Proiectul de hotărâre privind creşterea preţului la biletele de călătorie pe mijloacele de transport în comun din Timişoara urmează să fie supus la vot în consiliul local în şedinţa de marţi. Aceasta este una dintre ideile directorului general al RATT, Ioan Goia, pentru creşterea veniturilor şi totodată pentru încurajarea abonamentelor, a căror preţ va rămâne neschimbat. Totodată, aproape 300 de angajaţi ai RATT se vor afla în continuare în şomaj tehnic până în toamnă. „În primăvara acestui an a fost iniţiat programul de trecere în şomaj tehnic a unui număr de peste 270 de oameni ca o măsură de redresare economico-financiară a regiei. Am prelungit acest şomaj tehnic până în data de 15 septembrie 2010”, a anunţat Goia. Numărul mijloacelor de transport în comun puse în circulaţie a fost redus pe perioada verii.
Dar, cea mai importantă măsură propusă de Ioan Goia, prin care se doreşte reducerea cheltuielilor la Regia Autonomă de Transport Timişoara, este disponibilizarea unui număr de 400 de angajaţi.
„Propunerea de restructurare o vom face în luna iulie. Din calculele noastre, vor trebui disponibilizate aproximativ 400 de persoane. În prezent avem circa 1.530 de angajaţi. Va trebui să ajungem undeva la 1.100 de persoane. Vom asigura plăţile salariilor compensatorii şi un curs de reconversie profesională a personalului disponibilizat prin cursul de conducător tramvai-troleibuz. (…) Prin aceste disponibilizări se vor face economii de peste 2 milioane de euro pe an după plata salariilor compensatorii, care vor acordate în funcţie de vechimea angajaţilor”, a declarat directorul general al RATT. Oamenii daţi afară vor primi între cinci şi nouă salarii compensatorii la valoarea unui salariu mediu de 1.800 de lei. Regia se confruntă în continuare cu un deficit la personalul de bord. Goia susţine că săptămânal pleacă de la RATT câte un şofer de autobuz sau troleibuz, deci o parte dintre cei disponibilizaţi s-ar putea reprofila.
Programul de restructurare şi reorganizare al RATT ar urma să fie supus spre aprobare în Consiliul Local Timişoara la sfârşitul lunii iulie. Ulterior trebuie parcurşi toţi paşii legali cu disponibilizările, oamenii urmând să fie daţi afară probabil din toamnă.
Cât despre cei care vor fi disponibilizaţi, în primul rând sunt vizaţi cei care se ocupă de partea de mentenanţă şi controlorii. Activitatea de control a fost practic pasată Poliţiei Comunitare. Agenţii comunitari efectuează oricum controale pe mijloacele de transport în comun potrivit unei hotărâri de consiliu local. „În prezent avem cam 85 de controlori cu supracontrol cu tot, vor rămâne maxim 20, ca asistenţă tehnică pentru Poliţia Comunitară. Avem un protocol de colaborare cu cei de la Poliţia Comunitară, nu îi vom plăti noi în niciun fel”, a mai explicat Goia.
Ironia sorţii, la RATT se dau oameni afară, dar a fost creat recent un post de director adjunct, ocupat de liberalul Ionuţ Nasleu.
Regia a acumulat datorii foarte mari la bugetul de stat, de aproximativ 46 de milioane de lei, potrivit directorului general, care trebuie achitate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!