Amenajarea Complexului Rutier Michelangelo, un proiect pe fonduri europene iniţiat de fosta administraţie Ciuhandu şi pus în practică de administraţia Robu, vizează, ca lucrări majore, realizarea unui pasaj rutier subteran cu o lungime de circa 500 de metri pe relaţia bulevardul Corneliu Coposu – bulevardul Vasile Pârvan şi reabilitarea Podului Michelangelo.
După lungi lucrări pregătitoare, luni a fost deviată în sfârşit circulaţia în Piaţa Leonardo da Vinci, ceea ce a adus, aşa cum era de aşteptat, noi blocaje în trafic.
Cum se va circula, de-acum încolo, prin intersecţia de la Termal?
Dacă veniţi cu maşina dinspre Aleea F.C. Ripensia (Sportivilor) şi vreţi să ajungeţi pe Coposu – Pestalozzi nu mai puteţi face acest lucru virând la dreapta în intersecţie ca şi până acum, ci trebuie să viraţi la dreapta înainte, pe strada Socrate. A fost închisă circulaţia în intersecţie spre bulevardul Corneliu Coposu. Pe strada Socrate s-a schimbat sensul unic spre strada Delfinului şi strada Delfinului devine sens unic spre bulevardul Corneliu Coposu.
Totodată, dacă veniţi dinspre Aleea F.C. Ripensia, făcând un ocol prin intersecţie aveţi posibilitatea de a merge înainte pe bulevardul Michelangelo, dar atenţie, circulaţia pe Podul Michelangelo a fost restricţionată pe doar două benzi pe partea spre Parcul Rozelor. Se poate merge cu maşina şi spre bulevardul Vasile Pârvan, spre Universitatea de Vest, dar şi în direcţia respectivă este resticţionată circulaţia pe două benzi pe o porţiune, câte una pe sens.
Dacă veniţi de pe bulevardul Pârvan, în intersecţie aveţi doar posibilitatea de a vira la dreapta, pe Cluj – Arieş. Pe străzile Arieş – Cluj se merge la fel ca şi până acum. În sensul de mers spre intersecţia de la Termal pot circula doar mijloacele de transport în comun, taximetrele şi salvările sau maşinile poliţiei, care, odată ajunse în intersecţie, pot merge spre bulevardul Michelangelo sau pot vira la stânga pe bulevardul Vasile Pârvan. Dacă veniţi cu maşina dinspre bulevardul Michelangelo, peste pod, puteţi vira la dreapta pe Pârvan sau puteţi merge înainte spre Cluj – Arieş.
Lucrările trebuie să fie finalizate în cursul anului 2014. Reprezentanţii municipalităţii spun că ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 8 aprilie 2013, iar durata lucrărilor este de 16 luni. Primarul urbei este însă optimist. Nicolae Robu crede că lucrările se pot finaliza cu câteva luni mai devreme. Bineînţeles, totul ţine de vreme şi de mobilizarea de care vor da dovadă muncitorii, a afirmat edilul. Până acum timișorenii nu au putut observa o mobilizare prea mare. Cei care se aflau luni pe șantier s-au arătat însă extrem de iritați de faptul că sunt… fotografiați în timp ce lucrează pe domeniul public.
De lucrări se ocupă CCCF – Drumuri şi Poduri Timişoara împreună cu societatea Drumuri Municipale, potrivit oficialilor primăriei. Valoarea proiectului este de peste 15 milioane de euro.
Cât despre blocajele din trafic, primarul a venit cu câteva recomandări. „Evident, se va resimţi în trafic că intersecţia Michelangelo nu funcţionează la întreaga sa capacitate şi va trebui ca noi, timişorenii, şi vizitatorii Timişoarei să avem răbdare în zonă sau, şi mai bine, să ne căutăm rute alternative. Ştim foarte bine că în intersecţia Michelangelo erau mereu ambuteiaje – de aceea a şi apărut necesitatea unui subpasaj, şi cu atât mai mult vor fi în noile condiţii”, a afirmat, luni, Robu.
Cert este că traficul în zonă a fost luni paralizat. Polițiștii care dirijau circulația în Piața Leonardo da Vinci au făcut cu greu față situației, după cum se poate vedea în filmulețul de mai jos.
Incep lucrarile la viitorul pasaj din zona Michelangelo. Se pregatesc restrictii de trafic!
Citiți principiile noastre de moderare aici!