernizarea staţiilor de transport public intermodal la nivelul polului de creştere Timişoara”, iniţiat în timpul fostei administraţii, este în curs de implementare, urmând ca lucrările să se încheie în această vară.
De execuţie se ocupă societatea Viacor Engineering, cea care a câştigat licitaţia organizată de primărie.
„Execuția pentru acest proiect se desfășoară în grafic. În bază contractului se execută lucrări de amenajare, marcare și refacere de piste de biciclete, se amenajează 25 de rastele automatizate pentru biciclete în punctele de interes ale Timișoarei, 11 stații RATT, dintre care opt înlocuite și trei noi, stații care fie vor fi simple, fie vor avea afișaj digital de dimensiune medie sau mare. Fiecare rastel va avea un centru de comandă la care se va face autentificarea automată a utilizatorului și alocarea unei biciclete pe bază de cartelă de acces la sistem. Gestionarea sistemului se va face centralizat, toate stațiile fiind interconectate și administrate prin intermediul unui server. Valoarea de execuție a contractului este de 5,6 milioane de lei, fără TVA”, a explicat viceprimarul Dan Diaconu.
Un astfel de rastel poate fi văzut deja în apropiere de mall, de exemplu. În cadrul aceluiaşi proiect vor fi achiziţionate şi 300 de biciclete. Iar autorităţile locale plănuiesc închirierea vehiculelor pe baza cardului RATT. De altfel, întreg sistemul ar urma să fie gestionat de Regia Autonomă de Transport Timişoara, potrivit reprezentanţilor municipalităţii.
„Vor fi achiziționate și 300 de biciclete care vor fi la dispoziția timișorenilor în stațiile automate de închiriere. Intenționam ca timișorenii să poată să închirieze aceste biciclete în baza cardului de transport în comun, acela al RATT, astfel încât sistemul să fie într-adevăr intermodal, din toate punctele de vedere. Se poate implementa, suntem încă în discuții tehnice cu RATT, care, de altfel, mi se pare normal să fie și operatorul acestei părți a transportului public, pentru că există și posibilitatea și e normal să preia administrarea acestui sistem. Urmează să finalizam discuțiile cu RATT. Dorința noastră este de a se folosi același card, care permite, din punct de vedere tehnic, un astfel de demers. Cardul are posibilitatea de încărcare, practic va funcționa pe aceeași formulă, cardul fiind asociat unei persoane care l-a cumpărat în baza buletinului. Noi putem urmări exact cine preia bicicleta și cine o lasă înapoi, astfel încât nu va mai fi nevoie de o garanție suplimentară, sperăm noi, din acest punct de vedere. Va trebui că în perioadă următoare să stabilim dacă închirierea unei biciclete va fi la un preț modic sau va fi gratuită”, a adăugat Diaconu.
Bicicletele vor fi personalizate, vor avea un logo cu „Velo TM”, realizat gratuit pentru primărie de către designerul Eduard Mureșan.
Acelaşi proiect cuprinde şi reabilitarea mai multor tronsoane de piste pentru biciclişti, peste 20 de kilometri, de pe diferite artere ale oraşului, cum ar fi Calea Aradului, Calea Sever Bocu, Calea Torontalului, bulevardele Michelangelo, Vasile Pârvan, C.D. Loga, Regele Carol I, Mihai Viteazu, Cetăţii, Dr. Iosif Bulbuca şi altele.
Articole pe aceeași temă:
Statii de inchiriere a bicicletelor pe fonduri europene la Timisoara
Primaria Timisoara promite sistem de inchiriere a bicicletelor ca la Paris sau Barcelona
Citiți principiile noastre de moderare aici!