Brantner Servicii Ecologice SRL este singura societate vrea să asigure servicii de deszăpezire în Timișoara, termenul limită pentru depunerea ofertelor fiind luni, 24 iunie. Firma Brantner a fost înființată în Austria, în anul 1936, de familia Brantner. Are 2.500 de angajați în toată lumea. A ajuns la a treia generație și are sedii în Austria (sediul central), Germania, România, Serbia, Slovacia, Cehia și Turcia. În România a venit în 2004 și a deschis puncte de lucru în Cluj-Napoca, Sibiu, Dej, Reșița, Drobeta Turnu-Severin și Piatra Neamț.
Vă reamintim, Timișoara nu a avut o deszăpezire adecvată iarna trecută, după ce contractele vechi cu Retim și SDM au expirat încă din aprilie 2018, iar primăria nu a reușit să finalizeze o nouă licitație la timp. În ultimul moment, conducerea municipalității a decis să încheie un contract de forță majoră cu SDM, care, însă, s-a văzut depășită de situație. Prima licitație a fost lansată abia după expirarea contractelor, prin noiembrie, dar s-a încheiat cu un eșec, în ianuarie 2019, niciun operator nefiind interesat să depună o ofertă în condițiile caietului de sarcini redactat de specialiștii din primărie. Experții primăriei au analizat intens care au fost cauzele eșecului și au stabilit să arunce cu bani în problemă până când aceasta dispare. Așa că au decis să crească suma maximă alocată pentru serviciul de deszăpezire în următorii patru ani în Timișoara de la 6,5 milioane de euro cu TVA la aproape 8 milioane de euro cu TVA.
Licitația a fost lansată la jumătatea lunii mai, iar Brantner a depus singura ofertă, aflată acum în evaluare. PMT ar urma să încheie un acord-cadru și patru contracte subsecvente pentru „servicii de curățare și transport al zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau îngheț”, în care sunt incluse toate cele 1.227 străzi din oraș, care au fost împărțite în străzi importante și străzi mai puțin importante.
Le găsiți pe toate AICI!
Valoarea totală estimată a acordului-cadru, valabil patru ani, este de 37,179 milioane de lei cu tot cu TVA, ceea ce înseamnă puțin peste 7,8 milioane de euro. Odată la 12 luni vor fi semnate contracte subsecvente, care pot fi încheiate însă ori de câte ori va fi nevoie, în funcție de necesitățile achizitorului și de fondurile alocate. Un contract subsecvent va avea o valoare maximă estimată de 9,29 milioane de lei cu TVA, echivalentul a 1,95 milioane de euro.
Firma care va curăța Timișoara de zăpadă trebuie să aibă mai multe tipuri de utilaje: utilaje multifuncționale de capacitate mare, utilaje multifuncționale de capacitate mică, utilaje cu încărcător frontal, utilaje de transport al zăpezii și gheții, autocisterne, echipamente care trebuie să se încadreze în norma de poluare a motorului minim Euro 3.
Fiecare utilaj va fi dotat cu GPS, iar muncitorii vor fi obligați să prezinte celor din primărie harta GPS a sectorului pe care se intervine pe categorii de culori: roșu pentru întreg sectorul planificat și albastru pentru cel realizat. Ar trebui să se vadă în timp real pe unde trec utilajele și dacă se lucrează cum trebuie sau nu.
Mai multe detalii despre caietul de sarcini găsiți AICI!
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/sanse-mari-sa-avem-deszapezire-la-iarna-primaria-a-lansat-licitatia-da-aproape-8-milioane-de-euro/2252391
http://www.tion.ro/fa-ti-vara-sanie-si-iarna-car-primaria-timisoara-mai-incearca-o-licitatie-pentru-deszapezire-si-creste-bugetul-cu-13-milioane-de-euro/2242714
http://www.tion.ro/inca-o-licitatie-pentru-deszapezire-poate-de-data-aceasta-cu-noroc-se-cer-mai-multe-utilaje-inclusiv-mai-mici/2232743
Citiți principiile noastre de moderare aici!