Soluţia găsită de cei de la CFR este instalarea unei porţi în locul în care gardul este dărâmat sistematic de oameni pentru a-şi croi calea mai scurtă spre cealaltă parte de oraş. Este vorba de o poartă mică, fix în locul unde gardul este spart în mod repetat, în spatele Gării de Nord, lângă Stadionul CFR. Poarta nu este închisă, dar are un arc care, după ce oamenii au trecut prin ea, o aduce la locul ei.
Directorul Regionalei CFR Timişoara Alexandru Simu spune că asta este soluţia găsită, pentru că altfel oamenii sparg gardul şi va fi din nou cale liberă. Asta deși poarta este în permanență neîncuiată. Directorul Regionalei CFR Timişoara precizează că odată ce se zideşte zidul, oamenii îl dărâmă imediat, acolo sau în alt loc, pentru a-şi croi calea necesară pentru a scurta drumul. Acesta mai spune că s-au chemat de mai multe ori hingherii şi că nu mai există câini comunitari în perimetrul Gării de Nord din Timişoara, care să pună viaţa în pericol oamenilor.
„Am pus poarta aceea cu arc ca să se şi închidă după ce trece lumea. Eu acolo zidesc, ei sparg în altă parte. Gara e mare, perimetru-i mare, nu ai cu cine să faci o supraveghere, oamenii de la pază sunt puţini, au alte obiective. Chiar dacă un om e în perimetrul respectiv, atunci când pleacă el zidul se poate sparge. Eu am pus poarta cu arc. Nu este voie să se circule pe acolo, e vorba despre protecţia muncii. Să pun pe cineva să păzească, cât este de mare gara, nu ai cum să acoperi, noi de-abia ne desfăşurăm activitatea cu personalul existent”, spune Alexandru Simu.
Există un avertisment pe poartă, cu „Accesul interzis persoanelor neautorizate”, dar nimeni nu-l bagă în seamă. Se pot da şi amenzi, de către poliţie, dar nimeni nu a văzut un poliţist în zonă.
Practic, în continuare, oamenii se expun riscurilor trecând pe acolo, deoarece în această zonă se fac manevre cu trenuri.
Vă reamintim că, la sfârșitul anului 2013, în această zonă, câinii comunitari au atacat un bărbat, provocându-i răni pe 90 la sută din suprafaţa corpului. Bărbatul trecea peste liniile de cale ferată, când a fost atacat, aşa cum fac mulţi alţii atunci când merg în direcţia Circumvalaţiunii, Mehala sau Ronaţ, atunci când vor să meargă la gară sau când se îndreaptă spre Iosefin. Oamenii preferă să treacă peste linii, printre trenuri, gunoaie şi câini, pentru a scurta drumul, dar se expun unor riscuri majore şi trec, practic, ilegal. Asta deși există și alte căi de acces: pasarela pietonală din Blaşcovici sau pe la Pasajul Jiul.
Articole pe aceeași temă:
Acces din nou liber catre Gara de Nord prin locul unde un om a fost sfasiat de caini maidanezi
Un om a fost sfartecat de caini la Gara de Nord din Timisoara
Barbatul sfasiat de caini la Gara de Nord din Timisoara cere daune de 1 milion de euro
Citiți principiile noastre de moderare aici!