Nu trece zi în care timișorenii să nu se plângă de cum circulă mijloacele de transport în comun. Sau, mai bine zis, cum nu circulă. Pe unele linii se așteaptă chiar și jumătate de oră după un tramvai. Evident, asta se întâmplă din pricina traficului.
[related-post post_id=”1832100″]
Tramvaiele de pe linia 5 au fost scoase de tot de pe traseu, iar timișorenii care locuiesc în zona Ronaț sunt transportați cu un microbuz până la Balta Verde, de unde pot lua tramvaiul 4 pentru a putea ajunge în centru ori în zona Traian sau tramvaiul 7 pentru a ajunge în Maria. Și garniturile de pe linia 10 au dispărut de pe traseu, dar asta nu-i afectează prea mult pe călători, pentru că oricum abia ajungeau în stații la o oră distanță.
Pe linia 33, una dintre cele mai aglomerate din Timișoara, se așteaptă chiar și 30-35 de minute un autobuz, iar călătorii, oricât s-ar înghesui, nu încap toți într-un mijloc de transport. De ce nu este suplimentat numărul autobuzelor? Explică Robu.
„Știți ce se întâmplă? S-ar putea să se și trișeze, pentru că directorul Ioan Goia întotdeauna scoate din sistemul informatic informații cu care își susține deciziile și spune «Păi dacă sunt atâția călători, eu nu pot să pun mai multe mijloace de transport pe o linie, pentru că ies în pagubă». Înseamnă că sunt cetățeni care merg fără bilet și ar trebui să-și perfecționeze sistemul de control (…) El ia datele din sistemul informatic, câți și-au validat prezența. Sistemul spune că nu sunt călători. O să cer să-mi prezinte un raport, să vedem după datele din sistem câți călători apar. Trebuie să înțelegem că și aici trebuie conștiință (…) Îndemnul este ca toată lumea să plătească, pentru că în sistem apare că este cerere mică și sunt puțini călători, și atunci numărul de mijloace de transport în comun este redus”, ne-a declarat edilul-șef.
Așadar, explicația dată de Robu are rădăcini tocmai la Societatea de Transport Public Timișoara, așa cum se numește acum RATT. Practic, cei de la STPT ne transmit că tot cei care se deplasează cu mijloacele de transport în comun în Timișoara sunt de vină pentru că vehiculele fostei regii sunt puține în trafic și ajung cu întârziere la destinație, pentru că nu-și validează biletele.
Călători, stați linistiți: veți plăti plimbarea prin SMS
Vă reamintim, Nicolae Robu a cerut încă de acum câteva luni bune specialiștilor de la STPT să întocmească un studiu, poate cel mai important din istoria fostei regii, în baza căruia să se facă un proiect de redefinire a rețelei de mijloace de transport în comun. Până acum nu s-a prezentat niciun studiu, deși, în ianuarie 2017, edilul-șef ne spunea că ar trebui să aibă rezultatele la sfârșitul semestrului I al acestui an.
Până una alta, primarul spune că timișorenii pot sta liniștiți: „În curând vom avea plata de pe telefon. Domnul Goia nu știu de ce a lălăit-o până acum”. Și oricum, tot potrivit lui Robu, „trebuie să mai vină tramvaie reabilitate”.
„Avem 14 trimise și încă nu ne-a venit niciunul, 20 de autobuze noi am dat dispoziție să se mai cumpere, așteptăm și minibuzele. Am plătit, de când sunt primar, autobuzele și troleibuzele comandate de administrația trecută, pentru că atunci era doar licitația făcută. Pentru un total de 80 de mijloace de transport moderne, plata s-a făcut în mandatul meu”, a conchis Robu.
[related-post post_id=”1763372″]
[related-post post_id=”1892385″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!