Pe Radu Rădoi, un pasionat biciclist, aceste pietricele apărute pe pistă după reparații l-au costat două cauciucuri de bicicletă a câte 40 de euro bucata. Circulă cu o cursieră, o bicicletă cu roțile subțiri, iar aceste pietricele nu fac deloc bine cauciucurilor vehiculului cu două roți. Două dintre cauciucuri deja l-au lăsat și are prieteni care au pățit la fel. Așa că face primul pas spre rezolvarea problemei – ia mătura în mână și curăță, zi de zi, cât poate…
„Pe mine mă interesează să nu fac pană, să nu derapez și să mă julesc, mă duc acolo, pe pistă, pentru că acolo nu sunt șoferi, nu sunt mașini. Eu, personal, mi-am tăiat două cauciucuri de cursieră, care costă fiecare 40 de euro. Alți prieteni și-au spart și ei cauciucuri. Atunci prefer să mătur eu pista. În patru după-amieze am măturat și voi mătura în continuare. Sunt mulți kilometri de pistă, pe majoritatea oamenilor îi interesează pista numai până la Utvin, Sânmihai, eu continui să merg cu bicicleta și înspre graniță”, a spus Radu Rădoi.
Radu a făcut apel și la ceilalți bicicliști din comunitate, pe grupul de Facebook „Vrem piste, Timișoara”, să dea o mână de ajutor la curățarea pistei. Radu a spus că reparațiile care s-au făcut la pista de biciclete de la ieșire din Timișoara spre Serbia – 37 de kilometri – nu sunt așa cum ar trebui să fie, conform normativelor.
„Aceste reparații care se fac pe pistă nu sunt OK. Am lucrat doi ani la drumuri. Pe normativul respectiv este explicat ce sunt fisuri, ce sunt crăpături, ce se face în ambele cazuri. Există normative unde sunt reglementate modul cum se fac reparațiile la aceste fisuri și aceste reparați care sunt la ora actuală pe pistă nu sunt conforme acestui normativ. La aceste fisuri au venit cu acest sort. Au dat cu niște emulsie și au aruncat acest sport, probabil nu au folosit mixtură asfaltică și nici mastic”, a spus Radu Rădoi.
Titu Bojin, directorul Administrației Bazinale de Apă (ABA) Banat, instituție care are în grijă pista până la finalul acestui an, spune că poate biciclistul are dreptate, dar în cazul acestei piste, care este construită pe dig, pământul lucrează mult în timp și pe suprafață apar fisuri. Pista de biciclete s-a realizat printr-un proiect european asumat de ABA Banat, reprezentanții instituției având obligația ca timp de cinci ani să o întrețină, deși nu au oameni specializați în aceste operațiuni și nici buget special alocat și destinat pistei. De anul viitor cineva va trebui să preia pista în întreținere…
„Nu e un lucru rău în inițiativa cetățenească de a sprijini întreținerea pistelor de biciclete, pentru că tot cu ajutorul unor oameni care circulă cu diverse vehicule a ajuns criblura pe pistă. Noi mai avem până la finalul acestui an pista în întreținere, și atunci vom vedea cine o va întreține în continuare, pentru că în activitatea Apelor Române nu intră întreținerea pistei de biciclete. Practic, se încheie proiectul, cei cinci ani, nu avem fonduri care să fie alocate pentru pistă. Poate cetățeanul care a sesizat aceste lucruri are dreptate despre cum ar trebui să fie niște piste normale, dar aceasta este o pistă pe dig, digul lucrează, se umflă din cauza umezelii. Nu putem discuta aici de un drum, care are baza făcută, are săpătură și macadam, diferite straturi și diferite dimensiuni. Pe dig, oricât l-ai face, tot are spărturi și crăpături în funcție de precipitații și anotimpuri. Ne străduim să menținem pista la un nivel acceptabil de circulație. Este un dig pe care indiferent dacă ar fi vorba de mastic sau asfalt nu ai cum să poți crea o lucrare definitivă. Costurile pentru întreținerea pistei de biciclete sunt suficient de mari”, a spus Titu Bojin.
Citiți principiile noastre de moderare aici!