Printre alții, cei care au comentat au fost liberalii Dan Diaconu – fost viceprimar în administrația Robu, Cosmin Tabără – actual viceprimar, dar și Roxana Iliescu, de la PRO România. Cea mai interesantă ar fi postarea primului, de pe Facebook.
„… și nici nu se circulă, nu ca pe o autostradă, ci ca pe un drum comunal – conform normelor tehnice cu privire la lățimile platformelor şi părţilor carosabile ale drumurilor în aliniamente, lățimea de 2.75 m este aferentă drumurilor comunale.
… episoadele hilare cu autobuze ce nu pot trece unul pe lângă altul pe Bogdăneștilor, cu șoferii ce nu pot depăși autobuze, sau camioane de salubritate, toate efectul modificărilor din proiectele de pe Bv. Cetății și Bv. Bogdăneștilor.
… asfalt denivelat, bălți imense pe un Bogdăneștilor proaspăt reabilitat cu fonduri europene
… după ce ne-am minunat de tramvaiul ce nu poate face curba pe Cetății fără să lovească stâlpi, avem situația și mai hilară în care pe Bogdăneștilor au uitat să facă bucla de întoarcere a tramvaiului, astfel încât linia e necirculabilă
Cum bine spuneți: nimeni nu a făcut ce ați făcut voi în ultimii 30 de ani în Timișoara. Nu știu dacă e de bine, însă”, a scris Diaconu.
Când a fost aprobată lățimea tramei stradale de 2,75 metri?
În ciuda celor reclamate de liberali, de fapt, pe Bogdăneștilor, indicatorii tehnico-economici fuseseră aprobați în 2019, deci pe vremea administrației Robu. Atunci, s-a stabilit și ca lățimea tramelor stradale să fie de 2,75 metri, totul purtând semnătura lui Culiță Chiș. Prima hotărâre de consiliu local de aprobare a proiectului și cheltuielilor este 254/2019 (disponibilă AICI). Aceasta a fost modificată ulterior prin HCL 413/2020 (disponibilă AICI), dar prevederile din anexe privind lățimea au rămas neschimbate.
Contactat de Tion, Dan Diaconu a spus că nu consultase documentele privind lucrările de pe Bogdăneștilor la momentul postării sale. În schimb, a revenit ulterior cu câteva clarificări și cu planșe aferente proiectului, valabile în octombrie 2020, după alegerile locale, dar înainte de a-și începe mandatul actuala administrație. Fostul viceprimar nu își explică diferența dintre datele din documentele postate pe site-ul primăriei și cele din planșele care nu au fost făcute publice.
Pe de altă parte, reprezentanții Primăriei Timișoara au spus pentru Tion că această variantă nu ar fi decât una dintre propunerile trimise, realizate în etapa de proiect tehnic. ADR Vest, însă, nu a aprobat acea variantă. În schimb, a fost cea actuală, cu 1,5 metri lățime la benzile de bicicliști.
„Ce a fost avizat a fost avizat la 2,75 metri. Au fost mai multe discuții atunci dar a rămas varianta aprobată la studiul de fezabilitate, la cererea finanțatorului (ADR Vest). (…) Proiectul european s-a derulat în baza indicatorilor din SF-ul aprobat de Consiliul Local în 2019, cu acordul ambilor parteneri ai acestui proiect european: Primăria Municipiului Timișoara și ADR Vest”, au spus pentru Tion reprezentanții primăriei.
În orice caz, anticipând că și în cazul șantierului de pe Bogdăneștilor vor apărea aceleași discuții privind cine este inițiatorul proiectului, ca pe Cetății, ar fi de spus că și aici, ca în cazul proiectului de pe Cetății, exista un studiu de fezabilitate de pe vremea administrației Ciuhandu, pe care administrația Robu l-a considerat învechit și inadecvat. Astfel, prin STPT, s-au achiziționat serviciile de realizare a unui nou SF.
„Actualizarea Studiului de fezabilitate se impune ca o necesitate a corelării şi completării lucrărilor de reabilitare a infrastructurii liniilor de tramvai cu lucrările de infrastructură şi suprastructură aferente amenajărilor stradale şi pentru o abordare unitară şi integrală a modernizării utilităţilor publice aferente reţelei de transport în comun în Municipiul Timişoara Pentru accesarea de fonduri nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020, este necesară adoptarea unei noi hotărâri de consiliu local pentru aprobarea donaţiei de către Municipiul Timişoara a Studiului de Fezabilitate “Reabilitare linii de tramvai şi modernizare trame stradale pe Calea Bogdăneştilor – Timişoara” întocmit de către SC BAICONS IMPEX SRL, în baza contractului încheiat de către operatorul de transport SC Societatea de Transport Public Timişoara SA”, se mai arată în anexele hotărârile luate în 2019.
Dacă lățimea a fost sau nu modificată de actuala administrație, ar fi de amintit și că primarul Dominic Fritz nu a avut ceva împotriva lățimii benzilor de pe Cetății și Bogdăneștilor.
„De ce benzile sunt așa de înguste pe bulevardul Bogdăneștilor și bulevardul Cetății, unde avem cele două mari proiecte noi? Răspunsul este destul de simplu: spațiul este limitat și nu vrem să înghesuim pietonii și bicicliștii la marginea drumului cu restul rămas. Vrem să avem piste de biciclete sigure și late, vrem să avem spațiu pentru pietoni. Al doilea motiv este că nu vrem să se circule în mijlocul orașului ca pe autostradă, deși fostul primar Robu zicea o dată cât de bine se circulă, ca pe autostradă în Timișoara. Noi credem că trebuie să avem un trafic sigur și echitabil pentru toată lumea. Și pietoni, și bicicliști și șoferi. Așa că cele două benzi, chiar dacă sunt mai înguste decât poate pe alte bulevarde din Timișoara, sunt suficiente ca toată lumea să circule în siguranță în Timișoara”, spunea, în toamnă, Fritz.
Pe aceeași temă:
Șantierul de pe Bogdăneștilor, la 85%. Tramvaiul 5 va reîncepe să circule de abia în primăvară
Trimite articolul
XIndiferent cine ce a decis, consider ca este gresit, au luat 0.5 metri de la masini sa dea la biciclisti. Foarte bine, sa aiba biciclistii loc, dar ce ne facem cu masinile mari. Exemplul de azi este evident, s-a stricat autocarul si nu a mai putut trece al doilea. Daca venea o ambulanta la un caz grav ? Se urca pe trotuar si pe zona verde ca sa treaca ?
-
Ce căuta autocarul pe acolo? Ce obiective turistice sunt în Ronat? Aduce sau duce muncitori? Fiecare companie de transport are și autobuze normale, nu neapărat Greyhound. Nu știu de ce, dar toată filmarea aia mi se pare cusută cu ață albă…
-
mai bocsig, latimea minima a unei benzi este reglementata la 2.75m; asa ca nu conteaza parerea ta!
apoi, trebuie sa aiba spatiu si pietonii si bicicletele!
Si, nu in ultimul rand, pentru circulatia in interiorul orasului este suficient de lata banda auto! Ca nu e nevoie sa circule treilerele!-
cand vorbesti de reglementari poti sa ne si indici exact la ce reglementare te referi? Si sa ne copiezi aici bucata din reglementare pe care o invoci? nu de altceva, dar chiar bati campii. iar. Conform ‘NORME TEHNICE din 27 ianuarie 1998 privind proiectarea şi realizarea
străzilor în localităţile urbane’ latimea pentru o banda la strazile categ 1 sau 2 e de 3,5m. Cat despre “treilere”, sa stii ca si dimensiunile autovehiculelor sunt reglementate, de exemplu autobuzele 2,55m iar auto cu cutii ori containere(camioane) au latimea maxima admisa 2,6m conform L259/2017. tu esti contra ta… a cata oara?
-
-
Păi interzicem accesul mașinilor mai mari de 5tone. Autocarele nu pot fi parcate pe bulevarde.
-
Cum zicea unu pe la tv Le a dat dumnezeu Oras in vest si ei trag
Tot c
C
Atre est..in toate orasele Mari se largesc drumurile pt c
A UN drum ingust produce ambuteiaj care e adevarata poluare drumurile sunt facUte sa absoarba traficul cat Mai rapid nu sa il ingusteze sa il deranjeze -
Legile tarii nu imterzic nimanui sa fie imbecil.(G.Moisil) Astia su devenit majoritari si ne conduc.
Pentru Dumnezeu, dar treziți-vă odată!!! Nu sunt destule țări în Occident de unde se poate inspira???
Indiferent de cine, ce, executantul lucrarii trebuia sa ridice problema la fileu.
Concluzia finala va fi ca noi vom trece din nou cu vederea, ne vom adapta situatiei, fiindca suntem un neam de ghiocei, in loc sa dam cu ei de pamant fiindca nu se mai poate.
Si ei stiu lucrul asta… Hai, faceti o petitie…
-
Concluzia e ca daca o faceau uselistii era ultramodern si european, iar daca o fac cei care i-au scos din barlogul binemeritat este gresit cap-coada. De proiectele USL, majoritar demarate si foarte minoritar terminate cum trebuie, nu mai vorbesc. Am avut ocazia sa prind un ambuteiaj cat jumatate de oras cand Robu si-a dat brusc seama ca mai trebuie carpit ceva la pasajul Jiul, la ora de varf.
-
Executantul lucrării este stabilit printr-o licitație. Nu are ce probleme să ridice după licitație. Nu poți modifica proiectul atât de mult în această fază.
USR un partid neomarxist care uraste soferii; vin alegerile ……
-
Exact, cat mai multi soferi si masini vrem in oras, milioane daca se poate
-
da, altfel nu-mi explic de ce stpt-ul a fost dat de gard complet. stii cumva cine pe cine a pus manager la stpt? stii cumva si cu ce merge frigz ori latzcau la serviciu? stii cumva cum pretind useristii ca se raporteaza la lege? o respecta, nu? cam cum respecta normativele pentru latimea benzilor de circulatie…
-
Intrebarea esentiala,principala si….incuietoare e….CAND VA FI GATA ????? ca acum oricum e MULT prea tarziu pentru obiectii!!!! Cand a fost “dezbaterea “cu public, oricum nu prea a fost NIMENI,doar AI LOR .
-
Pai și tu de ce nu ai mers la dezbatere?
Evident ca maestrului Fritz i-a convenit dimensiunea benzilor de circulatie de aceea nu a mai intervenit pentru a-si pune amprenta pe proiect in conformitate cu viziunea s-a asupra orasului. Bineinteles ca un personaj cu vederi inguste nu poate constientiza ca pe viitor acolo vor circula si vehicule mari deoarece va exista o prelungire pana la Bd. Dambovita cu legatura spre Calea Sagului si Rebreanu iar radiala Strada Garii va fi prelungita pana la centura. Pur si simplu nu se mai poate lucra asa, cu jumatati de masura pentru ca asa doreste un personaj rupt de realitate. In consecinta nu ne ramane decat sa ne exprimam prin vot la alegerile viitoare si sa ii acordam si acestui turist o vacanta pe termen nelimitat.
Fritz, te mai suportă d-zeu ? Poți dormi bine noaptea ? Mai vrei un mandat ? Te crezi mesia Timișoarei?
-
Robu, sau Nica sau care esti, lasa telefonul la asistentii de salon de la Jebel si culca-te
Ohoo, pai atunci de=abia astept parerea alesilor locali din PNL despre drumul largit din DUmbravita, ala caruia i se ingusteaza benzile pe neasteptate de vreo 15-20 de ori si care duce la o autostrada, nu in Ronat ca Bogdanestilor.
-
“Bulevardul” din Dumbrăvița, a fost este si va fi miza de meci, pentru următorii 20 de ani, in condițiile in care stâlpii sunt plasați “strategic”, pentru a nu se putea crea un gabarit transversal normal.
In fapt, accesul la autostrada, pentru timișoreni, pe acel traseu, este o bătaie de joc PSD-ista, preocupata precum ciobanii, sa facă strunga cat mai mica, pentru “mulsul” in service, al clienților cu avarii ușoare la caroserii.
Stati linistiti ca vine robu, inatant rade iarba si copacii si mai trage o banda pe linia de tramvai. Oricum si pe Cetatii e dubios de mult verde pentru Mordor… aaa, scuze, timisoara
Irelevant ce a facut fosta administratie, aveau puterea sa corecteze daca era gresit, iar astazi avem o bataie de joc de bulevard pe bani grei. Fritz PLEACA!
-
Pai… este un proiect facut de Robu si echipa….
-
Deci e problema că nu a modificat ceva proiectat prost, lasă că vine iar administrația dinainte (care a proiectat prost) să facă mai bine??
N-are nici un sens ce vorbești-
problema sunt aia cu iq ingustat
de la donimic frigz citire, mandru de “realizarile” sale:“De ce benzile sunt așa de înguste pe B-dul Bogdăneștilor și B-dul Cetății, unde avem cele două mari proiecte noi? Răspunsul este destul de simplu: spațiul este limitat și nu vrem să înghesuim pietonii și bicicliștii la marginea drumului cu restul rămas și vrem să avem piste de biciclete sigure și late. Vrem să avem spațiu pentru pietoni. Al doilea motiv este că nu vrem să se circule în mijlocul orașului ca pe o autostradă, deși fostul primar Robu zicea odată cât de bine se circulă, ca pe autostradă, în Timișoara. Noi credem că trebuie să avem un trafic sigur și echitabil pentru toată lumea, adică și pietoni, și bicicliști, și șoferi. Așa că cele două benzi, chiar dacă sunt mai înguste decât poate pe alte bulevarde în Timișoara, sunt suficiente pentru ca toată lumea să circule în siguranță în Timișoara”
acum intelegi care e problema? nu? poate ca faci parte din problema…
-
Ii invit pe comunistii din pnl Timisoara sa circule pe Ripensia, acolo unde ilustrul de sapte ori rector si golgeter la cea mai Poli dintre toate Poli a facut 3 benzi din 2 existente.
Administratia Fritz si Administratia Robu sunt doua bube care puroiaza peste oras de 12 ani si, pare-se ca o vor face inca 4.
Deocamdata e lux ca e trafic lejer doar pentru cei din cartier. Vor fi insa mari probleme cand va fi gata pasajul Solventul si se va dechide traficul spre gara si Calea Sagului. Dar asta va fi peste multi ani iar atunci actualul primar va fi departe la vreo alta functie calduta, poate la Bruxelles pe baza CV-ului facut la Cimisoara.
-
Pana atunci vor fi gata 2 centuri, se mai reconfigurează traficul.
Din ce zic ultimele articole, tot Robulache a dat drumul la proiect cu benzi inguste, deci despre ce vorbim?
Ca daca ar fi dupa mafia interlopilor din TM (si PNL), tot ce e făcut sau preluat de la fosta administrație e perfect si Fritz e idiot nu?
Multumiti la vopsit. Daca vrem sa corectam si sa facem ceva pana la capat, la recepția lucrarilor putem refuza lucrarea si sa cerem modificari, ca si pe Cetatii.
-
Apropo de “vopsit”, receptii de lucrari, refuzat si modificat: cu comentariul tau imi aduci aminte de chirurgul din bancul ala ca se prezinta unu cu o albastreala pe piele, chirurgul ii zice ca nu stie ce poate fi, excizeaza “locul” si dupa operatie ii zice pacientului ca are doua vesti bune: operatia a reusit si si-a dat seama si de cauza albastrelii: era de la blugi.
Asa ca lasati-o jos mai useristilor, macane rau. Faptul ca Robu a facut tampenii nu e o scuza pentru tampeniile lui Fritz cu care se mai si lauda zicand ca e meritul lui tampenia de a ingusta carosabilul mult sub normativele din lege. Si inca mai si zice ca astfel traficul se desfasoara in siguranta. Verificati-va tiglele, pare ca va lipsesc cateva.
Dezamăgitor este că nu au făcut o singură bandă pe sens, era suficient.
“spațiul este limitat și nu vrem să înghesuim pietonii și bicicliștii la marginea drumului cu restul rămas” ???
oare nimeni nu a vizitat bulevardul sa combata minciuna asta?