Aleșii au dezbătut acest punct de pe ordinea de zi mai bine de o oră.
Directorul instituției, Alexandra Riegler, a luat cuvântul și le-a vorbit consilierilor locali despre necesitatea reorganizării Centrului de Proiecte deoarece structura existentă nu mai corespunde cerințelor actuale. Centrul va prelua cele cinci cinematografe din oraș, după renovare, pentru care are deja o strategie. Astfel, are nevoie să facă angajări și să îi fie suplimentat bugetul.
„Ați pus câțiva oameni care și-au umplut conturile, acum veniți cu acest proiect de hotărâre”, i-a reproșat consilierul liberal Adrian Lulciuc primarului. Acesta l-a întrebat pe Dominic Fritz cum răspunde acuzațiilor legate de acordarea finanțărilor prin Centrul de Proiecte, iar edilul l-a îndemnat să se uite la conferințele sale de presă, unde a oferit răspunsuri.
„Vrem să finanțăm cultură în acest oraș doar din considerente politice sau ce gust are primarul sau viceprimarul sau care sunt prietenii sau nu știu ce? Sau tindem să avem un mecanism care să angreneze toată comunitatea culturală, să construiască un ecosistem cultural deoarece cultura pentru Timișoara este un factor economic foarte important. Asta este întrebarea care este pe masă astăzi. Ați răspuns la o parte din această întrebare cu votul pentru Agenda culturală, acum trebuie să răspundeți la întrebarea: dacă vreți ca proiectele foarte lăudabile începute în mandatul dumneavoastră, care fac parte din dosarul de candidatură, pentru care Timișoara a câștigat titlul de Capitală Culturală, dacă vreți ca aceste proiecte să și funcționeze în realitate. Și aici mă refer în primul rând la cinematografe. […] Centrul de Proiecte are nevoie de o echipă care să administreze aceste cinematografe”, a punctat primarul Dominic Fritz.
Consilierul local Marius Craina a vrut să afle ce salarii vor avea noii angajați, iar primarul i-a răspuns că retribuțiile se încadrează în grila de salarizare conform căreia sunt plătiți și angajații municipalității.
Centrul de Proiecte are în clipa de față 14 posturi în organigramă, dintre care 13 posturi sunt ocupate, iar Consiliul Local Timișoara a aprobat, marți, suplimentarea cu încă 16 posturi. Angajările se vor face, prin concurs, în perioada următoare.
Odată cu reorganizarea activității Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara, aleșii locali au aprobat și suplimentarea bugetului instituției cu încă aproximativ 1,2 milioane de lei.
Trimite articolul
XMi se pare firesc, proiecte, strategii, preluari in administrare, angajari… #revolutiabuneiguvernari, ce altceva?