Potrivit lui Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, mai mulți antreprenori/asocieri de firme au primit certificate negative din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru că nu au respectat termenii contractuali. Printre cei vizați se numără și doi constructori care se ocupă de obiective importante în regiunea de vest a țării:
– SEARCH Corporation SRL
– EGIS Romania SA
– EGIS International S.A.S
– CONSITRANS S.R.L
– INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL S.A.
– PRIMACONS GROUP S.R.L.
– ASOCIEREA Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (fosta SC AQUA PARC SRL) – SC Mavgo Holding SRL-Vahoslav SK-Trameco SA
– ASOCIEREA Alexcor Trading SRL – Mpresa di Construzioni ING. E. Mantovani SpA – Pegasus Engineering SRL
– Todini Construzioni Generali SpA
– ASOCIEREA Cosedil SpA – BIT Invest SRL – Chirulli Andrea Impresa Individuale – Total Road SRL
– ASOCIEREA Concept Infrastrade Logistics SRL – Tehnic Asist SRL
– ASOCIEREA Mavgo Holding SRL- Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL – BDU Maxi Construct SRL – Hydrostroy AD
– ASOCIEREA Secol Romania SRL- Secol Societa Edile Construzioni e Lavori SA
– Tirrena Scavi SpA
– ASOCIEREA Webuild SpA – IHI Infrastructure Systems Co Ltd
– ASOCIEREA Aktor Technical Societe Anonyme (AKTOR S.A.) – Euro Construct Trading 98 S.R.L.
– Webuild SpA
Termenul pentru finalizarea lucrărilor la Centura de Sud a orașului Timișoara este finalul anului 2022, însă investiția este realizată doar în proporție de 50% de către firma italiană Tirrena Scavi.
În ceea ce privește drumul de legătură de aproximativ zece kilometri dintre Autostrada Vestului și Sânandrei, compania Todini Construzioni Generali S.p.A. are termen de finalizare luna martie 2023.
Potrivit ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, „certificatele negative” vor fi actualizate și publicate din 90 în 90 de zile și vor reflecta stadiul la zi pentru fiecare contract de execuție în parte. Acestea le dau șansa antreprenorilor să recupereze întârzierile, însă documentele și problemele semnalate vor apărea la noi licitații.
„După primirea acestor certificate negative intermediare (Documente Constatatoare periodice), antreprenorii au posibilitatea să recupereze întârzierile și să evite astfel primirea unui nou document constatator negativ la următoarea evaluare. Acest tip de Documente Constatatoare va permite Comisiilor de evaluare să cunoască în timp real situația concretă a antreprenorilor care se prezintă la alte licitații și vor constitui baza analizei cu ocazia verificării motivelor de excludere pentru abateri grave sau repetate în derularea contractelor deja încheiate”, transmite Sorin Grindeanu.
UPDATE: Sunt și antreprenori cu certificate pozitive
Dintr-o eroare produsă de CNAIR, printre antreprenorii prezentați cu certificate negative s-au strecurat și cei care au de fapt certificate pozitive. Aceștia sunt:
-Grafic Tends SRL
-SVL Proec SRL
-TPF Inginerie S.R.L.
-ASOCIEREA BEST CONSULTING & DESIGN SRL – INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL SA
-AECOM INGINERIA SRL
-EXPLAN SRL
-PROTELCO S.A.
-LIKE CONSULTING S.R.L.
-MEGA MUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S. (MEGA ENGINEERING CONSULTING INC.)
Pe aceeași temă:
Execuția lucrărilor la Centura de Sud a Timișoarei trece de 50%. S-a mai turnat asfalt la Ghiroda
FOTO. Se mișcă lucrurile pe șantierul viitoarei descărcări de pe autostradă A1 la Timișoara
Trimite articolul
XCeva sanctiuni, nu ???
Doar buline ???… mai incolo coronite….
-
Contractul trebuia reziliat cand nu au putut termina pana la prima data (martie 2022), in schimb ei au prelungit pana la sfarsitul anului si nici acum nu e gata, deci cine altii decat cei de la CNAIR (in frunte cu Grindeanu) sunt principali vinovati! Restul e de imagine!
Webuild + IHI fac podul de la Brăila, dacă nici ei nu sunt in grafic , criteriile astea de bila neagră înseamnă ca sunt complet aiurea, apropo, CNAIR văd ca nu și-a dat o bila neagră .. ar merita cel puțin vreo 10….
Firmele chinezesti de ce nu castiga licitatiile? Repede ieftin si bun. Vad in China autostrazi de parca ar fi din filme SF, acolo se poate si aici nu ? Are cumva legatura ca nu accepta spaga ceruta?! Ma intreb doar…
-
Cu China nu avem tratate in caz ca firmele respective nu isi respecta obligatiile.
Intre Mosnita si Ghiroda nu se mai misca nimic de luni de zile, iar cei responsabili hiberneaza pe banii nostrii.
As zice ca ministrul transporturilor este din Teleorman nu din Timis.
Dar poate i-a ramas inima la stiucile de la Belina.
Le da buline , ca sunt la gradiita . Daca ar reziliaza contractul , o iau de la capat cu licitatiile . Puneti fratilor penalitatati in contracte , ca nu le mai arde sa taie frunza la caini . Dar , daca CNAIR si autoritatile l nu pot sa emita documentele la timp , sa predea terenul , etc , atunci aceste penalitati se vor contesta in instanta , probabil se vor imputa cuiva . Asa ca … dam buline negre . Nu se mai termina odata cu tagma asta a functionarilor , politicienilor , magistratilor si atatia altii care o duc bine la stat , iau salarii babane si pensii grase a varste fragede si nu fac nimic , doar iti dau la nervi. Zi de zi , de zi !
Mai Grindene, reziliaza si contractu asta si o sa avem centura in deceniul urmator, la fel ca si descarcarea de pe autostrada terminata in 2008 de la Giarmata🤪