Timp de patru zile, câțiva dintre cei mai cunoscuți bloggeri din țară au primit sălaș în orașul de pe Bega cu ocazia Timișoara Brands Tour, manifestare aflată la prima ediție, care își propune să pună bloggerii față în față cu brandurile timișorene.
Evenimentul a debutat joi, cu un tur cultural-sportiv al urbei. De dimineață, prima oprire a fost la Primăria Timișoara, unde primarul Nicolae Robu și viceprimarul Dan Diaconu au dat mâna și au stat la povești cu invitații. S-a vorbit despre Casa Muhle, despre banii care ajung la sport, despre reabilitarea clădirilor istorice și despre faptul că bugetul acordat culturii în acest an a fost majorat cu 43%. Chiar și taxa pe câini adoptată recent a fost dezbătută în cadrul plenului bloggerilor . De asemenea, primarul s-a declarat încă o dată fan înfocat Facebook și a amintit de proiectul pentru legalizarea dezbaterilor publice pe această rețea de socializare.
Robu a vorbit și despre festivalul de jazz de la Timișoara. Întrebat dacă există public pentru un asemenea festival aici, acesta s-a declarat încrezător. “Este un risc asumat, jazz-ul nu este un gen muzical care să prindă la mase, dar noi, dacă îl comunicăm cum trebuie, oamenii care nu sunt familiarizați, atunci când vor auzi de numele mari care vin la Timișoara vor veni și ei de curiozitate. Practic facem și o educație, dacă ne iese cum ne dorim”, a spus Robu.
După vizita la primărie, bloggerii s-au întâlnit cu rugbiștii de la RCM Timișoara, ghidați de Chester Williams. Au avut ocazia să pună întrebări, să afle despre dificultățile cu care se confruntă echipa, accidentări și despre pasiunea cu care jucătorii se avântă în teren, meci după meci. Vă reamintim că sâmbătă, de la ora 10, echipa de rugby joacă, pentru prima dată pe terenul CFR, cu Farul Constanța.
Nici baschetul nu a fost lăsat deoparte în cadrul turului brandurilor timișorene. Pe baschetbaliștii de la BC Timba, bloggerii i-au prins în toiul antrenamentului. Au avut ocazia să discute cu managerul și cu antrenorii despre strategia echipei, care au explicat că nu “vând” doar baschet, ci încearcă să livreze entertainment spectatorilor, să îi facă să plece de la meci relaxați, cu zâmbetul pe buze. Sala Olimpia a găzduit mai apoi și un meci ad-hoc, cu echipe mixte de bloggeri și jucători Timba. Nu s-a ținut scorul, dar cei din urmă au fost vizibil mai relaxați decât la meciurile oficiale.
Vizita la ACS Poli i-a adus pe bloggeri față în față cu Ovidiu Petre, Mihai Gherasim, Eduard Pap, Aleksandar Petrovic, Marko Marovic, Marco Enciu, Alin Șeroni și Miodrag Todorov. În timpul discuțiilor cei din sală au fost curioși să afle cum văd fotbaliștii scindarea suporterilor timișoreni, unii cu ACS, alții cu ASU, suporteri vizibil mai puțini în ultima vreme la stadionul Dan Păltinișanu. “Nu înțeleg, au mai fost echipe care au fuzionat de-a lungul vremii. De data aceasta e prea de tot, e răutate gratuită și se poate rezolva doar prin performanțele noastre”, a fost de părere Ovidiu Petre.
În cursul după-amiezii, bloggerii au putut afla mai multe despre candidatura Timișoarei la titlul de capitală culturală europeană și despre pașii care trebuie urmați pentru depunerea candidaturii orașului de la Simona Neumann, director executiv al Asociației Timișoara Capitală Culturală Europeană.
Timișoara Brands Tour va continua în zilele următoare cu vizite la Fabrica de Bere Timișoreana, Cramele Recaș și Arsenal Park. Evenimentul este organizat de PRbeta cu sprijinul Primăriei Municipiului Timișoara. www.tion.ro este partener media al manifestării.
Brandurile isi dau intalnire cu bloggerii la Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!