Șantierul pentru „modernizarea și extinderea la patru benzi” a străzii Mareșal Constantin Prezan, fosta Lidia, a început în prima jumătate a lunii iulie. Lucrările ar trebui să dureze 16 luni și s-au scurs deja două, iar timișorenii care locuiesc în zonă atrag atenția că drumarii nu se mișcă foarte bine.
„Ce se întâmplă cu lucrările de pe str. Mareșal Prezan (…)? Se lucrează foarte încet, vor veni ploile (…). Cei care lucrează în zonă mai mult stau la cafele și țigări, iar de la orele 14 stau la umbră. Se poate așa ceva?”, i-a scris o timișoreancă primarului pe Facebook.
Edilul-șef a recunoscut că s-a ajuns într-un impas acolo, dar spune că „face” tot posibilul să deblocheze situația.
„Fac tot posibilul să repun lucrurile în mișcare. S-a ajuns la un blocaj, dar sunt convins că îl vom depăși”, a replicat acesta.
Reprezentanții primăriei spun că blocajul este dat de unele diferențe între proiect și situația din teren.
„Strada Prezan a fost decopertată, ocazie cu care s-a constatat că rețelele de utilități sunt la alte cote decât cele prevăzute în proiect. Mâine (marți – n.r.) este programată o întâlnire cu proiectantul, pentru a se discuta ce trebuie făcut pentru remedierea situației”, ne-au declarat oficialii municipalității.
Un an și 4 luni de șantier
De documentație s-a ocupat societatea Proexco din Oradea, care a întocmit atât studiul de fezabilitate, cât și proiectul tehnic. În două luni de șantier nu s-au făcut foarte multe pe fosta stradă Lidia, spun cei ce locuiesc în zonă. Șoseaua a fost decopertată, au început lucrările la rețele și au fost tăiați din copacii dintre trotuare și carosabil, pentru extinderea arterei. Str. Prezan este închisă până la finele anului, până la Parcul Pădurice.
Acolo lucrează societatea Strabag, cu doi subcontractanți: Tubular Tehno Sistem și Cons Electrificarea Instal. Lucrările costă 41,7 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 8,6 milioane de euro, cu aproape 1 milion de euro mai puțin față de estimarea de la licitație.
Practic, șoseaua va fi lărgită la patru benzi de la Calea Martirilor până la str. Venus, de unde va rămâne cu două benzi până la intersecția cu AEM. Potrivit celor din primărie, se va circula oricum doar pe două benzi, primele două fiind folosite pentru parcare.
Proiectul include și două sensuri giratorii noi, reamenajarea intersecției cu Bd. Sudului, aflat și el în șantier, a intersecției cu Calea Urseni și str. Venus, dar și amenajarea trotuarelor, a pistelor de biciclete, a locurilor de parcare și a spațiilor verzi.
În descrierea proiectului făcută de primărie scrie că vor fi amenajate piste de biciclete pe trotuarele de pe ambele sensuri, cu o „lățime între 1-2 m”, dar și treceri pentru biciclete adiacente trecerilor pentru pietoni, iar trotuarele vor avea una de 1-2,5 metri. Zonele verzi se vor întinde pe o suprafață de 19.550 mp. Structura rutieră va avea o grosime de 101 cm, cu mai multe straturi. Se lucrează și la rețelele edilitare: canalizare pluvială și menajeră, rețea de alimentare cu apă, rețea de canalizare meteorică pentru preluarea apelor de pe drumul nou propus prin intermediul gurilor de scurgere proiectate, canal tehnic, sistem de iluminat public pentru circulația auto și pentru cea pietonală.
Articole pe aceeași temă:
UPDATE! Strada Mareșal C-tin Prezan, închisă până în decembrie. Strabag începe șantierul
Trimite articolul
XCoruptia ucide !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
“s-a constatat că rețelele de utilități sunt la alte cote decât cele prevăzute în proiect”
Pai cum asa, ca nu departe, acum aprox 4 ani strada cu pricina a fost decopertata pt montarea de tevi noi si canalizare de Aquatim, iar acum ne trezim cu incoerente.
Cine a semnat receptia si bazat pe ce ? Ah, da, cei din primarie sunt aceasi, pot declara ceva ? daune de platit, DNA, etc este ?
Acum avem un nou deranj maxim in zona, doar pt a mai adauga alte doua benzi, in plus, ce vor avea ca scop parcarea autovehiculeleor? bani de sifonat sau ce…
Nu mai zic, ca arhitectul maret, a presat si deschiderea santierului din Soarelui, blocaj total prin zona de sud. Macar face ceva. ??… dar face, face tot praful si noroiul ce va veni in curand in plamanii si nervii in trafic ai timisorenilor. Oricum termenele nu s-au respectat niciodata in aceasta administratie, iar despre penalizari nu am auzit. Vezi pasajul Jiul, podurile de la Gara, calea Girocului, zona centrala, Libertatii, Unirii, etc..
-
Nu e vina proiectantului,Tubular a mai lucrat acolo ceva vreme ai se vede ce mare mantuiala au facut de nici ei nu isi mai amintesc pe unde au ingropat retelele,bani sa iasa si lucrari ieftine cu materiale de tot rahatul!!!!
Proiectantul a lucrat in functie de catografierea existenta a retelelor subterane.
Constructori de 2 lei care vor doar sa faca bani,sa puna lumanari sa tina lucrarea pana e gata garantia si apoi vant din pupa!!!
Halal!!!!
Idem pe Grigore Alexandrescu.
De ce nu ma mir?!
Asa arata absolut toate “proiectele”lui Robu:lansate cu surle si trambite, dupa care se opresc burusc, nu inainte de a defrisa si distruge totul.
Mai votati acest individ pentru victoria finala!
Parcurile din centru, inchise cu gard de mai bine de un an, nu se lucreaza absolut nimic!
Strazile din perimetrul Eminsecu-Loga-ca dupa bombardament, fara nici o exagerare!
Strada Gr Alexandrescu-inceputa si abandonata deja….
Podul din Iosefin, neterminat , necesita inca ceva milioane de euro.
Exemplele sunt cu duiumul!
am si scris asta cum cateva luni… e tipic Strabag
Vorbe, nu fapte! Cine o sa plateasca pentru asta? Hai ca robica pleaca, dar banii dati?
la fel e si pe Grigore Alexandrescu, nu se mai face nimic de 2 luni…
Cate studii de fezabilitate si proiecte sunt necesare administratiei Robu pentru a reusi din prima incercare sa faca o lucrare?
La toate proiectele primariei sunt necesare licitatii multiple pentru proiecte, se gasesc “diferente” intre proiect si realitatea de pe teren si lucrarile nu se finalizeaza la timp si sunt cu cheltuiele mult mai mari decat aprobate initial.
Dezvoltarea “in forta” este dezastruoasa pentru Timisoara…
-
Studiile de fezabilitate, proiectele scoase la licitatie si toata birocratia nu este inventia lui Robu… Asta este modalitatea legala de a se desfasura lucrurile… Ati vrut democratie si modernizare? Trebuie sa stiti ca domnia si prostia se platesc! Oricine ar fi primar trebuie sa urmeze calea legala… iar licitatiile sunt castigate de firmele detinute de catre cei aflati la putere prin diversi interpusi… Asa ca orice partid ati vota (USR, PNL, PSD, …), mai intai, din impozitele platite veti umple tolba celor aflati in spatele celor ce conduc urbea, apoi va incepe sa se si fac cate ceva prin oras…
-
Se pare n-ai (sau nu vrei sa ) inteles. Fac studiu de fezabilitate pentru un (ipotetic) proiect. Stiu ca nu am bani prevazuti in buget. SF-ul asta e valabil 2 ani. Nu ma apuc de lucrare, pentru ca nu am bani. Peste doi ani (iarasi, fara a fi bugetata lucrarea), mai fac un SF. Si uite asa, facem SF (platite, bineinteles), dar fara sa demeram lucrarile. La SDM nu exista UN inginer proiectant care sa cunoasca desen tehnic. Atunci, ce pretenytii ai?
-
Si ce ne spui tu fraiere mai exact? Ca robu a furat pana acum si de acum se pune pe treaba?
Esti prost.
-
USR…. astia sunt infiintati de putin timp… nu au furat inca.
asa ca, nu-i baga in balega PSD-PNL-ALDE-UDMR -
Si concluzia este? Să ne întoarcem la dictatură? Să nu mai mergem la vot că “nu se merită”? Sau să încercăm toți să votăm oameni cât mai inteligenți și cinstiți posibil?
-
Sa vedeti voi dihotonie … intre un proiect european si autorii ..!
Pot schimba ” tifularul “, oferte pa PP 🙂
Dutch style ! 6 min (321 proceeds distribution)
Parcă nu merită să scrii nici un articol despre așa ceva în Timișoara pentru că este normal sub acest primar extraordinar nu cunosc un proiect care a funcționat altfel !!!
pai cine a facut proiectul nu a verificat in teren ce bazaconii au scris aia din’nainte…ca santem in ruminica…totul se face de harat din start…
cei care au facut receptia la lucrarile facute inainte pe strada aia nu au o semnatura acolo sa poate fi stransi de coaje…ca acum nu mai putem da vina pe comunisti…aia a fost acum 30 de ani…
Unde este Strabag este praf.Au montat niste rigole la lucrarea spre Mosnita,toate sunt stramb montate.
-
prostule, Turnul din Pizza nu e stramb? Ce are mahh daca nu le iese drept? Lasa mah ca merge si asa.
Locuiesc in zona, santieru se misca, uneori mai bine sau mai incet,dar se misca. Asa ca nu mai fiti carcotasi. Nu va convine, mergeti si da-ti o mana de ajutor muncitorilor. Bafta
-
Postac Robu?
Dute tu si ajutai daca crezi ca asta ar fi normal. Boule.
-
NU ne convine ca exista iobagi ca tine. Sictir!
Cand mi-au facut mie proiectantii proiectul de casa a venit topograful a deschis canalul, a bagat inauntru chestia aia de masurat cu dungi, cred ca mira se numeste si a luat cota de fund de canal. Apoi mi-a cerut proiectantul de instalatii cotele astea de nivel de la topograf ca sa stie la ce adancime si ce panta sa dea la canalizare. Uite asa simplu!!!!!
Dar la primaria timisoara cu robu, nasleu, culita, kristoff si alti meritocrati pnlisti totul se face doar pentru sifonare de bani si fereasca sa fie un proiectant sau constructor care nu e de-al pnlului si care stie ceva meserie!
Da sa votati peste tot saptamani tot cu pnl si cu robu! Ca prostul nu e prost destul, daca nu e si fudul!
De ce nu se stia situatia din teren ? Pentru ca strada Maresal C-tin Prezan a fost refacuta cu tot cu canalizare acum vreo 5-6 ani, deci destul de recent. Nu este ca si cum a fost facuta acum 50 de ani.
Nu prea se potriveste Robu cu realitatea din Timisoara, el face lucrari a la Bocsig. Toarna niste asfalt si lauda-te ca si cum ai facut autostrazi suspendate, de restul se ocupa aplaudacii. Sictir!
Robu are pusi de-o parte 2 milioane de euro ….si daca nu iasa primar tot o sa ii fie bine! Iar voi ramaneti cu santierul
Cred ca tot mai multi timisoreni au inceput sa “miroase” traseul spagii in Timisoara PMT – SDM – VOPSITU – CULITU. Speram ca aceasta sleahta de hoti ai banului public sa plece odata cu alegerile locale de peste doua saptamani si sa lasam profesionistii sa-si faca meseria. Daca nu ne trezim la vot o sa ramanem fara niciun pom in Timisoara. Pacat ca acest oras cosmopolit a ajuns pe mana unor asemenea specimene.