Asocierea C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT, care a câștigat licitația, va proiecta și realiza cei 9 kilometri lipsă din autostrada Lugoj-Deva, mai exact tronsonul de la Margina la Holdea, unde zilnic se înregistrează cozi kilometrice.
Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva, între localitățile Margina și Holdea, include două tuneluri pentru urși.
Valoarea contractului este de 1.826.845.634,11 lei fără TVA, adică aproximativ 373 de milioane de euro. Prețul unui kilometru este de aproximativ 64 milioane lei fără TVA, echivalentul a circa 15 milioane de euro cu TVA inclus.
„UMB este o companie extrem de serioasă, care a terminat lucrările în termenii contractului, uneori chiar înainte de termen. E un lucru bun că o companie românească se ridică la un asemenea nivel și ștacheta pe care o ridică UMB îi obligă pe ceilalți să își îndrepte activitatea”, a declarat, vineri, la Timișoara, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii.
Durata contractului este de 165 luni, din care 11 luni reprezintă perioada de proiectare, 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioada de garanție a lucrărilor.
Conform condițiilor din Acordul de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului.
Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri.
Antreprenorul va trebui să realizeze în cadrul contractului și opt lucrări de artă, printre care un viaduct în lungime de 1.076 metri, de o complexitate tehnică ridicată.
Vă reamintim că licitația anterioară a fost anulată de către CNAIR în data de 10 martie 2022. Atunci, unica ofertă depusă a aparținut asocierii Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cegiz Insaat Sanayi Ve Tikaret AS și a fost considerată neconformă de către CNAIR.
În vara anului 2019 a fost lansată prima licitație pentru secțiunea cu tuneluri pentru urși. Anterior, în 2017, CNAIR a reziliat parțial și unilateral contractul cu asocierea Salini Impregilo – Secol SpA, care întocmise deja proiectul tehnic pentru secțiunea E. Aceasta a fost eliminată din contract și scoasă la licitație separat.
Apoi, compania italiană Salini Impregilo – Secol SpA s-a adresat Curții Internațional de Arbitraj, care i-a dat dreptate. CNAIR a fost obligată să achite daune-interese de peste 230 de milioane de lei, plus cheltuieli de judecată. Abia după ce a ajuns la o înțelegere cu italieni, în toamna anului 2020, CNAIR a putut scoate la licitație acest tronson. Iată că abia după doi ani, CNAIR a reușit să găsească un constructor.
Pe aceeași temă:
Șase ofertanți vor să facă lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva, cu 1,5 miliarde de lei
S-a reluat licitația pentru proiectarea și execuția lotului 2 din A1, cu tunelurile pentru urși
Trimite articolul
XHuoooo!!!!!!!!
Tunelurile pt ursi nu sunt calm lungi si inalte?
-
Ursii nu trec prin tuneluri, ci peste, unde se amenajeaza pajisti peste tunel. Ce ar fi, la 130-139 km/h, cat este maximul plus cei 9 km/h care nu se iau in calcul la amenda pt viteza, de vitezele de pana la 200 km/h sau peste, nu mai vorbim, sa lovesti un urs, ce se intampla!
Putem sa ne ca cam pe ea speranta stiind moralitatea personajelor din poza. Ginerica cu zero rezultate in viata, puiu lui Dragnea ce si-a manjit toata onoarea pentru mizeriile alora etc. Mai lipsea Simonis din poza.
-
Ai uitat de fritz si drula
-
Simonis era cu altă gașcă la colectat taxa de șmecher de la liceul Azur și generală 25 .
bre de ce nu se poate comenta la ” ANUNŢ DE PARTICIPARE la procedura de selecție a programelor sportive care vor fi finanțate prin CJT ” ?
ce dom’le atata sport finantat de stat? ingheata copiii in scoli si batranii prin spitale in timp ce se sifoneaza o gramada de bani prin ” sport “. cine vrea sa faca sport e liber sa o faca. cine doreste performanta sa o plateasca din buzunarul lui.
-
Pentru ca la CJT e uslșușugraur la butoane, nu USR!
Exagerat !!!!
-
Crezi?
Dar despre recuperarea penitatilor și daunelor plătite în urma De ideilor ” nefericite ” sau ” neinspirate” dar imbecile de acum n ani nu se sufla nici o vorba. Suport bugetul…..
In MUNTENegru, pe cea mai grea portiune din autostrada lor cu cantec este de 20 mil euro. Si toata lumea “buna” zice ca vai ce scump. La ei, tunelul Vjeternik are 2 tuburi de vreo 3km fiecare, plus tunelul Klopot vreo 850 m, plus altele -in total is 17 km de tuneluri, 3 km de poduri, 5 viaducte de vreo 500 m- adica junatate din cei 40 km is numa tuneluri si poduri in conditii de fereasca Sfantul.
La noi, 15 mil/km, zona de “deal” sa zicem, nimeni nimic. Cred ca “lucrarile de arta” costa asa mult, probabil vor fi facute de michelangelo, rafael, davinci si donatello. Mai urmeaza sa si aplaudam ca focile.
#idiocracy
-
Dar in Germania, Austria, Spania, Franta, Suedia etc cat e km? De ce nu zici de Bangladesh sau Tuvalu, daca tot ai pomenit de Muntenegru? Muntenegru face parte din UE si sunt bani UE sau din PNRR?
cata hotie in tara asta, in germania se face cu vreo 6-8mil km autostrada care respecta normele si nu pleaca la vale in 6luni de zile
-
Ce lucrari sunt in aia 6-8 milioane si ce lucrari sunt in astia 15? Ia cumpara caietul de sarcini, tradu-l in germana si intreaba cat ar costa lucrarea in Germania?