În ceea ce priveşte porţiunea din Timişoara, Bojin a afirmat că timişorenii se vor obişnui cu modul în care a fost construită această pistă de biciclete.
„Nu vreau să discut despre pistele de biciclete de la Timişoara. Aşa a fost ideea proiectantului, să fie foarte şerpuite şi foarte întrerupte şi foarte întoarse, într-un fel sau altul. (…) Dacă aşa s-a considerat că este bine să fie făcut proiectul, pe după pomi şi pe după stâlpi, mă refer la cel de la Timişoara, probabil că este în regulă şi o să ne obişnuim şi cu pista şerpuită”, a spus Bojin.
În legătură cu modul în care această pistă este realizată în afara Timişoarei, preşedintele Consiliului Judeţean Timiş susţine că şi aceasta respectă proiectul, chiar dacă, deocamdată, accesul maşinilor este neîngrădit, iar unii şoferi folosesc această pistă ca o rută rapidă între localităţi.
„Pista de biciclete care a fost realizată de către Administraţia Bazinală Banat, cu participarea Consiliului Judeţean Timiş şi a primăriei Zrenianin este făcută, cred eu, pe toată suprafaţa în modul în care a fost proiectată. Este binevenită, sper să se facă recepţia finală în acest an şi să se încheie proiectul inclusiv prin cumpărarea bicicletelor care vor fi puse la dispoziţia celor care vor să le închirieze. (…)Aşa suntem noi, românii, în loc să respectăm un lucru bun făcut – pista de biciclete – care e făcută pentru biciclete nu pentru maşini şi pentru camioane, noi apoi spunem că nu e bine făcută. Va trebui să elaborăm un regulament pentru ca să se închidă discuţiile şi să se stabilească şi drepturile pentru folosirea pistei de biciclete, dar şi obligaţiile. Pentru că ar fi păcat ca acum, după ce am făcut-o şi ne-am străduit să dăm o vizibilitate pozitive a Begăi până la ieşirea din ţară, să ajungem iară ca să vedem doar dărâmături, urme de maşini pe pista de biciclete sau în Timişoara să vedem maşini parcate vara pe pista de biciclete”, a mai spus Bojin.
Consilierii judeţeni au aprobat, miercuri, strategia de dezvoltare turistică a malurilor Begăi, strategie ce va fi implementată odată cu finalizarea lucrărilor de curăţare a canalului, de realizare a pistelor de biciclete şi cumpărare a vaporaşelor care vor circula pe acest canal. Printre altele, această strategie prevede atragerea de companii private interesate să investească în crearea de locuri de cazare de-a lungul canalului Bega, reabilitarea obiectivelor turistice aflate în localităţile de pe malurile canalului şi chiar crearea unei mărci „Canalul Bega”, care să fie interesantă pentru turişti, prin evenimentele care vor avea loc pe cele două maluri.
Articole pe aceeași temă:
Revoltator: masinile circula in voie pe noua pista de biciclete de pe Bega, care se distruge!
Apele Banat cumpara 30 de biciclete pentru pista ce leaga Timisoara de Serbia
Citiți principiile noastre de moderare aici!