Licitația pentru proiectarea și execuția pentru extinderea la patru benzi a Căii Bogdăneștilor a început în ianuarie 2020. Proiectul cuprinde inclusiv linia nouă de tramvai. Contractul a fost semnat în iunie, astfel că de lucrare se ocupă o asociere condusă de Sylc Con Trans, din care fac parte Longhersin, Matrix Computers, Lile Service General Construction, Optotel Com, Electric Rail Project, Instal Group, Cons Electrificarea Instal, Madi FHVAC și Swarco Traffic România.
„În baza contractului vor fi realizate următoarele activități: reabilitarea liniei cale de tramvai care va fi dublă şi se va amplasa în axul străzii, în platformă proprie, lărgirea la două benzi pe sens a carosabilului, amenajarea de trotuare, piste pentru biciclete și de zone verzi (…) aducându-se o contribuție substanțială la reducerea emisiilor de poluanți în atmosferă, reducerea prafului, a nivelului de zgomot și implicit la creșterea confortului şi siguranţei circulaţiei”, au transmis reprezentanții primăriei, în anunțul de pe SEAP.
Proiectul trebuie să cuprindă șapte stații de tramvai și 4 kilometri de piste pentru biciclete. Șoferii vor circula pe câte două benzi pe sens, iar pe ambele părți ale viitorului bulevard urmează să fie amenajate trotuare de 1 metru și piste de biciclete cu o lățime de 1,5 metri fiecare.
Probabil în martie începe șantierul
Durata contractului este de 31 de luni, din care șase au fost pentru documentație. Proiectul tehnic ar trebui predat zilele următoare la primărie și mai rămân doi ani și o lună pentru șantierul efectiv.
„Termenul de depunere este 14 decembrie. Apoi trebuie să verificăm proiectul tehnic și să obținem autorizația de construire. Va dura cam două luni, după care va începe execuția, cel mai probabil în luna martie”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.
Valoarea totală a contractului este de 116,8 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 24,1 milioane de euro. Majoritatea banilor sunt nerambursabili și vin pe POR – Axa Prioritară 4.
Studiul de fezabilitate actualizat a fost adoptat în toamna lui 2018. Fusese pregătit încă din 2009 de fosta administrație condusă de Gheorghe Ciuhandu. La acea vreme, valoarea estimată a lucrărilor era de 94,6 milioane de lei cu tot cu TVA.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XNIMIC NU O SA REUSITI SA FACETI
NUMA S-A FURAT
TIMISOARA CAPITALA HOTIEI
CU ROBU IN FRUNTE HOTI
TREBUIE EXECUTATI
-
Și mai au tupeul sa zică “fapte nu vorbe” și ce-i mai grav votanții lor îi susțin și comentează de noua administrație care e acolo de câteva săptămâni. Doamnelor și fomnilor și o maimuță putea conduce cel puțin la fel de bine ca PNL Timiș și Robu.
-
Domnilor*
-
Rezolva Fritz proiectul in 10 secunde: “Nu sunt bani”. JOB DONE!
-
Pai daca a plecat PLEATA VOPSITA cu ei? De unde sa-i iei? Pe bani, ca de scursori e plina primaria…
daca proiectul a fost realizat de aceeasi tembeli agreati de Pleta vopsita, care au uitat sa prevada pista de biciclete la podul de langa piata Iosefin sau care au proiectat gresit podul de la gara, e clar! Mostenirea lasata de Robu va ramnane peste timp. Celebru in sens negativ este ”trotuarul tehnic” de la pasajul Jiul rezultat datorita prostiei de a nu darama si pila dinspre gara a viaductului. Astazi Robulache ne-a lasat un trotuar lat de 50 cm inutil pentru pietoni/biciclisti
-
asa-i. eu is gras si nu incap pe acolo 🙁