Societatea de Transport Public Timișoara a transmis către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara propunerile de tarife pentru călătoriile în Timișoara și în zona metropolitană. Noile tarife propuse sunt de 4 lei pentru un bilet unic de călătorie și de 130 de lei pentru un abonament general pe 30 de zile și urmează să intre în vigoare doar după aprobarea de către SMTT și Consiliul Local Timișoara.
„Ajustarea tarifelor de călătorie este determinată de creșterea semnificativă a prețurilor pentru energie electrică și combustibil, piese de schimb pentru mijloacele de transport în comun, gaz metan și de creșterea anuală a inflației. De asemenea, efectele crizei epidemiologice, care a început în luna martie a anului 2020, au un impact negativ semnificativ asupra veniturilor”, spun reprezentanții STPT.
Prețul abonamentelor nu a mai fost modificat din 2009, iar de atunci, spun cei de la STPT, „nivelul cheltuielilor a crescut semnificativ, atât prin creșterea prețurilor la utilități, piese de schimb și manoperă, cât și ca urmare a creșterii volumului prestației, prin introducerea mai multor curse în scopul diminuării timpilor de așteptare în stații”.
„Astfel, cheltuielile de combustibilul au crescut de la 6,03 milioane, în 2016, la 10,7 milioane în 2021, cele de energia electrică de la 3,9 milioane, în 2016, la 11,2 milioane în 2021, iar cele pentru gaze naturale de la 414.800 de lei, în 2016, la peste un milion de lei în 2021”, transmit cei de la STPT.
Plan de restructurare a companiei
În paralele cu planul de ajustare a tarifelor, cei de la STPT spun că au lucrat și la plan de restructurare a companiei, „ pentru a eficientiza activitatea și pentru a scădea din costurile salariale”.
„Societatea nu poate funcționa și în anii următori bazându-se în mare parte pe subvențiile acordate de Primăria Timișoara. În paralel cu acest plan de ajustare a tarifelor am lucrat și la unul de restructurare a companiei, pentru a eficientiza activitatea și pentru a scădea din costurile salariale. Astfel, în perioada următoare vom propune desființarea a 150 – 200 de posturi reprezentând personal auxiliar, fără legătură directă cu activitatea de transport. Restructurarea nu îi va viza pe cei care fac parte din personalul de bord (șoferi și vatmani) și pe cei care se ocupă în prezent de mentenanța mijloacelor de transport în comun. Vom asigura astfel că putem păstra un nivel salarial competitiv și, în același timp, ne vom asigura că frecvența curselor de transport public nu va fi afectată”, a declarat Patriciu Mălin Rușeț, directorul interimar al STPT.
În prezent, tariful pentru un abonament general este de 93 de lei, tarif care se aplică din data de 15 iulie, 2009, în timp ce tarifele celorlalte titluri de călătorie (abonamente și bilete) se aplică încă din 1 mai, 2018. Biletul unic, care este valabil 60 de minute, introdus prin HCL 324/14.06.2019, înlocuiește biletul pentru o călătorie de 2,5 lei la același tarif de 2,5 lei.
editor Amalia Kui
Trimite articolul
Xdecat sa mariti pretul ca boierii mai bine ii prindeti pe aia care merg fara bilet
-
Subscriu, de cel putin 5 ani eu sincer nu am mai vazut controlori ce sa umble cu politistii prin mijloacele de transport in comun, dar eu mi-am cumparat in continuare bilet. E usor sa-i vezi pe cei ce urca si nu au bilet. Hai faceti razii cu amenzi zilnice si sa vezi ca nu au sa mai urce fara bilete sau abonamente.
dar ce, noi suntem mai prosti decat aia din bucuresti? si aici e capitala: atat a Banatului, cat si in curand culturala europeana ! Asadar si noi sa avem probleme cu caldura , si aici sa se mareasca taxe si impozite, si aici sa fie dezastru in parcuri, si aici sa fie iluminatul public si strazile praf, in sfarsit, si aici sa creasca aberant pretul la asa zisul transport in comun(asa zis deoarece daca comparam parcul auto si km de traseu cu anii ’80, am evoluat pana sub nivelul marii, iar sub bagheta lui frigz, semne bune “anulare”).
Frigz, ia-te de mana cu mucusor, ca doi useristi foarte competenti ce sunteti, si mai debitati niste sloganuri despre revolutia bunei guvernari, eficienta in cheltuirea banului public si alte povesti pentru trotinetisti.
Multumim USR ului ca cresc toate taxele mai infinteaza taxe noi sa aiba bani pentru festivale de poponari si lesbe pentru Timisoara oras european.Nu am nimica cu poponari ca fiecare face cu POPONEATA lui ce vrea,Dar o gasca de poponari sa conduca orasul este culmea Dar domnilor ar fii cazul sa va dati demisile ca orasul asta este o palarie prea mare pentru capul vostru Se vede si la Bucuresti unde voi va chinuiti de mama focului
Decat sa maiti pretul mai bine taiati din salariile nesimtite de la directorii STPT
-
Nu le folosește nimeni, doar înghit bani pe carburant și personal. Ar fii interesante doar vara și DOAR DACĂ LEAR DE CAPOTA, sa poți sta pe punte, nu i Chiș ca-n avion
După ce că mijloacele de transport sunt împuțite, fără condiții decente de transport și sunt ultimele jafuri, mai și vreți, voi, cei de la Stpt să plătim pentru gunoaiele voastre. Nici măcar un amărât de program pe care să-l respecte șoferii, nu aveți. Adică aveți, dar nu vă pasă că nu e respectat. Cred că cea mai bună variantă ar fi să nu mai plătească nimeni pentru “condițiile” oferite de STPT.
Incet incet ne introarcem in comunism dar cu preturi de capitalism. Pe rand ne vor obliga sa trecem la incalzirea de la Colterm, apoi vom fi obligati sa mergem cu transportul in comun iar toate astea vor avea niste preturi care vor depasi cu mult cele de acum, Evident ca pentru cei cu vile pe Eneas nu va fi cazul…
-
Păi da, desigur, voi aveți dreptate, dar de amendat tot pe mine, salariat care merg sau vin de la lucru, mă amendează, că mie poa’ să-mi pună poprire pe salariu, somații și procese și alte amenințări crâncene că mă sparg pentru că nu respect legea.
OK, sunt de acord să plătesc pentru un serviciu de transport c i v i l i z a ț !DAR :
Pe ăia…
“ando-bulando”, sau pe ăia de suflă-n pungă nici nu-i bagă în seamă, se fac că nu-i văd !
Folosesc des transportul în comun și am avut ocazia să observ acest aspect de mai multe ori.
Mulțumesc pe această cale echipelor de control pentru intransigența și corectitudinea lor.Să auzim numai de bine!
Nu mai folosesc demult transportul public.
mai bine merg pe jos decat sa ma urc in jegurile astea infecte.
Cand a fost schimbat Goia
Din cei 4 directori sau facut vreo 8
Din 980 de angajati s-a facut 1300
Din o organigrama stufoasa s-a restructurat in special cei care erau ” de-ai lui Goia ”
La vaporetto din 4 admnistrativi acum sunt 12
Cand mergi pe ele nu auzi un cuvant de banatean sau de timisorean doar neaos oltenesc
Au cheltuit si aruncat bani pe geam
Si acum iar restructurari
ii alunga pe de-ai lui Bitea
Asta stimmm
Propuneri exagerate maxim 3 lei atat e si in Bucuresti cum sa faceti 4 lei un bilet nesimtitilor ce sunteti.
Gratis pentru vaccinati, 10 lei pentru restul !
Sa vina Naslau director !
M-as astepta ca transportul public să fie mai ieftin ca cel cu auto propriu. Dar un șofer zicea că sunt mai putini doferi decât personal administrativ, angajat pe pile la loc călduț.
Un drum in oras, 2 bilete=8 lei, plus asteptări in statie, mers pe jos pana la statie. Cu auto, 8 lei=1,3 litri= 15km, drumul dus-intors, la scară, rapid, confortabil
Acuma cativa ani (in studentime) am fost amendat de un ciumpalac de controlor cu politia locala (sau jandarmu – nu mai stiu ) de mana cu el. Ok am acceptat nu aveam bilet , cardul retim acasa, era dupa ora 18 , nici nu mai aveai de unde sa cumperi.
De cateva zile, acelasi ciumpalac urca , verifica – noi avem cardul, si intreb ca in spate un boschetar se pisa pe el pe scaunul din tramvai, putea ca naiba, si intreb: nu faceti ceva ? LA care ei : veziti de treaba dumitale ! Wow , apoi noi ne punem pe bancheta aia … jeg de transport cu reguli preferentiale …