Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA a anunţat că circulaţia feroviară se va desfăşura cu restricţii de viteză în intervalul 21 – 23 august, din cauza temperaturilor ridicate care se vor înregistra în aer şi implicit la nivelul solului, conform avertizării de cod galben de caniculă, transmisă de Administraţie Naţională de Meteorologie. Trenurile vor înregistra întârzieri la destinaţie cuprinse între 20 şi 60 de minute pe tren, în funcţie de distanţa parcursă.
CFR SA face precizarea că în perioada de caniculă (35 – 38 grade Celsius în aer) temperaturile înregistrate la nivelul şinei sunt cuprinse între 45 – 55 grade C, iar măsura de reducere a vitezelor de circulaţie, în anumite intervale de timp în care temperaturile depăşesc limitele normale este o măsură obligatorie pentru siguranţa traficului feroviar. Măsura nu este una românească, asemenea restricţii sunt aplicate de toate administraţiile de cale ferată.
Avertizarea cod galben de caniculă este valabilă pentru toată zona de vest a României. Deci, majoritatea trenurilor care vor sosi în gara Timişoara vor avea ceva întârzieri, la fel cele care pleacă din capitala Banatului vor ajunge la destinaţii cu întârzieri. Restricţia este valabilă pentru Bucureşti şi judeţele Bihor, Arad, Timiş, Caraş-Severin, Hunedoara, Alba, Gorj, Mehedinţi, Dolj, Vâlcea, Argeş, Olt, Teleorman, Giurgiu, Dâmboviţa, Prahova, Ilfov, Buzău, Brăila, Ialomiţa şi Călăraşi.
Călătorii care apelează la trenuri în perioada de valabilitate a avertizării de cod galben de caniculă, sunt rugaţi ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre întârzierile produse în traficul feroviar la staţiile şi agenţiile CFR, dar şi la telefonul 021/9521.
Verificări suplimentare la şinele de tren
În perioadele caniculare, personalul de întreţinere a căii ferate efectuează revizii suplimentare pe întreaga reţea feroviară. Aceasta înseamnă însoţiri de trenuri, verificări directe ale căii, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor în şină. De asemenea, căldura impune ca în timpul zilei să se reducă viteza de circulaţie a trenurilor de călători şi de marfă cu 20-30 km/h faţă de viteza normală de circulaţie, pe durate bine determinate, astfel încât circulaţia trenurilor să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!