Oficialii instituției de pe C.D. Loga vor să afle părerea bicicliștilor cu privire la un proiect deosebit de important, de altfel cel mai important proiect pentru dezvoltarea infrastructurii cicliste în Timișoara.
„Lucrăm la o rețea strategică de ciclism. Chiar dacă pare un titlu pompos, este, în fapt, rezultatul a numeroase ore de muncă în chestionare, evaluare a stării pistelor și planificare. Implementarea unor rute de ciclism ale unei rețele strategice de ciclism pentru a obține o rețea cuprinzătoare pentru deplasări cu bicicleta sigure și confortabile între punctele de origine și de destinație importante, asigurarea de parcări adecvate pentru biciclete și a stațiilor de pick-up/drop-off, dar și rețeaua regională de ciclism sunt punctele pe care încercăm să le atingem în anii următori”, a anunțat viceprimarul Dan Diaconu.
Potrivit edilului, în următoarele săptămâni va fi definită tema de proiectare pentru construcția acestei rețele. Diaconu vrea să afle însă și părerea bicicliștilor cu privire la acest proiect, așa că timișorenii pot analiza Planul de Mobilitate Urbană Durabilă aici, de la pagina 250.
Proiectul este gândit pentru următorii patru ani și face parte din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, aprobat deja de consiliul local. Este, de asemenea, baza pentru finanțările europene pe Axa 4.
„Din ceea ce știm în momentul de față, un astfel de proiect este eligibil pentru finanțare europeană și este estimat de către specialiștii care au alcătuit planul la aproximativ 4,8 milioane de euro. RSC înseamnă o rețea cuprinzătoare pentru deplasări cu bicicleta sigure și confortabile între punctele de origine și de destinație importante, asigurarea de parcări adecvate pentru biciclete și extinderea sistemului de bike sharing implementat prin POR 2007-2013, prin dublarea numărului de biciclete publice și a stațiilor de pick-up/drop-off”, mai spune Dan Diaconu.
Specialiștii susțin că Rețeaua strategică de ciclism combină legăturile solicitate de către bicicliști, printr-un sondaj efectuat deja în cursul anului trecut, care, în cele mai multe cazuri, conectează la puncte de interes importante și includ infrastructura existentă pentru biciclete. Rețeaua ar conecta, de asemenea, stațiile de închiriere a bicicletelor din programul VeloTM:
„Pentru fiecare stradă din RSC s-a selectat un profil de stradă viitor din PUG. Pe lângă rețeaua strategică generală, au fost identificate trei axe principale utilizate intens de către bicicliști. Aceste rute traversează orașul și sunt menite să reprezinte structura magistrală a rețelei. În plus, se propune îmbunătățirea facilităților de parcare pentru biciclete în patruzeci de puncte de origine și de destinație relevante”, completează viceprimarul Timișoarei.
RSC se referă doar la pistele de biciclete din capitala Banatului și ar urma să fie completată de o rețea regională de ciclism care va conecta Timișoara de comunele învecinate, dar și de atracțiile turistice din jurul Timișoarei.
„Am simțit nevoia unei noi consultări, deși PMUD a trecut prin toate filtrele de dezbatere publică și a fost supus consultării publice mai bine de trei luni, pentru că ne aflăm în fața definirii temei de proiectare pentru Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic aferent acestui masterplan. Consider că și în această fază putem obține idei valoroase care să fie integrate în noua structură”, mai spune Diaconu, care așteaptă feedback de la bicicliștii timișoreni pe adresa de e-mail mobilitate@primariatm.ro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!