Consilierii locali au votat, recent, „execuția etapizată a lucrărilor aferente obiectivului de investiție «Modernizare și extindere Calea Buziașului». Se vorbește de ceva ani despre acest șantier și iată că în cele din urmă va fi deschis mult după finalizarea lucrărilor Consiliului Județean Timiș pe drumul ce trece din Moșnița. Detalii despre acel șantier, AICI!
Aproape 2 km de șosea are de lărgit Primăria Timișoara până la limita cu DJ 592, care leagă orașul de localitatea Moșnița. Studiul de fezabilitate a fost realizat în anul 2017 și aprobat încă din octombrie 2019 în Consiliul Local Timișoara. Un an mai târziu, în toamna lui 2020, Primăria Timișoara a pornit o licitație pentru dirigintele de șantier care să supravegheze lucrarea. A fost depusă o singură ofertă, dar procedura a fost anulată în noiembrie 2020. Lucrarea este estimată la 30,7 de milioane de lei cu tot cu TVA, iar fostul primar al orașului anunța că va face șase benzi acolo. Șantierul ar trebui să dureze 24 de luni.
Mai întâi se fac 4 benzi
Nu se pot face șase benzi pe toată Calea Buziașului, consideră noua administrație. Sau cel puțin nu acum, pentru că lucrările se vor desfășura, de fapt, în două etape, „atât pentru corelarea lucrărilor, cât și pentru decongestionarea traficului în această zonă a urbei”.
Potrivit hotărârii adoptate de CLT, etapa I înseamnă lucrări „pe tronsonul de drum cuprins între strada Magnoliei și limita administrativă a municipiului, la 4 benzi de circulaţie (câte 2 benzi pe sens, aproximativ 387 m), respectiv asigurarea continuității pistelor de biciclete și a trotuarelor de la sensul giratoriu până la limita administrativă a municipiului”. Durata lucrărilor ar fi de opt luni, iar valoarea acestora ajunge, conform estimărilor, la 6,7 milioane de lei cu TVA.
Etapa a II-a înseamnă „extinderea carosabilului la 6 benzi de circulaţie (câte 3 benzi pe sens) de la intersecţia Căii Buziaşului cu strada Matei Milo până la limita administrativă a municipiului, amenajarea zonei verzi de delimitare a sensurilor de mers, a locurilor de parcare şi accesele la proprietăţi”. Durata lucrărilor ar fi de 16 luni, iar valoarea acestora ajunge, conform estimărilor, la 23,9 milioane de lei cu TVA.
Ce să înțelegem de fapt de aici în condițiile în care nu există un orizont de timp pentru desfășurarea celor două etape? Practic, Primăria Timișoara vrea să fluidizeze traficul de urgență, adică bucata cu două benzi să ajungă să aibă patru benzi, de la al doilea sens giratoriu până la ieșirea din oraș, în opt luni. În același timp vor fi amenajate și pistele de biciclete cu trotuarele. Este vorba despre 387 de metri de șosea.
Etapa a doua, care prevede lucrări de la primul sens giratoriu până la ieșirea din oraș, nu se spune clar când se va face. Dar este vorba, conform hotărârii adoptată de aleșii locali, despre șase benzi de circulație de la str. Matei Milo până la ieșirea din oraș. Pe 1.705 metri de șosea. Adică inclusiv peste cele patru benzi ce vor fi amenajate în etapa I.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Șantierul Timișoara – Moșnița, gata în iulie. Anunțul vine de la ministrul Dezvoltării
Trimite articolul
Xun alt mod prin care isi bate joc administratia actuala de Timisoara si de timisoreni! Felicitari pt. incompetenta!
-
Bătaia de joc este ca NU s-a facut până acum lărgirea la 4 benzi până la ieșirea din oras.
Daca se elimina calea ferata industriala dintre Timisoara si Mosnita, etapa 2 nu este necesara, se va fluidiza foarte bine traficul…eventual doar rezolvat sensul giratoriu de la Continental unde este un punct dificil pentru trafic
-
Pe bune?Nu este necesara largirea nu?Ma da specialisti mai sunteti toti pe aici
-
clar e nevoie, altfel egal cu zero tot.
Dar ca si observatie, in mod curent linia aia ferata e punct de gatuire, nush ce tot opresc toti acolo sa se uite la ce? Dupa linia aia se calca orbeste, odata eram la lidl acolo, se auzea traficul ca pe autostrada in parcare :))), fasait de masini asa rapid treceau. NU ma mir ca doar aci vezi calmatoare cat muntele everest. -
Nu, nu este necesara largirea de la 4 benzi la 6 benzi. Cea de la 2 benzi la 4 benzi este imperios necesara si se va realiza. Cea la 6 benzi chiar nu isi are rostul. Traficul e ingreunat momentan strict din cauza lucrarilor si a actualei gatuiri.
-
N-ati vrut Robu, acum mergeti pe jos sau cu trotineta, baietii mei !
-
macar ne creste speranta de viata … sau a merge pe jos, cu autobuzul sau bicicleta e semn de saracie in mintea ta ?
17 benzi va trebuie la unii dintre voi, zici ca sunteti nascuti in masina dar nu constientizati ca ne gazam singuri si cerem asta tot mai insistent… era bun Robu, taia tot, facea 6 benzi in tot orasul si interzicea mersul pe jos daca mai prindea un mandat, bravo, stai jos
S-ar putea sa fie, s-ar putea sa nu fie o solutie buna.
Insa e clar ca daca se apucau de toate cele 6 benzi era o aglomeratie foarte mare.
Daca se misca repede si fac trotuarele si pistele la distanta in asa fel in cat sa fie loc de inca o banda pe sens de mers dupa ce s-a largit la 4 benzi atunci este ok. Daca insa se va recurge la distrugerea trotuarelor noi facute pentru a face 6 benzi atunci e tipic romanesc.
E clar ca 6 benzi probabil durau vreo 2 ani asa daca fac 4 benzi in 8 luni este untimp mult mai scurt.
Plus ca probabil se gandesc ca daca o sa apara si centura acolo se va mai reduce din trafic si probabil nu vro mai fii nevoiti sa urgenteze cele 6 benzi !
Se da urmatoarea problema de rezolvat prin metoda de 3 simpla sau 3 compusa la alegere Daca se construiesc 2 benzi pe 2 km in 8 luni, in cat timp vor avea Mandachi, #sieu, #rezist autostrada Moldovei stiind ca aceasta are 4 benzi ,pe 450km( fara sa mai socotim si bretele de acces, parcari, poduri si alte alea)? Pentru aprofundarea acestui tip de probleme, rezolvati lrin alta metoda pt celelalte autostrazi promise.
Indicatie: aveti ce ati ales cu manutzele voastre.
-
8 luni este delirul tipic inceputului oricarui proiect…14 luni este mult mai realist. Deci in medie vreo 4m pe zi.
Tu, eu, doi semi-betivi si minimul de unelte…am mentine fara probleme acest ritm si ibaugurarea la timp.
nici in 20 de ani, ascultați la uica…
Pentru administratie , bagati la cap sa faceti un drum ce sa se uneasca prin spate (adica Saratog sau Conti) cu noul Kaufland si sa putem sa scurtam si pe acolo!!!
iar 6 benzi sun super necesare
Aveti optiune: drumul Robilor ctitorit pe genunchi de ala dupa care plang unii pe aici…
Wooow, eu credeam ca acuma cu largirea drumului se fac inca 2 benzi si in oras!!! Nici prin cap nu m-am gandit ca au separat proiectele sau ca daca este separat robulienii din primaria timisoara nu au dat deja drumul la lucrari!!!! Am crezut ca cei de la strabag fac podetele si dupa vin in continuare cu largirea pana unde sunt 4 benzi deja! Nu am fost atent in ce tara traiesc!
Si cand ma gandesc ca ati putut sa il votati pe robu prima data, a 2-a oara si foarte muuulti prosti si a 3-a oara!
Nu stiu cine a facut calculele, 387 ml de drum cu 4 benzi adica similar autostrada – 6.7 milioane de lei adica 1,35 milioane de EURO, la nivel de EU cost maxim 1.5-1,6 mil euro pentru autostrada!!! Ce pun in asfalt AUR?
nu vroiau sa faca tren/tramvai acolo? Au facut inca 2 benzi impotentii astia blocati in epoca automobilului. Deja Girocul e blocat si sunt 4 benzi care duc intr-un oras blocat. Voi chiar nu ganditi bai idiotilor deloc ca nu poti merge cu masina pana in centrul orasului ??
La ce ajuta 3 benzi pe sens o portiune de drum asa de scurta in care intra 2 benzi pe sens dinspre Timisoara si ies 2 benzi spre Mosnita?
6 benzi pe Buziasului nu e necesar acum – unde duce acel drum? spre vreo autostrada? inca nu ! si nici in urmatorii ani nu va fi gata vreo autostrada spre Buzias probabil nici necesar
Prioritatea ar fi 4 benzi spre singura autostrada existenta ->drumu ce trece prin Dumbravita Giarmata
sau cat mai repede inca un access la autostrada pt ca intrare iesire spre autostrada prin 2 localitati a fost o greseala de la inceput