O imagine cât o mie de cuvinte. Logo-ul economic al județului a stârnit discuții în ședința de miercuri a consilierilor județeni. În cadrul acesteia, consilierul județean Cornelia Micicoi de la Pro România a cerut lămuriri despre modul în care s-a ajuns la alegerea brandului și în special a logo-ului economic al județului. Aceasta a precizat că imaginea nu i se pare nici sugestivă și nici inteligibilă.
Sergiu Bălașa, directorul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Managementul Situațiilor de Urgență, (ADI VEST) a precizat că designerul logo-ului este Tudor Vreme.
„De fapt ne-a propus 17 schițe de logo, care au trecut prin mai multe filtre de selecție, în mai multe etape. Am organizat o consultare publică vizazi de cele cinci schițe selectate de comisia Consiliului Județean. Avem 451 de respondenți în trei săptămâni”, a spus Bălașa.
Cornelia Micicoi a vrut să afle de ce nu au fost consultate mediul economic și cel academic.
„Aceste consultări au fost făcute, m-am referit la consultarea publică. Am avut două ateliere la care am invitat mediul de afaceri și universitar”, a răspuns directorul ADI VEST.
Designerul Tudor Vreme a precizat că varianta logo-ului este formată din patru elemente principale, care se referă la industriile cele mai reprezentative ale județului Timiș, automotive și IT, dar și la populația acestui județ care include mesajul „E bine să fii aici!”
„Pe obiecte mici, textul nu o să se vadă”, a spus consilierul județean Cornelia Micicoi, însă designerul a precizat că există o variantă și pentru acestea.
Potrivit lui Bălașa, documentația de brand, care include și o strategie de promovare și de marketing, a costat 149.000 de lei cu TVA, deci aproape 30.000 de euro.
Consilierul județean Ioan Sorincău de la PSD a întrebat ce beneficii va aduce acest logo județului pentru că brand înseamnă altceva.
„Putem obliga pe cineva să îl folosească sau îl vom folosi doar noi în corespondența noastră alături de logo-ul de la Capitală Culturală Europeană 2023?”, a întrebat Sorincău, care a mai remarcat că stema județului este minusculă față de logo-ul județului.
Sergiu Bălașa a spus că beneficiile (fără să știm exact care ar fi acestea) „sunt foarte greu de măsurat”.
„Este o practică deja internațională ca județele care au ce transmite în comunitatea proprie sau în afara ei, toate se îngrijesc să aibă un astfel de brand. Beneficiile sunt foarte greu de măsurat, însă se obțin dacă programul de valorificare al brandului este unul susținut și asumat de deținătorul brandului. Recomandarea noastră pentru Consiliul Județean este să-l punem la dispoziția și a altor actori din județul Timiș, cum ar fi alte instituții publice și companii private”, a mai afirmat Sergiu Bălașa, directorul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară.
Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș (CJT), a declarat că după aprobarea brandului economic urmează partea mai grea, de implementare a strategiei de brand economic.
„Noi va trebui să-i conștientizăm pe toți cei care vor trebui să răspândească această imagine, să-i unim sub această imagine, să folosească logo-ul și noi, cei de la Consiliul Județean, să urmărim implementarea strategiei de comunicare și de marketing atașată acestui logo. Deci, e un proces de durată. Pe parcursul lui putem să venim și cu variante de îmbunătățire a acestei strategii, inclusiv a imaginii, lucrurile se perfecționează în timp. Vom primi noi informații, care ne vor modela planul de acțiune”, a spus Alin Nica.
Inițiativa îi aparține administratorului public Marian Constantin Vasile și a fost depusă în urmă cu șase ani. Potrivit acestuia, logo-ul are o „paletă sugestivă de culori (de la roșu – forță și până la albastru/indigo – elevație intelectuală)” și se axează pe punctele forte ale județului: forță competentă de muncă, digitalizare, industrie automotive, agricultură.
Trimite articolul
XAbsolut nepotrivit. Asta nu este un logo. Cine o sa stea sa recunoasca 4 patratele ca fiind simbolul unui judet ? Putea macar sa aiba 5 patratele , macar 1 patratel pentru fiecare litera. E un fel de grafica , prea complexa pentru un logo, prea simpla pentru pentru orice altceva. Banii dati sunt o droaie comparativ cu ce se gaseste pe net : cu 2000 de euro ti se face si mama logo-urilor.
-
Manevra.
-
fac eu meta logo cu 2k
Spalare de bani. Nimic altceva. “Logo-ul” asta nu merita nici 5 euro si mi-ar fi rusine ca designer sa ma si prezint cu asa ceva in fata vreunui client, daramite sa mai fiu promovat ca eu am creat asa ceva. Simtul penibilului nu mai exista, iar hotia se dezvolta nestingherit intr-un asa climat. Nu o sa ne facem bine niciodata ca natie cat timp aceleasi obiceiuri de care nu am scapat acum 30 ani, le aplicam si in ziua de azi.
-
logo-URI parol. mai e unul care cica se vede mai bine
-
Credeti atunci ca de pilda poate chiar tatal designerului ar fi facut unul mai reusit?
cate ghilotine se pot construi cu 30000 de euro?
-
Cu brand sau fara?
Daca 30.000 euro valoreaza un logo vreau si eu sa vand cateva incapabilior care au dat atata. Hoția și prostia nu au limite se pare. Cred ca doar o revoluție ar mai rezolva ceva.