Într-o audiență a primarului pe Facebook, bicicliștii i-au cerut ca bicicletele VeloTM să poată fi folosite mai mult de o oră. Prietenii virtuali i-au cerut practic edilului-șef să mărească timpul de închiriere a bicicletelor, iar acesta le-a promis că va încerca, dacă va avea voie, având în vedere faptul că proiectul VeloTM a fost implementat cu bani de la UE, să mărească timpul de închiriere de la o anumită oră, măcar seara. Momentan, bicicletele din sistemul VeloTM pot fi folosite doar o oră, iar cine depășește acest timp riscă să fie amendat. Audiența a avut loc în 5 iulie. Întrebat la un moment dat despre prelungirea timpului de utilizare, primarul a răspuns că nu a apucat să le transmită și celor de la Societatea de Transport Public Timișoara doleanța bicicliștilor.
„N-am apucat să transmit mai departe că voi da curs acestei solicitări de folosire mai mult a bicicletelor VeloTM. Dacă regulile din proiect ne interzic, atunci vom extinde la 2 ore fără probleme. După părerea mea, se poate extinde”, spunea Robu, mult după 5 iulie.
Am revenit din nou asupra acestei idei, de data aceasta la STPT. Directorul societății, Nicu Bitea, susține că se lucrează la acest aspect, dar că „este o chestiune extrem de profundă”.
„Am discutat despre mărirea timpului de utilizare. Lucrăm la această treabă, în perioada următoare sper să finalizăm. Încercăm într-un timp cât mai rapid, nu pot să spun exact că într-o lună sau două săptămâni vom reuși. Se va modifica, numai că este o chestiune extrem de profundă și trebuie să lucrăm mai mult”, ne-a explicat Bitea.
Tot ce ar avea de făcut reprezentanții regiei ar fi să modifice regulamentul VeloTM și procedurile. Momentan, în rastelele din stațiile STPT sunt funcționale 290 de biciclete din 300, unele dintre ele fiind prea distruse să mai poată fi utilizate. Oficialii STPT spun că din octombrie e posibil să fie mărit timpul de utilizare. La primul îngheț însă, vehiculele cu două roți vor fi retrase într-un depozit al societății.
Bicicletele de pe malul Begăi stau după vaporașe
De menționat este și faptul că pe malul Begăi ar trebui să fie amplasate alte 140 de biciclete, cumpărate cu greu de primărie, după mai multe licitații eșuate. Acestea au fost prevăzute în proiectul de reabilitare a malurilor Begăi și vor putea fi folosite abia când va porni transportul public cu vaporașele pe Bega.
„Avem 290 de biciclete funcționale, iar celelalte, diferența de 140 de pe malurile Begăi, intră în utilizare în momentul în care intră în utilizare și serviciul de transport pe canal”, ne-a declarat directorul Societății de Transport Public Timișoara.
Aceasta cu toate că unul dintre consilierii primarului Nicolae Robu, mai exact Cătălin Iapă, ne anunța încă din noiembrie 2017 că vom putea folosi cele 140 de biciclete.
Vehiculele cu două roți au fost funcționale însă doar în regim de probe, timp de două săptămâni, putând fi folosite, conform proiectului, doar atunci când va porni și sistemul de transport public cu vaporașele pe Bega.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”1932368″]
[related-post post_id=”1540191″]
[related-post post_id=”2071996″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!