A fost făcut un pas important demararea navigației pe Bega, stabilirea unei structuri care se va ocupa administrarea transportului naval pe canal. Din fericire, nu mai este nevoie de o nouă structură, de această activitate se va ocupa tot Administrația Bazinală de Apă Banat Banat. Directorul Instituției, Titu Bojin, a anunțat vestea în premieră joi, special pentru prietenul său „Lae” Robu, transmițându-i că acum poate sta mai liniștit, că proiectul transportului public pe Bega se va realiza. Lucrurile par să se așeze cât se poate de bine, proiectul a primit și aprobarea unei prelungiri de șase luni pentru termenul limită, iar acum a fost rezolvată și etapa autorității care se va ocupa de navigație. Rezolvarea problemei a venit miercuri la București, unde a fost organizată întâlnirea conducerii Apelor Române.
„Ieri (n.r. miercuri) la București, la Consiliul de Conducere al Apelor Române s-a discutat despre introducerea în statutul de funcționare al nostru a preluării administrației navigației pe Bega. S-a introdus și această atribuțiune, autoritatea pentru navigație e la noi. Cu ocazia asta Lae îl anunț să fie liniștit, în perioada următoare se va rezolva tot, se prelungește oricum și termenul pentru proiect cu șase luni. Timișoara va avea navigație, sunt mulțumit că am reușit, se lucrează la materialul de modificare a statutului pentru a putea include și administrarea navigației. Timișoara va fi primul oraș cu râu interior, care va avea navigație, transport intern cu vaporașe”, a declarat Titu Bojin, directorul ABA Banat.
Proiectul transportului public pe Bega cu vaporașe era strâns legat de un al doilea, cel care se referă la proiectul româno-sârb, cu fonduri IPA, prin care se va reabilita și nodul hidrotehnic de la Sânmihaiu Român. Iar ultimele vești sunt pozitive și legat de acest proiect. Se pare că sârbii au acceptat în sfârșit memorandumul de colaborare.
„Vă anunț în premieră că am primit un mail de la Ministerul Afacerilor Externe, prin care ni se confirmă semnarea acordului cu sârbii pentru canalul Bega, care include și nodul de la Sânmihai. Acum mai așteptăm doar ca ei să dea confirmarea și în scris, ne-au dat deja verbal. Ei au lansat o serie de completări, iar partea română a acceptat toate doleanțele. Sper ca până pe 31 decembrie să avem și acordul scris. După sărbători demarează pregătirea proiectului, acesta va fi unul singur, cu tot cu execuția, eu cred că în maxim 3 – 4 luni să fie gata licitația și să avem și un constructor, să realizăm investiția. Pe proiect avem de realizat și trecerea de frontieră înspre sârbi”, a mai declarat Bojin.
Proiectul referitor la canalul Bega se realizează pe fonduri IPA de colaborare transfrontalieră și include și două puncte de frontieră.
Citiți principiile noastre de moderare aici!