Potrivit viceprimarului Ruben Lațcău, problema a apărut încă de la prima fază, la montarea liniilor. Au fost discuții cu firma austriacă PORR Construct, s-a cercetat cum au apărut problemele și s-a stabilit un calendar de refacere a intersecției.
„În urma testelor pe care le-am efectuat pe bulevardul Cetății, mai ales în ceea ce privește linia și modul în care tramvaiul circulă pe linia cea nouă, am identificat niște probleme. Am avut săptămâna trecută discuții mai multe cu antreprenorul general și cu echipa care a lucrat pe acest proiect. Am așteptat să treacă acest weekend să vedem care sunt cauzele și care sunt motivele reale pentru aceste probleme și, mai ales, în cazul în care aceste probleme se dovedesc a fi probleme care să necesite refaceri, care este calendarul de refacere și ce implică acest lucru. Este o eroare de execuție care a fost făcută în faza inițială de montare a liniei. Problema nu este la stâlpii de decantare sau la stâlpii care susțin linia. Problema este efectiv la linia cale. Va trebui să fie refăcută o parte din acea intersecție”, a explicat Ruben Lațcău.
Restricții de trafic în zonă, de zilele viitoare
Potrivit viceprimarului, intersecția se va închide începând de miercuri, 6 decembrie, până la rezolvarea problemei. În primă fază, se va circula cu câte o bandă pe sens, pe partea pe care în mod normal se circulă dinspre Torontalului spre Bogdăneștilor.
„Mâine (marți, 5 decembrie – n.r.), noi vom face o ședință extraordinară de Comisie de Circulație și vom aproba o închidere începând cu ziua de miercuri, iar ei vor trebui să refacă această intersecție în întregime, de la fundație înapoi, în așa fel încât să ne asigurăm că avem o intersecție funcțională unde se poate circula atât cu tramvaiul, cât și cu mașina. (…) Vom avea închisă doar porțiunea de la capăt, de pe Torontalului, doar acel viraj pe care îl face tramvaiul. Vom circula pe un singur sens pe mers. Practic, ne întoarcem la modul în care se circula acum șapte-opt luni de zile. Pe partea dreaptă, cum ieșim înspre Torontalului, partea stângă cum intrăm pe Cetății, circulația va fi permisă în continuare pe un fir pe sens. Practic, vom avea acolo o reducere a traficului. Bucata opusă, practic partea stângă cum ieșim de pe cetății, dreapta cum intrăm, va fi închisă pentru refacerea acestei zone de intersecții”, a declarat viceprimarul.
Practic, cei de la PORR vor trebui să refacă toată intersecția, de la un capăt la altul. Vor avea termen de finalizare termenul deja existent în contract, data de 28 decembrie. Dacă nu vor reuși să termine, vor primi penalități.
„Cerința primăriei a fost ca întreaga intersecție să fie refăcută, în așa fel încât această problemă să fie rezolvată. Ei (PORR Construct – n.r.) vor fi nevoiți să refacă această intersecție de la rost la rost. Să spargă, să refacă în întregime linia cale, fundația pe care stă linia cale. Termenul de finalizare al lucrărilor este 28 decembrie, termenul de finalizare a contractului. Nu vor primi nicio zi în plus. Pentru această eroare, așteptarea noastră este să fie rezolvată în acest termen. În cazul în care termenul va fi depășit cu siguranță vor fi penalități. Așteptarea este ca această eroare să fie rezolvată în întregime pe cheltuiala executantului”, a mai declarat Lațcău.
De vină, dirigintele de șantier. Va fi tras la răspundere doar dacă se depășește termenul
Potrivit viceprimarului, problema a apărut pentru că nu a fost respectat proiectul tehnic, nu pentru că documentația ar fi fost neconformă. În acest caz, de vină ar fi, teoretic, dirigintele de șantier. Se va vorbi, însă, despre tragerea la răspundere a celor care au greșit doar dacă lucrarea nu va fi finalizată în termen.
„Eroarea pe care o avem noi este una de execuție, nu de proiectare. Adică lucrările executate în sit nu corespund cu proiectul avizat și documentat. Ca urmare, nu vorbim de modificări care ar fi fost făcute și care au creat anumite probleme sau care au generat un lanț de alte modificări. Vorbim de o eroare de execuție în șantier și nu de o eroare de proiectare sau de lucruri care țin de proiectul tehnic avizat, aprobat, care au dus la acest punct. În acest context specific, nu contează proiectul. Nu proiectul a fost cel care a produs această eroare, ci execuția. Altfel spus, execuția nu a fost conform proiectului. (…)
În mod evident, (întrebat despre dirigintele de șantier sau alți responsabili de eroare – n.r.) primăria a început corespondența de săptămâna trecută, atât cu dirigintele, cât și cu antreprenorul general. În acest moment, preocuparea noastră este ca lucrările să fie finalizate în termenul stabilit. Până la urmă, termenul contractual este în vigoare. Constructorul mai are încă o lună, sub o lună, undeva la 25 de zile, să finalizeze lucrările. Ele sunt finalizate în întregime, cu excepția acestei probleme pe care am identificat-o. Testele pe care le-am făcut până acum arată că nu există alte probleme nici la intersecția cu Bogdăneștilor, nici în întoarcerea de pe Torontalului. Singura problemă este aici, la virajul la stânga pe care îl face tramvaiul. Așteptarea noastră este ca executantul, până la finalul contractului, să rezolve această problemă conform contractului. În cazul în care ea nu va fi rezolvată, atunci nu se vor pune în discuție penalități și, în mod evident, responsabilitățile, nu doar ale executantului – antreprenorul general –, cât și ale echipei din antrepriză și ale dirigintelui (de șantier – n.r.)”, a conchis viceprimarul.
Vă amintim, probele cu tramvaiul de pe bulevardul Cetății au arătat că tramvaiul „șterge” stâlpul meridian de la virajul de pe Torontalului spre Cetății. Testele au fost făcute în seara de luni, 27 noiembrie, iar primăria a anunțat de abia două zile mai târziu, după o primă serie de discuții și analize, că va cere constructorului remedierea problemei. Șantierul se apropie de finalizare, dar primăria așteaptă în continuare să primească o finanțare europeană.
Trimite articolul
XPriceless…
O veche varba romaneasca:: “latcau ca-i bine, mai rau sa nu fie!” Julitura se vindeca cu o compresa rivanol de culoarea tramvaiului.
Ruiben, du-te tare de unde ai venit, si ia-l si pe Fritz
-
Da, bă! Latzcau și Fritz au pus stâlpul greșit, așa-i? Au mers pe șantier ca zeRobul tău iubit cu căscuța pe cap? 😀
Proștii la putere! Inginer de 2 lei făcut cu busuiocul pe internet la cine știe ce școală din Căcăieții din Deal.
Generația de rahat a României care a pus stăpânire pe tot ce mișcă, mai puțin neuronii lor.
Nu stiu daca a observat dirigintele de santier cat de valurit e tot traseul de la intersectia problema pana la str Bogdanestilor , nu prea pare drum nou asfaltat .
-
E design modern si are calmatoare de viteza incluse. Vai de capul nostru ce incompetenti avem prin toate domeniile in ultimul timp…
-
Ce vrei Manu, la așa o lucrare angajezi diriginte de șantier un PFA! Atât s-a putut. Pentru mai multe detalii, e google.
-
Astfel de lucrari trebuie sa aiba multe faze de control intermediare documentate cu procese verbale de calitate sau lucrari ascunse!
Cum de s-a descoperit eroarea de la fundatie doar cand totul este terminat??
Jos Lațcău! Jos Fritz!
Asa au făcut în toate proiectele lăsate si-au băgat coada și au creat prejudicii de milioane
Nu stalpii sunt problema, nici liniile de tramvai. Ci tramvaiul, care nu avea ce sa caute pe linie acolo, nu asa de mare. De fapt a gresit doar vatmanul ca nu a luat un tramvai mai subtire si daca nu avea unul mai subtire, trebuia sa faca un referat sa ceara. Primaria sa faca bine si sa achizitioneza tramvaie moderne, care sa se incadreze la standardele avangardiste de pe Cetatii. Sunt convins ca mai sunt ceva bani la buget, a mai stat orasul fara caldura, nu a murit nimeni. Si ce daca e singurul oras mare din Romania care a inchis scoli si spitale pentru ca nu are caldura.
Și-au imaginat că dacă se pot îngusta benzile pentru mașini, atunci de ce să nu înghesuie și linia de tramvai foarte aproape de stâlpi. Ce ar putea merge rău, nu?
Mult promisele piste de biciclete pe Cetatii le-au facut la fel ca cele facute de Robu (o banda de vopsea pe trotuar) acele piste pe care le critica Ana Munteanu USR in videourile alea penibile inainte sa castige Fritz mandatul. Rusinos si dezamagitor.
Tot felul de comentarii de partid(e)… Adică foarte cretine. PORR Construct, constructorul austriac (ăia de nu ne vor în Schengen) va reface tronsonul, de aia s-au făcut teste. Dacă era eroare de proiectare, ridicați mâna sus toți tâmpiții care credeți că austriecii ar fi de acord să plătească (pentru alții).
Acuma pe bune!
Clădirea aia din colt, parca-i cam de prisos. Rostul ei s-a pierdut in veac si-a rămas o stricăciune-n drum, de total lumea trebuie s-o ocolească, de parc-am fi cu toții din “Povestea prostului”!
sa gandim pozitiv: actuala administratie va fii deportata la vara
Eterna si fascinanta romanie.
Nu de prosti au facut aia dinainte linia simpla in intersectia aia. E destul de dificil sa faci si virajul cu raza aia, si pe linie dubla.
Aceasta este echipa “vrem o tara ca afara” =)))
USR POWER
Frumos, lucreaza baietii aici in comentarii pentru prima de Craciun. Atat Frit cat si Robu au lucrat cu firma Porr (foarte laudata pentru pasajul Jiul). Daca acum Porr a facut o greseala de executie Frit este de vina. Are sens perfect!
-
Pana la urma toata urlatura de ieri, cu superproiectul genialului Robu modificat de incompetentul Fritz, a fost doar urlat la luna in stilul penibil al politicii locale si judetene. Tot felul de genii, care se pricep la politica cat la inginerie (zero este egal cu zero) si stiu totul… mai putin sa-si tina gura inchisa, cand i-ar avantaja enorm…
-
Bă există un diriginte de șantier care trebuia sa verifice aceste lucrări, ce a făcut, nimic. A luat bani de pomană.
Nu se poate lua un pic din stâlpi cu polizorul?
-
🙂 și eu mă gândeam la soluția cea mai simplă și ieftină. Varianta ta are o slăbiciune în studiul de fezabilitate, se micșorează rezistența stâlpului. Studiul meu de fezabilitate recomandă un stâlp înlocuitor sub forma cifrei 4.