Dacă în anul 2018 STPT înregistra mai puține călătorii cu mijloacele de transport în comun ca anul precedent, în 2019 se laudă cu mai bine de 20 de milioane în plus. Cum este posibil așa ceva în condițiile în care numărul de kilometri parcurși în urban a scăzut cu 12.000 km, iar numărul orelor în circulație urban a crescut cu 45.215?
Potrivit raportului STPT pe anul 2019, anul trecut s-au înregistrat 179,2 milioane de călătorii realizate de timișoreni sau vizitatori ai orașului, față de 159,2 câte erau în anul precedent. Cei mai mulți s-au plimbat cu tramvaiele (107,4 milioane călătorii), apoi cu troleibuzele (36,9 milioane călătorii), iar în final cu autobuzele (34,9 milioane călătorii). Cele mai multe călătorii s-au înregistrat cu abonamente: 174,6 milioane în 2019 față de 154,8 milioane în 2018.
Sunt cu 20.070 milioane călătorii în plus în 2019 față de anul 2018, în condițiile în care, conform aceluiași raport, a scăzut numărul kilometrilor parcurși urban în exploatare, de la 6,3 milioane km în 2018 la 6,2 milioane în 2019. Exact cu 12.000 km.
În același timp, STPT trece în raport mai multe ore în circulație urban: 409.448 în 2019 față de 364.233 în 2018. Deci, cu 45.215 mai multe ore petrecute de tramvaiele, autobuzele și autobuzele STPT în trafic. Dar cu un număr mai mic de kilometri.
Potrivit aceluiași raport, numărul mijloacelor de transport în comun din parcul inventar al STPT a scăzut cu 11. În 2019, STPT raportează 228 de tramvaie, troleibuze și autobuze, iar în 2018 a raportat 239.
Au uitat de traseele școlare?
Reprezentanții societății se laudă cu 44 de trasee urbane în 2019, față de 31 câte erau în anul precedent: șapte linii de tramvai, șase de troleibuze și 31 de autobuze (față de 18 în 2018 – n.r.). STPT mai calculează și două trasee metropolitane cu troleibuze și 10 cu autobuze (față de 6 în 2018 – n.r.). Lipsesc traseele școlare de aici, calculate de obicei separat de cei de la STPT. Dacă acestea nu au fost trecute la numărul de kilometri, este foarte probabil ca diferența dintre numărul de kilometri și numărul de ore să fie de la acestea. Cert este că acesta este raportul cu care STPT s-a prezentat în fața primarului.
Potrivit documentului intrat în posesia TION, ar fi crescut numărul de autobuze scoase zilnic pe traseu (urban, școlar și metropolitan), de la 40 (în 2018 – n.r.) la 76 în luna august 2019. Au fost suplimentari pe liniile: 5, 13, 33, 40, M36, M41, M42, M45, M46, E1, E2, E3, E7, E8, E6, S2, S3, S4, S5, S6, S7, S8, S9, S10, fiind suplimentate cu 36 de unități în total.
Ar fi crescut, conform raportului pe anul 2019, lungimea traseelor urbane – 648,92 km în 2019 vs. 438,55 km în 2019, dar și a celor metropolitane – 297,99 km în 2019 vs. 152,14 km în 2018.
STPT a raportat 993 de angajați în anul 2019 față de 930 de angajați în 2018.
Societatea ar fi investit exact aceeași sumă ca anul precedent: 2,298 milioane de lei. În 2017 s-ar fi făcut investiții în valoare de 3,3 milioane de lei, conform raportului de anul trecut.
AICI găsiți analiza TION a raportului din anul 2018!
Trimite articolul
Xda da…cifrele voastre din Excel nu pusca cu realitatea ! Daca erau cu 20 de milioane mai multe calatorii, nu mai prea erau asa multe masini pe strazi. Din contra, traficul e din ce in ce mai infernal pe zi ce trece si transportul in comun se misca tot mai rau .
Sa stai 40 de minute dupa un tramvai (inainte de pandemie) e evolutie?
Sunt numai minciuni !
“În același timp, STPT trece în raport mai multe ore în circulație urban: 409.448 în 2019 față de 364.233 în 2018. Deci, cu 45.215 mai multe ore petrecute de tramvaiele, autobuzele și autobuzele STPT în trafic. Dar cu un număr mai mic de kilometri.”
Cum sa fie cu mai mult de 45215 de ore de exploatare si mai putini kilometrii ???
Toata aceasta “statistica” este facuta numai sa arate ca criticile la adresa primarlui nu sunt sustinute de “realitate”.
Raportul arata ca mai multi timisoreni merg cu transportul public deci poluarea a scazut asa cum sustine primarul aflat in campania electorala…
Adevarul este, asa cum toti vedem si stim, ca in Timisoara datorita largirii strazilor care acum permite in trafic auto mult mai mare si deci o puluare mult mai mare. Toate aceste extra 20 000 000 de calatorii sunt numai pe hartie pentru ca dau bine la “reducerea poluarii” si acopera consumul sporit de combustibil al autobuzelor datorat vechimi flotei si a conditiilor de aglomeratie din traficul actual, creat si de semaforisoara.
-
Daca sunt mai multe ore de functionare dar mai putini kilometri, inseamna ca vehiculele au stat pur si simplu pe loc in trafic; ceea ce este posibil, stim cu totii cat timp pierdem la semafoare.
In privinta calitatii transportului:
Timpii de asteptare sunt sub orice critica: 40 de minute in contextul in care pe vremuri tramvaiele 1 si 2 faceau din capat in capat jumatate de ora este enorm. Cum are veni, sunt doar doua tramvaie pe traseu. daca mai trebuie sa si schimbi mai multe mijloace de transport, devine deja aventura extrema. Cum ti-e norocul.
Biletul valabil o ora pe orice mijloc de transport: foarte buna idee dar nefezabil in contextul timpilor exagerati de asteptare si a nesincronizarii.
Plata cu cardul: o idee foarte buna, prost implementata: aparatele functioneaza aleator sau n-au hartie cu care sa poti dovedi ca ai platit in caz ca schimbi tgramvaiul. S-a intamplat chiar ca in tramvaiul 4 aparatul sa aiba carcasa desfacuta; am atras atentia controlorului care a fixat problema cu doua bufnituri. Aparatele acelea totusi citesc niste carduri.
Despre curatenie: inca pute a voma si urina, mai ales in tramvaie, care sunt de-a dreptul slinoase. Sunt de acord ca o parte din mizerie se datoreaza calatorilor.
Despre vatmani/ soferi: am intalnit oameni exceptionali, empatici si saritori, eclipsati din pacate de colegi nesimtiti si aroganti. Si cum romanul e obisnuit sa generalizeze, ii baga pe toti in a doua categorie.
Per total, mai e mult pana departe. Lipsa specialistilor adevarati cu experienta este evidenta. Transportul in comun este ca un sac pe care il tot petecesti intr-o parte dar se rupe in cealalta.
Lucrurile vor incepe sa mearga mai bine atunci cand se vor face analize cinstite si nu pentru lingusirea primatului. Atunci cand oameni competenti vor avea curaj sa puna degetul pe rana si sa faca ceea ce trebuie facut in cunostinta de cauza, cu responsabilitate.