Comunitatea a anunțat un nou protest, chiar de ziua primarului, pe strada Popa Șapcă, cauzat de modul în care au fost realizate pistele de biciclete pe noua arteră.
„Administrația locală din Timișoara în continuare nu consideră că bicicleta este un mijloc de transport. Luni, de la ora 18, ne adunăm pe Strada Popa Șapcă. Constant ni se promite că infrastructura velo este pe lista de priorități, dar în practică bicicliștii sunt înghesuiți pe un trotuar de 2 m, într-o zonă unde carosabilul putea să ne acomodeze cu brio pe toți. Nu, nu contăm pentru administrația locală! Este nevoie să ne facem văzuți și auziți – ne vedem luni, de la ora 18, pe Popa Șapcă, în număr cât mai mare”, se arată în chemarea la protest realizată pe Facebook.
În mai puțin de o zi, peste 200 de bicicliști s-au arătat interesați să participe la acest protest, care va avea loc cu o zi înaintea inaugurării oficiale a pasajului.
UPDATE. Robu le răspunde bicicliștilor și spune că a trebuie să facă un compromis
După ce a aflat că bicicliștii din Timișoara sunt nemulțumiți de modul în care a fost amenajată strada Popa Șapcă, Robu a ținut să le răspundă pe pagina sa de Facebook. Astfel, deși a promis că pistele de biciclete vor fi amenajate cum trebuie, acum primarul susține că a fost nevoit să facă un compromis.
„SALUT EXIGENȚA LA COTE ÎNALTE A CETĂȚENILOR ORAȘULUI NOSTRU! ORICINE TREBUIE SĂ-ȘI DOREASCĂ AȘA CEVA! Aflu că ceea ce va reprezenta o bucurie pentru 60.000 de șoferi pe zi -noul pasaj Popa Șapcă, nou 100%!- și amenajările conexe, «îi nemulțumește profund pe bicicliști». Să fiu corect înțeles: eu sunt alături de bicicliști în doleanța lor legitimă de a avea piste dedicate cât mai bune și cât mai multe, cum sunt alături de toți ceilalți cetățeni ai orașului, fiecare categorie cu propriile doleanțe, la fel de legitime și ele.
În tot și-n toate, însă, trebuie să prevaleze rațiunea. Punctual: ecartul stradal al străzii Popa Șapcă este un dat, el e atâta cât e și pe el trebuie să ne pliem! Eu cred că, în condițiile date, oricine ar fi realizat ce am realizat și noi: 4 benzi auto, locuri de parcare, aliniamente de copaci și o pistă bifuncțională, în regim «space sharing» -alee pietonală+pistă de biciclete”, a scris Robu.
În continuare, el le pune mai multe întrebări fanilor săi de pe Facebook.
„Adresez întrebările:
1. Ar fi renunțat cineva la vreuna din cele 4 benzi auto?
2. Ar fi renunțat cineva la locurile de parcare și-așa departe de a fi suficiente?
3. Ar fi renunțat cineva la aliniamentele de copaci cu verdeața conexă?
4. Ar fi renunțat cineva fie la aleea pietonală, fie la pista de biciclete?
Presupun că răspunsul oricui este NU la toate cele 4 întrebări. Și-atunci, inevitabil, bicicliștii și pietonii trebuie să partajeze spațiul de 1.80-2.00 m, civilizat, respectându-se reciproc. Lucru deloc greu, câtă vreme fluxul pietonal în zonă este unul de nivel scăzut, chiar foarte scăzut.
Adăugăm, marți -facem tot posibilul să se întâmple marți- o nouă mare realizare a orașului nostru și facem, cu ea, un nou mare salt în modernitatea, funcționalitatea și frumusețea lui! Iar în 5 ani, când sutele de castani plantați pe cele două aliniamente vor fi mari, sunt convins că și cei ce acum înjură vor admira această stradă -acest bulevard, de fapt!- și vor fi mândri că orașul lor are așa ceva!”, a mai scris Robu.
Ceea ce nu spune primarul este că în proiectul inițial se prevedeau 4 benzi, parcări, dar și piste de bicicliști de 1,5 metri pe ambele părți și trotuare de 2,25 m, de asemenea pe ambele părți.
Proiectul a fost însă modificat de specialiștii din primărie, fără ca în el să fie trecute noile cote.
Articole pe aceeași temă
Sunteti pregatiti sa rada din nou toata Europa de noi? Marcajele de la Jiul, imitate la Popa Sapca
Ca sa nu cada de ziua lui, Robu va inaugura Pasajul Popa Sapca abia marti
Citiți principiile noastre de moderare aici!