Reprezentanții USR Timiș anunțau încă din luna martie că bicicliștii vor reveni pe vehiculele pe două roți în centrul Timișoarei.
„Eliminăm amenzile abuzive pentru cei care circulă pe două roți prin centrul Timișoarei! În 2013 și apoi în 2017, fostul primar și administrația liberală au adoptat două Hotărâri de Consiliu Local (HCL) absurde, care prevăd amenzi mari (peste cele din Codul Rutier!) pentru folosirea oricăror mijloace de locomoție nemotorizată în zona centrală. În baza acestor Hotărâri, sute de timișoreni au fost amendați în ultimii ani. Prin colegii noștri consilieri Ana Munteanu, Dan Reșitnec și Ovidiu Merean am depus un proiect de anulare a acestor HCL-uri, un prim pas spre întoarcerea la normalitate și spre un oraș în care toți cetățenii sunt tratați cu respect”, transmitea în 15 martie USR Timiș.
Consilierii locali USR spuneau, la acea vreme, că proiectul va parcurge toți pașii prevăzuți de legea transparenței, dar nu s-a mai auzit nimic de el până în luna august, când tot USR anunța, din nou, că deschide centrul Timișoarei pentru bicicliști și că proiectul poate fi analizat pe site-ul primăriei. Atunci s-a făcut și o întâlnire cu câțiva timișoreni care se deplasează pe două roți și au rezultat câteva propuneri:
- „permiterea tranzitului zonei centrale la o viteză scăzută, de 5 sau 10 km/h și realizarea unor semnalizări în concordanță;
- limitarea accesului în zonele aglomerate (Piața Operei și străzile Alba-Iulia, Vasile Alecsandri, Florimund de Mercy, precum și bucata din str. Eugeniu de Savoya delimitată de aceste două străzi din urmă) seara (între orele 18-22), exclusiv pe perioada vremii bune (lunile mai-septembrie); în restul timpului pedalatul cu viteză scăzută este și aici aplicabil”.
Au reușit șapte luni mai târziu
Proiectul a apărut ceva mai târziu pe site-ul primăriei, dar antedatat, așa cum se practica și pe timpul fostei administrații. Și abia acum ajunge în consiliul local, șapte luni mai târziu de la anunțul inițial al USR.
Consilierii locali sunt puși să revoce, de fapt, HCL 428/2013, prin care „se interzice circulaţia pe biciclete în Piaţa Victoriei şi strada Alba Iulia din Municipiul Timişoara în perioada 01.05 – 31.10 a fiecărui an, în intervalul orar 18:00 – 22:00, fără avizul Comisiei de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara”, dar și o hotărâre de consiliu local din 2017 (nr. 266 – n.r.) care interzicea bicicliștii pe multe alte străzi din Cetate.
„Ambele reglementări prevăd anumite restricții privind circulația bicicletelor, tricicletelor, monocicletelor, trotinetelor, skateboard‐urilor, hoverboard‐urilor, segway‐ urilor, rolelor etc. în zona centrală a Municipiului Timișoara, respectiv în Piața Victoriei, Piața Libertății, Piața Sfântul Gheorghe, Piața Unirii, str. Alba‐Iulia, str. Vasile Alecsandri, str. Mărășești (pe tronsonul cuprins între str. Gheorghe Lazăr și str. Gheorghe Dima) str. Eugeniu de Savoya, str. Gheorghe Lazăr (pe tronsonul cuprins între str. Emanoil Ungureanu și Piața Unirii), str. Florimund Mercy, str. Enrico Caruso, str. General Praporgescu.
Zona mai sus menționată a fost destinată circulației pietonale, fiind impuse restricții de circulație a vehiculelor cu avizul Comisiei de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara, stabilite prin indicatoare rutiere, în conformitate cu OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice și a HG nr. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a OUG nr. 195/2002”, scrie în raportul ce însoțește proiectul de hotărâre.
Reprezentanții PMT spun că oricum Codul Rutier reglementează faptul că persoanele care conduc vehicule destinate exclusiv tragerii sau împingerii cu mâna, cele care se deplasează pe patine sau dispozitive cu role fără mijloace de autopropulsie, precum și cele care conduc vehicule a căror viteză maximă prin construcție nu depășește 6 km/h și sunt echipate cu un motor electric sunt asimilate pietonilor.
Respectarea principiului legalității și evitarea paralelismelor legislative
„Prin adoptarea hotărârii se urmărește respectarea principiului legalității și evitarea paralelismelor legislative, în condițiile în care zona centrală a Municipiului Timișoara, respectiv Piața Victoriei, Piața Libertății, Piața Sfântul Gheorghe, Piața Unirii, str. Alba‐Iulia, str. Vasile Alecsandri, str. Mărășești (pe tronsonul cuprins între str. Gheorghe Lazăr și str. Gheorghe Dima) str. Eugeniu de Savoya, str. Gheorghe Lazăr (pe tronsonul cuprins între str. Emanoil Ungureanu și Piața Unirii), str. Florimund Mercy, str. Enrico Caruso, str. General Praporgescu este destinată circulației pietonale, fiind reglementate restricții de circulație a vehiculelor”, explică reprezentanții primăriei și ai Poliției Locale în referatul proiectului de hotărâre.
Propunerile celor de la USR cu privire la viteză și limitarea accesului în zonele aglomerate vor fi luate cel mai probabil de Comisia de circulație de la nivelul Primăriei Timișoara.
Vă reamintim, conform unei decizii luate de Comisia de Circulație încă din septembrie 2015, accesul bicicletelor a fost interzis total în Cetate. Bicicliștii erau puși să meargă pe lângă mijloacele de transport pe două roți atât în Piața Victoriei, cât și pe str. Alba Iulia și pe celelalte străzi pietonale din Cetate.
Doi ani mai târziu, în iulie 2017, administrația Robu a decis să fie interziși prin centru și cei care se dau cu rolele, cu trotinetele, cu segway-urile sau hoverboardurile. În acest caz a fost emisă o hotărâre de consiliu local (HCL 266/2017), hotărâre care modifica, de fapt, HCL 371/2007 privind constatarea și sancționarea contravențiilor pe teritoriul Municipiului Timișoara.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XTot ce face Fritz este distructiv, inclusiv prostia asta de biciclete pe piețele centrale
uica Lae si toata adunatura de politruci au facut un abuz interzicand accesul total al biciclistilor impunand niste amenzi peste cele prevazute in codul rutier! Astfel daca un sofer care trecea inclusiv cu un camion prin piata Libertatii era amendat cu 400 lei, in schimb de la robu citire biciclistul era amendat de militia locala cu 800-1200 lei. A mers pletosul pana in extrema absurda sa interzica si rolele care tot dupa codul rutier sunt asimilate pietonilor, el ingamfatul care si-a atribuit in mod ILEGAL Mercedesul in valoare de 87000 euro desi legal nu avea acest drept
In toata Europa in centrele vechi este permisa circulatia mijloacelor alternative nepoluante. A fost foarte bine in mandatul Ciuhandu cand vara doar intre orele 18-22 in centru era interzisa circulatia bicicletelor
-
Maestre, in lumea CIVILIZATA se poate. La noi nu! De ce? Ca e plin de bezmetici, teribiliști, copii nesupravegheati s.a.m.d. Sa lasi astia sa umble, mai ales printre terasele din centru, nu stiu ce sa zic. Ce te faci daca unu de la Tazz, in graba lui sa livreze haleala, da peste un copil? E zona pietonala, clar, si au voie părinți cu copii! Ce te faci atunci? Nu mai bine previi chestii din astea? Zic si eu…
-
Sa stea militia locală cu radarul. Aia e prevenție. Interzicerea e abuz
-
Mitza aplicand logica ta ar trebui interzise si masinile in oras pentru ca foarte multi pietoni au murit pe trecerile de pietoni sau mai grav loviti de masini ajunse pe trotuar! In Timisoara nu a murit nimeni calcat de vreo bicicleta sau trotineta. Hai sa nu punem semnul egal intre o masina de 1,5 tone si o bicicleta de 15 kg urmarile sunt total diferite, asta stiintific conform legilor fizicii
-
-
Pletos esti tu Boss.Dar pe interior.Asta mai lipsea sa poata intra toti derbedei prin centru cu bicicleta.Sa de-a peste copi si asa mai departe.Nici macar acolo nu te mai poti plimba linistit.Dar ce sa inteleaga unii dintre voi
-
Sergiu daca nu esti de prin aceste locuri dute in Palma del Praz acolo unde mergi cu bicicleta pe aratura pentru ca acolo nu a ajuns inca civilizatia. In Timisoara doar copi tai (asa scriu repetentii) sunt needucati si merg pe pista de bicicleta. Intr-o zi te va călca un cocalar cu bemewe pe trotuar si atunci iti vei schimba parerea
-
Iaca cine se gaseste sa vorbeasca sergiulica unul din miile de gringo veniti in oras care nu stie ca in 2015 se circula in mod legal prin centru cu exceptia intervalului 18-22. Doar unul ingramadit la minte, fara cei 7 ani de acasa poate sa ii faca pe toti biciclistii derbedei
-
O fi el pletos, da’ matale esti agramat. Aia de obicei indica ceva despre gradul de educatie si despre inteligenta.
In toata Europa se poate circula peste tot cu bicicleta, cu amenajari specifice. Peste tot exista rute care sa traverseze centrele oraselor in toate directiile. In toata Europa transportul alternativ de persoane e stimulat, nu combatut. Matale ai luat aparent de bune balivernele maimutei ce-a ocupat din nefericire functia de primar vreme de opt ani, cum ca traim in epoca automobilului. Aia a fost acu’ 50 de ani, doar ca suntem noi ramasi in urma.
-
Deja curierii de mincare goneau nestingheriti prin centru pe biciclete fiind un REAL PERICOL ptr PIETONI, și familii cu copii. Oare tembeli de consilieri USR au fost cîteva zile la rind sa studieze fenomenul înainte sa decidă BAZACONIILE lor? Cu fiecare lună se adeverește ca sunt doar o CEATĂ DE ABURITORI, fara nicio experienta în nimic… La fel ca AVENTURIERUL de Fritz. ABURITORUL ȘEF 😠 Iar noi fraieri că le-am dat votul, sătui ginnd de Robu de Bocsig
-
De ce nu ne lasa si cu masinile, eu in calitate de conducator auto de ce sunt discriminat, si eu vreau sa ma plimb cu masina prin centru.
-
Si eu 🙂
Foarte bine! Thumb up! În Oradea, Sibiu – orașe care sunt peste nivelul nostru s-a pedalat și se pedalează prin centru sau Piața Mare (după caz) dintotdeauna și nu au fost probleme.
-
Poate sunt si peste nivelul nostru de civilizatie si bun simt, la asta te-ai gandit??
Cum in Tm ultimilor ani troneaza nesimtirea si prostia( sa aiba oare legatura cu viniturile??)…-
Nivelu’ ala de civilizatie n-o sa-l atingi niciodata daca numa’ impui restrictii. Ca sa functioneze vreo masura, orice masura, la nivel de oras, e nevoie intotdeauna si de morcov si de bici. Cata vreme doar interzici, bizonii, indiferent ca pe doua sau pe patru roti, cu sau fara motor, sau pe picioare, tot bizoni o sa ramana. Cand faci reguli, si pui politia, si aia locala si aia centrala, sa supravegheze aplicarea, abia atunci ai vreo sansa sa vezi vreo schimbare. Nu musai peste noapte, da’ macar in timp.
-
Biciclistii merg pe bicicleta de mult, deja, prin zonele centrale. Cei care livreaza mancare mai ales. SI unii dintre ei sunt si rau adormiti, am fost lovita deja de doua ori de asemenea specimene, care luau mancare de la KFC, urcau pe bicicleta si se uitau oriunde, numai pe unde merg nu. Ca pieton, chiar nu am avut cum sa ii evit. Tu mergi drept, el nu, intra in tine. Doua secunde dureaza. Nici macar ”Pardon, scuze” nu a spus vreunul.
-
In 35 de ani nu a dat nici o bicileta peste mine. Nu stiu cum va gasesc astia tocmai pe voi.
O ce bine, da-l naibi de colterm, USR istii au probleme reale. Hranirea porumbeilor, mersul biciclistilor prin centru, reabilitqrea turnului de apa, pistele de biciclete, taierea copacilor.
Timpul trece tic tac tic tac 🙂
-
Anonimului ‘un cetatean’ daca ai memoria virusata sa-ti aducem aminte de fantasmele fostului doctor in cele doua mandate: pasajul Solventul, o hartiuta semnata pe masuta plianta cu o saptamana inaintea alegerilor pentru al treilea mandat, patinoarul de plastic – zero, fantanile muzicale – abureala electorala, sala polivalenta de pe str Podeanu neterminata dupa 10 ani, bazele sportive din cartiere – zero, parcul Central reabilitat cu 2 milioane euro, o sifonare de bani, tramvaie vechi de 40 ani ‘coafate’ cu 600.000 euro bucata. Bomboana de pe tort Coltermul pentru care Robu a luat din banci peste 20 milioane euro imprumut platit de noi toti. Tic tac pentru altii
Imi cer scuze timisoarenilor ca i-am votat pe mizerabilii astia de la USR.
-
Si eu 🙂
-
Subscriu, regret enorm că am votat usr!!!
-
Esti foarte inteligent ca ai comentat sub trei nickuri diferite si nimeni nu o sa se prinda ever :))) O sa primesti de la Catu o felicitare semnata personal pentru servicii deosebite aduse partidului PeNaL.
-
Din moment ce biciclistii si trotinestii, precum si cei cu patine si skate au liber in centru orasului, pietonii au inerzis sa mai circule pe acolo sau pe riscul lor, de copii nici vorba si terasele vor disparea. Legile tarii nu interzic nimanui sa fie imbecil. (Gmoisil) Se pare ca acesta este criteriul de selectie la usr.
-
Silvius se pare ca si tu faci parte dintre aceia (G. Moisil). Inainte de a veni tu in Timisoara, orasul era mai civilizat iar prin centru circula in 1989 inclusiv tramvaiul si nimeni nu a murit! Apropo analfabetule il citezi pe Grigore Moisil fiind un nume propriu si din respect folosesti majuscula !
Sper ca cei din consiliul local sa nu voteze asa o ineptie. Oricum consecintele se vor vedea la primul accident mai serios.
-
Nu vor vota cu siguranta aberatiile unora.
vă rog să-mi spuneți cum veți demonstra viteza de circulație a bicicliștilor, că e 10 km/h sau ca e 25 km/h.
O să vedem primul accident mortal dintre un biciclist și un pieton…
-
Ia mai lasa-ma. Accident mortal intre un biciclist si un pieton…Tu te auzi ce spui? Atata stiu, ca in toata lumea civilizata, fie Szeged, fie Munchen, biciclistii merg peste tot unde merg si pietonii. Incet, cu grija, la pas daca este aglomerat.
-
In primul rand aceia nu sunt lipsiti de educatie civica, iar politia de acolo nu este militie.
-
Interzis pe bicicleta prin centru.
Astia au actionat cu mai multa inteligenta decat Robu.
Intai, au permis teraselor sa se intinda peste tot. Dupa aceea, poti permite accesul biciclistilor.
Oricum, in zona centrala sunt acum prea multe obstacole pentru ca biciclistii sa mai fie chiar atat de periculosi 😀
Las-o pe poimaine, ca poate maine nu mai trebe? Sau cum?
Ar trebui poliție comunitară la fiecare 30 m. Am fost martor cum o trupa de bicicliști au lovit pe rând un artist care făcea pe statuia-om sau statuia-ambulantă. Unde sa-i mai prinzi pe ăștia? Aveau viteza. Dacă e permis bicicliștilor sa circule cu 5 la ora de ce nu e permis și scuterelor electrice? Taman prin zona pietonala se găsesc ei sa tranziteze zona!
-
Biciclistii sunt folositi pe post de echipa de soc de catre gasca lui Fritz
Tara arde, USR se piaptana! Sincer imi pare rau ca i-am votat. Au o problema serioasa cu prioritatile…
-
Da, sunt atenti doar la Bucuresti si Bruxelles nu la problemele reale ale oamenilor, ne trebuie cineva mai aproape de ce vor oamenii din oras.