Înainte de a porni pe centură, premierul a anunţat că va pune un pahar cu apă pe bordul maşinii şi, dacă acesta se va vărsa, înseamnă că lucrările nu sunt de calitate.
Cu Boc la volan şi Berceanu în dreapta, care i-a şi turnat paharul cu apă, cei doi au pornit la bordul unei maşini Dacia Duster pentru a testa calitatea lucrărilor pe cei 9,6 kilometri ai centurii Lugojului. La final, premierul s-a declarat mulţumit de lucrări, deoarece nu s-a vărsat niciun strop din paharul de plastic aşezat pe bord.
El a amintit că aşa testa lucrările la drumuri şi când era primar al Clujului, iar acele drumuri sunt bune şi acum.
„Sunt mulţumit. Nu s-a vărsat nicio picătură din pahar. La fel testam calitatea drumurilor şi pe vremea când eram primar al Clujului şi drumurile pe care le-am testat în acest fel sunt bune şi acum”, a afirmat premierul.
În altă ordine de idei, premierul Emil Boc a anunţat că Guvernul intenţionează crearea unui fond special destinat exproprierilor de terenuri pe care urmează să se realizeze lucrări de infrastructură rutieră, deoarece bugetul statului nu mai poate susţine acest domeniu.
“Din punctul meu de vedere România nu va avea resursele necesare strict din buget pentru a acoperi costurile de miliarde de euro ale exproprierilor pentru autostrăzi, centuri ocolitoare şi alte lucrări de infrastructură naţională. De aceea am cerut responsabililor din Guvern să gândească un fond separat pentru infrastructură, adică un fond care să adune resursele financiare şi banii respectivi să fie folosiţi numai pentru exproprierile din infrastructură şi cofinanţarea proiectelor europene”, a mai afirmat premierul.
Lucrările la acest drum de 9,6 kilometri au început în martie 2008 şi au fost finalizate, la termen, luna aceasta. Costul centurii ocolitoare a Lugojului este de 27,7 milioane de euro, banii fiind asiguraţi de Uniunea Europeană şi Guvernul României. Lucrările au fost executate de o firmă portugheză.
Citiți principiile noastre de moderare aici!