Vă reamintim, transformarea Căii Bogdăneștilor presupune un efort financiar uriaș pentru primărie, chiar dacă se atrag bani de la Uniunea Europeană. Șoseaua ar urma să fie reabilitată în întregime și va avea câte două benzi pe sens, linii de tramvai noi, care vor fi „înierbate”, trotuare, piste pentru biciclete și spații verzi. Intersecțiile de pe traseu vor fi semaforizate și supravegheate video.
Aleșii municipali aprobă, la ședința de consiliu local de luni, cererea de finanțare pentru proiectul „Reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timișoara, Traseu 5, Calea Bogdăneștilor”, finanțat prin POR 2014-2020, Axa prioritară 4. Contractul a fost trimis deja la AMPOR – Autoritatea de management POR.
În luna noiembrie a anului trecut, consilierii locali au actualizat studiul de fezabilitate întocmit încă din 2009. Suma la care s-a ajuns este imensă, crescând de la 95,6 milioane de lei la 148,85 milioane de lei cu tot cu TVA, adică echivalentul a aproape 32 de milioane de euro. Primăria Timișoara ar urma să pună 59,1 milioane de lei din bugetul local, cam 12,5 milioane de euro.
„Investiția vizează modernizarea întregului ansamblu rutier și a liniilor de tramvai, inclusiv rețelele edilitare stradale, subterane și supraterane, având ca limite: intersecția Calea Bogdăneștilor cu Bd. Cetății (inclusiv) și intersecția cu str. Casian Muntean (buclă de întoarcere Ronaț). Prin proiect se vor realiza următoarele: linia cale tramvai va fi cale dublă și se va amplasa în axul străzii, în platformă proprie; rețeaua contact se va realiza în variantă dublă, într-o soluție de compensare totală; se vor înlocui cablurile de alimentare a rețelei contact (600 Vcc); se va moderniza substația de transformare-redresare care va alimenta cu energie electrică linia cale modernizată; lărgirea la 2 benzi pe sens a străzii; realizarea de piste pentru biciclete; realizarea de trotuare; spații verzi, atât în platforma proprie a linie de tramvai, cât și în zona de siguranță a străzii semaforizarea intersecțiilor și supravegherea video, integrate în sistemul de management al traficului”, se arată în documentație.
Practic, PMT va plăti aproape 32 de milioane de euro pentru 2,1 km de linie cale dublă de tramvai, 0,2 km de linie cale simplă tramvai (buclă întoarcere), 35.900 mp de carosabil modernizate, șapte stații tramvai, 12.220 mp de trotuare și 4.000 m piste de biciclete.
Mai mult decât atât, „pentru reducerea zgomotului și vibrațiilor se va utiliza suplimentar înierbarea liniilor de tramvai”, se mai arată în documentație. Lucrările propriu-zise ar trebui să dureze aproape doi ani și jumătate.
Potrivit specialiștilor PMT, tramvaiele asigură transportul public pe zece linii comerciale, ale căror trasee au o lungime totală de 38.469 km linie dublă, respectiv 76.938 km linie simplă, din care se află în exploatare doar 33.172 km linie dublă și 66.344 km linie simplă. Liniile de tramvai din Timișoara n-au mai fost modernizate de mai bine de 10 ani, când s-a desfășurat un proiect printr-un credit BEI, pentru reparații la 40.118 km linie cale simplă și 20.059 km linie cale dublă, fiind vorba despre peste 50% din rețeaua de linii de tramvai a orașului.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/detalii-despre-linia-noua-de-tramvai-gara-de-nord-solventul-costa-12-milioane-de-euro/2212783
http://www.tion.ro/noua-calea-bogdanestilor-va-costa-32-de-milioane-de-euro-si-va-avea-linii-de-tramvai-inierbate-pretul-aproape-dublu-in-9-ani/2153978
Citiți principiile noastre de moderare aici!