Din toamna lui 2017 se lucrează la studiul de fezabilitate pentru lărgirea Căii Buziașului, documentația fiind întocmită de SC Doragi Consulting SRL, în baza unui contract cu o valoare de aproape 160.000 de lei. Contractul include atât SF, cât și proiectul tehnic, iar șantierul ar trebui să țină 24 de luni, lucrările fiind estimate la 30,73 de milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproximativ 6,5 milioane de euro.
Potrivit documentației, vor fi modernizați 1.705 metri de stradă, cu o suprafață carosabilă de 38.100 mp, inclusiv parcări, benzi de viraj și alveole pentru autobuz. Vor rezulta aproximativ 5.000 mp de trotuare și peste 5.100 mp de piste de biciclete, urmând să fie amenajați aproape 19.000 mp de spații verzi.
„Amplasamentul zonei studiate se află în partea sud a Municipiului Timișoara, arteră de legătură a municipiului Timișoara cu oraşul Buziaş, zonă de tranzit între centrul municipiului Timişoara şi ieşirea spre localitatea limitrofă Moşniţa-Nouă (DJ 592). Fiind o zonă aglomerată permanent, este necesară modernizarea şi extinderea benzilor de circulaţie de la intersecţia Calea Buziaşului cu strada Matei Millo până la limita administrativ teritorială a municipiului. Nu sunt amenajate piste pentru ciciclişti. Având în vedere urbanizarea intensă şi dezvoltarea zonelor de locuinţe rezidenţiale, volumul traficului de autovehicule a crescut în mod considerabil, astfel că în anumite perioade ale zilei capacitatea de circulaţie a drumului este depăşită”, se arată în documentele primăriei.
Planurile inițiale erau ca șoseaua să fie extinsă la patru benzi, însă reprezentanții municipalității și-au dat seama că este nevoie totuși de șase.
„Proiectul vizează extinderea la șase benzi a drumului înspre Moșnița Nouă, de la sensul giratoriu de la AEM până la racordul cu viitoarea centură, aflată în lucru la ora actuală (…) Analizând traficul viitor (…) am ajuns la concluzia că se impune să avem șase benzi, câte trei pe sens. Altminteri nu vom face nici să descărcăm traficul ce se va concentra de pe artere foarte importante în girația AEM și nici să preluăm ce vine de pe centură înspre oraș până la girația AEM, unde se produce o distribuire pe Liviu Rebreanu, pe Mareșal Prezan, care va fi lărgită la patru benzi, respectiv pe str. Stan Vidrighin”, a explicat Robu, miercuri, în ședința de consiliu local.
CJ face patru benzi, cu 7,5 mil. de euro
Drumul care leagă Timișoara de Moșnița este unul dintre cele mai aglomerate. La ora de vârf, șoferii stau chiar și 30 de minute la cozi pentru a ajunge la destinație.
De la ieșirea din Timișoara începe DJ592, drum care aparține Consiliului Județean Timiș. Instituția are în plan să lărgească șoseaua la patru benzi, licitația fiind lansată chiar în vara acestui an. Valoarea estimată a lucrărilor este de aproape 35,6 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproximativ 7,5 milioane de euro. Patru firme și-au depus ofertele, care se află încă în evaluare, iar șantierul ar trebui să țină zece luni.
Articole pe aceeași temă:
Se pregateste santierul pentru patru benzi pe Calea Buziasului, spre Mosnita Noua. Avem proiectant
Trimite articolul
XPeste vo 5 ani, asa…
daca nu faceti o ruta alternativa pentru angajatii de la Conti astfel incat sa se mai degajeze din sensul giratoriu..,puteti sa faceti si 15 benzi..
Mai degraba: “Calea Buziașului va fan culo…”
Daca doi ani a durat studiul de fezabilitate va dati seama cat va dura executia!
Nici o artera de intrare in oras nu are 6 benzi, alea doua sunt de ajuns, problema e la semafoare, sensuri giratorii si trecerea aia de cale ferata scoasa din functiune de un secol.
Nu e mai buna varianta in care o banda sa poata fi reversibila? Dimineata sa ai 4 catre oras si dupa ora 15 sa ai 4 catre mosnita?
Nu se rezolvă absolut nimic atîta timp cît nu există o centură dar se pare că nimeni din primărie nu vrea să priceapă lucrul acesta , jumătate de oră pe Liviu Rebreanu pe trotuar explică totul lucruri care în secolul 21 în EU nu se mai prea întîlnesc!!!
Impactul cel mai mare il au rutele alternative. Nu e rau ca se largeste, dar se vor crea ambuteiaje in continuare din cauza intersectiilor. Sau ce, faceti diagonale dintr-o parte in alta a orasului?
Dau 8 benzi sa mai si ramana
slab de tot, 2 benzi ajung pe sens, piste de biciclete, trotuar, luminat ? , trebuie regandit doar sensurile giratorii gen drumuri subterane nu mai sta nimeni la intersectii si sensuri.. nai cu cine.. un dobitoc robu asta..doar semafoare si largeste strazi..
Banda pentru trotinete o sa fie?
Dar pentru căruțe trase de cai?
Foarte bine !
Spre Giarmata , iesirea spre autostrada sa o inchida sa nu mai faca nimic !!!
Mincinosii mincinosilor
Stam ca prostii in trafic cu oooreleee !!!
Acooloo trebuie deja 6 benzi !!!
De unde atata viziune si repect pt calitatea vietii
No coment
cat timp ramane calea ferata chiar la intrarea in oras … pot sa faca 8 benzi si 2 centuri, ca tot degeaba. aglomeratia nu are legatura prea mult cu lipsa centurii, cat timp sunt mii de masini care dimineata vin in oras si seara se intorc in Mosnita
GATA! pesedistilor,aldistilor,comunistilor…asta e : ati luat PLACUTA suedeza,duomnu meici sorin si simion,ala da la Partza sau Foeni totuna,Nick Barsan si Kioko San,ati smantanit-o data asta,6 benzi frate,SHASA :)))))))))))))) baejnebun?:)))
lipovei cand se rezolva?
aradului a redevenit cosmar cu noile semafoare. efectul bun al sensului din marasti e anulat.
Ati remarcat ca de aprox. aceeasi bani Robu anunta 2 ani in timp ce cjt 10 luni? Nu ca s-ar tine vreunul de termene, dar la Robu is grele rau toate…
Și pe 4 vor parca riveranii!
OK, n-ar fi rau, dar ce faci cu drumul pana la Mosnita, ca acolo e buba?
Trebuie 4 benzi, sens giratoriu la intrarea in Timi si la cea din Mosnita (poate si pe la mijloc) si zid intre sensuri (parapete de beton ca si inspre Sag).
Cata vreme se vireaza stanga tot la 100 de metri n-ai cum. Si se agraveaza de la o zi la alta pt ca tot mai multi oameni se muta acolo.
Ideal ar fi sa existe si drumuri de descarcare pe ambele parti.
Dar astea sunt doar vise.
Parca vad ca face 6 benzi si pe urma pune niste calmatoare de neam prost metalice…..
Acu 10 ani o inaugurat Boc autostrada si nu sunteti in stare sa largiti un drum judetean si vorbiti de 6 benzi la Mosnita!
deci de la 6 benzi te inghesui la 2 bravo , sunt curios , drumul boilor don robu il faci cand ploua sau cand ninge , nu de alta dar ai suflat in palnie .
Te rog,Roxi,e placerea mea ,pwoop ! Bhaaaaaaaaaaaaaaaaaaa,ce a facut OMUL asta pentru Timisoara in doar cativa ani,n-a facut Cezar pentru Imperiul Roman !:))))) IMI PLACE MAXIM !!!! Ideea e in felul urmator,ce mai fac derbedeii aia de tibi,soferu,inteligentu,realistu,teximetristu,excavatoristu ,buldozeristu si nu in ultimul rand…milogul ala din Foeni,sorin simion meici,bha,astia isi dau lame de DASHTEPTZ ! Buhahahhahahaa :))))))
Sper că în ziua în care incep lucrările sa aibe un plan bine pus la punct astfel în cat sa nu se creeze ambuteiaje mariii devit drumul pe calea Urseanu plus Moșnița veche plus sa se poată circula pe porțiuni pe drumul principal etc ……
Oare au in plan sa prelungească și linia de tramvai pana la Mosnita?
Sau le vine ideea după ce totul e gata ca să mai cheltuie și alți bani.
Se fac 6 benzi prin largirea drumului sau iarasi prin ingustarea benziilor???
Oricum momentan e doar promisiune electorala. Daca din 2017 se lucreaza la studiul de fezabilitate va dati seama cat se va la lucra la proiectul propriu-zis si cat se va lucra la executia drumului! Peste alte 2 mandate il vom avea. Si atunci din nou toti lingaii robulieni vor fi in extaz!
Toate lucrurile astea ce s-au facut anul asta si ce se propun trebuiau facute in primii ani de mandat: 2013, 2014, 2015.
Facute acum e ca si un student care isi da diploma dupa 8 ani de facultate si familia il aplauda. Intre timp colegii lui au dat diploma la 4 ani, au facut si masterul si acum sunt la doctorat! Deci nu e nimic de aplaudat!
Orice patron te-ar da afara daca tu azi iti faci norma de acum cativa ani si mai vrei si laude! Dar la noi creierul e prea neted la votantii robulieni ca sa inteleaga!
Invazia sudista nu se rezolva nici cu 8 benzi. La ora actuala marele vis al romanului este mașina! Iar asocierea ciuruc _autoturism e dăunătoare pt. Timișoara.
vad ca totul este pe la suprafata . Ceva tuneluri cel putin prin intersectiile importante asa s-ar putea vorbi de fuidizarea traficului.
poate reusiti sa scrieti un articol despre copacii disparuti din sens.Bega group a primit o amenda infima pentru cometizarea lor. acum nu mai sunt deloc….au disparut cu ajutorul utilajelor ce modernizeaza parcarea…