Comunele Biled, Săcălaz și Variaș ar putea rămâne fără legătura de transport public către Timișoara. SMTT, societatea care gestionează acest serviciu, a anunțat că va suspenda, de la 1 septembrie, transportul în comun către cele trei. Mai exact, ar urma să fie eliminată complet linia M43 către Săcălaz, iar M50 și M52 să nu mai ajungă până la Biled, respectiv Variaș.
De vină sunt facturile neplătite ale celor trei comune.
„Vorbim de restanțe, unele de peste opt-nouă luni de zile, nu vorbim de restanțe de 30 de zile sau de două luni de zile. Ba mai mult de atât, sunt primării care au fost notificate de suspendarea transportului, care au facturi restante și din 2021. În mod evident, este o situație care nu poate să continue. (…)
Am avut aceste discuții cu primarii încă din iarna anului trecut. Despre restanțele vechi am avut discuții și în primăvară. Au fost făcute promisiuni în mod recurent că ele vor fi achitate în întregime, promisiuni care au fost încălcate. În anumite situații, cum e Biledul, avem facturi inclusiv din 2021-22, care nu au fost achitate din diverse motive”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău pentru Tion.
Potrivit viceprimarului, vorbim de o restanță de peste 850.000 de lei în cazul Biledului, de peste 800.000 de lei în cazul Săcălazului și de peste 650.000 de lei în cazul Variașului.
Contactați de Tion, primarii comunelor Biled și Săcălaz au spus că vor căuta să achite aceste facturi. Mai aproape este prima dintre cele două, Ovidiu Oprișa declarându-ne că jumătate din sumă a fost deja achitată de săptămâna trecută, iar restul urmează în zilele viitoare.
Nicu Viorel, pe de altă parte, ni s-a plâns că, din „cauze politice”, nu se poate face o rectificare bugetară. Primarul dă vina pe consilierii locali din Săcălaz. Momentan, spune primarul, încearcă măcar să plătească „cu țârâita” datoriile.
Nicolae Birău, primarul Variașului, nu a putut fi contactat până la momentul redactării acestui articol.
„Dacă ne uităm la zilele comunei, nu par să aibă probleme”
Viceprimarul Ruben Lațcău a ținut să mai puncteze faptul că celelalte comune parte din asociație nu întâmpină aceleași probleme la plata facturilor. Potrivit edilului, primarii ar trebui să știe să îți „prioritizeze” cheltuielile.
„În situația asta nu sunt toți asociații (din SMTT – n.r.), vorbim doar de trei comune care au restanțe atât de mari. Mai există o a patra care are restanțe ceva mai mici, de 90 de zile, care și-a luat angajamentul să le achite. În mod evident, în toate aceste luni, combustibilul a fost plătit, șoferii au fost plătiți, ca să putem să circulăm și ca să putem să ducem aceste persoane la și de la Timișoara în fiecare zi. Lucrul acesta produce cheltuieli care sunt suportate de către ceilalți membri ai asociației.
Eu cred că a fost o perioadă extrem de lungă, în care asociația a fost extrem de îngăduitoare și cred că, până la urmă, fiecare primar trebuie să-și prioritizeze lucrurile care sunt importante, mai ales când vorbim de comune periurbane cu resurse financiare consistente – cum sunt Săcălazul sau Biledul – comune care în fiecare an, dacă ne uităm la zilele comunei sau la alte evenimente, nu par să aibă probleme financiare.
Este clar că nu putem să continuăm în felul acesta și pentru un serviciu prestat este nevoie să plătim. Nu am făcut această suspendare în primăvară, am așteptat să treacă anul școlar. Am avut mai multe notificări și schimburi de corespondență. Comunele respective au făcut promisiuni repetate. Nu au fost achitate soldurile, iar acum este, din păcate, inevitabil, având în vedere că sumele sunt de ordinul milioanelor de lei.
Pe lângă aceste sume, în fiecare lună, Primăria Timișoara subvenționează cu aproximativ un milion de lei – deci aproximativ 12 milioane de lei pe an – transportul în toate localitățile din SMTT”, ne-a mai declarat viceprimarul Ruben Lațcău.
Vă amintim, nu este prima dată când SMTT amenință cu suspendarea unor linii de transport. Anul trecut, în mai, asociația anunța că va suspenda liniile M11, M29, M30 și M35, care circulă către Ghiroda și Giarmata Vii, pentru că Primăria Comunei Ghiroda nu și-a plătit timp de șase luni facturile. Primarul Ionuț Stănușoiu acuza o creștere „ilegală” a tarifelor, dar, până la urmă, în iunie, cu câteva zile înainte să intre în aplicare decizia, primăria și-a plătit datoriile, iar liniile nu au mai fost suspendate.
Trimite articolul
XViorel Nicu, nici usturoi n-a mâncat, nici gura nu-i pute. El e îngeraș haurist. Totdeauna ceilalți sunt de vină că sunt contra lui.
pe banii timisorenilor care stau ca prostii in statii CU ORELE, se plimba cei care au cele mai “bengoase” zile ale satului…..
NE MERITAM soarta, stam ca prostii in oras dupa autobuze in timp ce unii ne fac cu mana din ayobuze cu MXX
-
nu sunt banii timisorenilor….
Nici nu trebuuau sa existe!
Nu circulau duminica. 🙁
Daca cumva ai pleca la oras la o bere nu ai cu ce.
Vor transport spre metropola unde lucrează, beneficiază de servicii medicale și educaționale,fac cumpărături,mai pierd și zilnic 2-3ore pe drum cu naveta.Fain.