Iată anunțul companiei:
”ANUNȚ IMPORTANT!
Stimați pasageri,
Din cauza fricțiunilor create de către Aeroportul Internațional Traian Vuia din Timișoara suntem nevoiți să vă informăm asupra deciziei companiei Blue Air de a anula zborurile Timișoara-Iași-Cluj cu efect imediat. Este păcat ca după o lungă colaborare să ajungem într-un asemenea punct, dar se pare că prezența companiilor românești pe piața din Romania deranjează din ce în ce mai tare. Operarea zborurilor pe acestă rută se suspendă începând cu data de 17 Februarie 2018. ”
Din Timișoara, zborurile către Iași și Cluj erau singurele operate de Blue Air.
UPDATE. Directorul Aeroportului Timișoara, surprins de decizia Blue Air. ”Compania aeriană trebuie să plătească pentru utilizarea infrastructurii aeroportuare și pentru prestarea serviciilor specifice”, precizează Dan Idolu
Directorului Aeroportului Traian Vuia din Timișoara, Dan Idolu, precizează, prin intermediul unui comunicat de presă transmis vineri seară, că prezența altor operatori low-cost pe aeroportul din Timișoara nu are cum să afecteze traficul companiei Blue Air. Explicația este legată de faptul că Blue Air este singura companie care face curse pe ruta Timișoara-Iași-Cluj.
”Faptul că Wizzair și Ryanair operează pe diferite aeroporturi din Anglia, Germania, Franța, Spania, Belgia, Olanda și Israel nu are cum să afecteze cursele operate de către compania Blue Air. Prin urmare și afirmația potrivit căreia cursele operate de către Blue Air pe Aeroportul Timișoara sunt afectate de „prezența tot mai agresivă pe care companiile low-cost străine o au pe piața românească” este una eronată”, se arată în comunicatul semnat de Dan Idolu.
În plus, directorul Aeroportului Timișoara spune că anunțul Blue Air a fost unul surprinzător pentru că nu a existat nicio comunicare instituțională în acest sens.
”Comunicatul de presă al companiei Blue Air a fost unul surprinzător pentru noi întrucât, chiar dacă au existat anumite neînțelegeri la nivel inter-departamental, nu a existat nicio comunicare directă prealabilă între factorii decizionali direct implicați în colaborarea dintre cele două societăți, și anume: Directori Comerciali, Directori Economici și Directori Generali.
(…) Considerăm că, în esență, Aeroportul Timișoara trebuie să ofere, în baza contractelor încheiate între părți, servicii aeroportuare conform cerințelor și standardelor internaționale ICAO, iar compania aeriană trebuie să plătească pentru utilizarea infrastructurii aeroportuare și pentru prestarea serviciilor specifice. Orice discrepanță apărută în colaborarea dintre cele două societăți, în planurile mai sus amintite, poate fi rezolvată pe cale amiabilă, dacă acest lucru se dorește”, precizează Idolu.
În completare, cei de la Aeroportul Timișoara spun și că tarifele de operare sunt aplicate tuturor companiilor, nediscriminatoriu, iar în ceea ce privește programul de zbor al curselor, acesta se desfășoară în conformitate cu solicitările companiei, aici, cu referire la Blue Air.
”Aeroportul Timișoara nu a fost, nu este și nici nu va deveni în viitorul apropiat un „aeroport coordonat de slot”. Prin urmare, compania Blue Air nu are nicio restricție impusă de către Aeroportul Timișoara cu privire la orele de operare a curselor”, se specifică în comunicat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!