„Am avut parte de o întâmplare mai puțin întâlnită. Mergeam cu bicicleta Velo pe trotuarul de pe str. Liege, când s-a rupt cadrul, urmând ca pantalonii și adidașii să-mi fie compromiși. Cei de la RATT (n.r. actuala STPT) au trimis intervenția, aceștia venind cu o mare lejeritate, spunându-mi că «asta e» și plecând”, a scris tânărul într-o postare pe Facebook.
George a postat și câteva fotografii care să-i dovedească povestea. În una dintre ele se vede cum pur și simplu cadrul bicicletei a cedat, iar în altele se văd pantalonii și pantofii sport rupți. Foarte mulți utilizatori de Facebook au râs de pățania tânărului, însă cele întâmplate sunt cât se poate de serioase. El recunoaște că acolo nu era pistă de biciclete, dar a ales să meargă pe trotuar, nu pe șosea. Dacă biciclistul pedala pe carosabil și avea viteză, oricând se putea petrece un accident.
Reprezentanții societății de transport spun că bicicleta respectivă, pe care a ales-o George pentru a se deplasa prin oraș, a fost verificată chiar în 10 mai. Culmea, nu a fost observată problema de la cadru. Mai mult, cei de la STPT le reamintesc timișorenilor că bicicletele VeloTM trebuie folosite pentru transport, nu pentru sporturi extreme.
„În data de 10 mai bicicleta respectivă a intrat ultima dată în hala de reparații pentru verificări. Dorim pe această cale să reamintim publicului utilizator faptul că sistemul VeloTM este o alternativă a transportului în comun clasic. Astfel, bicicletele se folosesc ca serviciu public intermodal, între două stații de transport în comun, și nu pentru practicarea sporturilor extreme cu bicicleta”, au explicat reprezentanții STPT pentru Tion.ro.
Pe de altă parte, oficialii Societății de Transport Public Timișoara atrăgeau atenția în mai multe rânduri că foarte multe biciclete au nevoie des de reparații, pentru că sunt găsite de către cei ce întrețin sistemul cu oglinzi și faruri rupte, dar și cu pană. Utilizatorii sunt sfătuiți să verifice cu atenția vehiculul înainte de a pleca la drum.
„Conform regulamentului semnat între client și STPT, acesta are obligația de a verifica dacă bicicleta este funcțională în momentul ridicării ei din rastel. În cazul în care se depistează că are anumite probleme, utilizatorul trebuie să sune la nr. de TelVerde 0800 410 415 și să anunțe dispecerii cu privire la problemele depistate. O echipă de intervenție se va deplasa în cel mai scurt timp pentru a prelua bicicleta”, mai spun oficialii societății.
În Timișoara funcționează în prezent două sisteme de închiriat biciclete. Primul a fost dat în folosință în vara lui 2015 și pune la dispoziția timișorenilor un număr de 300 de biciclete, împărțite în 25 de stații de închiriere, rastele amplasate în stațiile fostei RATT. Cel de-al doilea sistem prevede închirierea a 140 de biciclete, amplasate pe malurile Begăi, în nouă rastele.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”1624324″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!