Calea Șagului va deveni „Magistrala Verde” din două motive, spune primarul Dominic Fritz: pentru că încurajează celelalte forme de mobilitate și reduce astfel poluarea. Mai mulți copaci vor fi plantați de-a lungul. Contractul de proiectare a fost semnat în 3 septembrie (DALI+Proiect tehnic) și are termen de realizare de 10 luni.
„Magistrala Verde nu este un experiment, cum au zis unii care ignoră lecțiile de mobilitate urbană din cam toată Europa. Ea este unul dintre cele mai ambițioase și vizionare proiecte de regândire a modului în care ne deplasăm în oraș. Contractul de proiectare pe care l-am semnat ieri (DALI+Proiect tehnic) are termen de realizare zece luni. Lucrările propriu-zise de realizare a Magistralei vrem să le finanțăm prin fonduri europene”, a transmis, marți, primarul Dominic Fritz.
O firmă din București, câștigătoare a licitației
F.I.P. Consulting din Capitală a fost desemnată câștigătoarea licitației. Firma care se va ocupa de proiectarea magistralei a fost înființată în urmă cu doi ani potrivit lege5.ro și are 11 angajați. Anul trecut, firma din București a avut un profit net de 1.881.940 lei.
Reprezentanții Primăriei Timișoara au declarat pentru Tion că deși costul estimat al proiectării era 1,5 milioane, firma a câștigat licitația cu 986.990 lei.
„Calea Șagului, pentru unii o „autostradă” urbană, devine Magistrală Verde, așa cum mulți timișoreni așteaptă de ani de zile. Investiția va schimba fața cartierelor Șagului, Iosefin și Dâmbovița.
De ce avem nevoie să regândim și să refacem complet legătura între pasajul de la Shopping City și Piața Mocioni/Sinaia? Azi, zona este supraîncărcată de mașini, mult zgomot și poluare. Toată lumea e nemulțumită de modul în care se circulă. De multe ori, oamenii îmi spun că dacă autobuzul ar avea banda lui și nu ar mai sta blocat în trafic, ar renunța la a folosi mașina pe distanțe de 3-4 kilometri”, a fost de părere Dominic Fritz.
Spațiul public, regândit pentru a face loc tuturor
Primarul Timișoarei a mai precizat că spațiul public va fi regândit în așa fel încât să aibă toată lumea loc: transport public cu bandă dedicată (acolo unde este oportun), carosabil pentru șoferi, piste pentru biciclete, trotuare și zone verzi.
Amenajările vor ține cont de nevoile persoanelor cu mobilitate redusă (persoane cu dizabilități, vârstnici, copii), iar zonele pietonale vor încuraja activitățile sociale, comerciale și de recreere. Proiectul va pune în valoare zona istorică pe care o traversează, bogată în clădiri de patrimoniu valoroase.
Vor fi amenajate trei tronsoane: Bulevardul 16 Decembrie 1989, de la Piața Küttl până în Piața Iuliu Maniu; Bulevardul 16 Decembrie 1989 – Calea Șagului, de la Piața Iuliu Maniu până la intersecția cu Bulevardul Liviu Rebreanu și Calea Șagului, de la Bulevardul Liviu Rebreanu până la Shopping City.
Valoarea totală a contractului cu TVA inclus este de 1174518,10 lei, valoarea de 900.000 de lei fiind fără TVA.
Pe aceeași temă:
O firmă din București va proiecta magistrala Verde – Calea Șagului
Trimite articolul
XBani aruncati, bani aruncati, bani aruncati. De banii astia putea sa repare cateva strazi, nu sa reinventeze roata. Acets proiect va fi un esec, asa cum au fost toate proiectele lui Fritz.
-
Zi “ZAU” cu limba scoasa. Daca se face, de ce se face. Daca nu se face, “proiecte 0”.
Super buna vestea, abia astept sa fie implementata. Calea Sagului arata ca o zona ramasa blocata in timp inainte de 89! Mult succes!
Si pe strada Cluj respectiv Aries se respecta banda pentru autobuze si taxi, acolo sunt 4 benzi pe sens si tot se merge aiurea, ce superb o sa fie pe sagului cu o banda pe mers mai ales dimineata la 7:30 si la intoarcere la 16:30. Nu erau mai bune niste controale la santierele actuale ? gen cetatii, buziasului sau acolo se lucreaza ca in vestul europei deja ?
Mai scutestene de asemenea tampeni! Ca tot orasul este vraiste,lucrari de a napoda peste tot unde te uiti,SF+ DALI te mire pentru ce lucrari stintifico fantastice. Dar lozinca sus si tare: greaua mostenire,guvernul nu ne sprijina,PSD si PNL ul ne saboteaza.Dar frate omul tau cu partiduletul lui sant la BUTOANE de 2 ani de zile! Si ce au realizat au bagat Coletermul in insolventa urmeaza STPT ul,au transformat orasul il halda de gunoi,haos in circulatie.Astea sant marile realizari???
“Calea Șagului va deveni „Magistrala Verde” , spune primarul Dominic Fritz:”.LA P:ASTELE CAILOR spunem noi,contribuabilii.
Sa explice cineva “neamtului” ce inseamna Pastele Cailor.
Vor distruge toata vegetatia inte mall si piata Sinaia…adio spatii verzi si trotuare largi…de fapt trotuarele au fost deja masacrate cu “pistele” pt biciclete…pana in Centru se poate circula doar in sir indian…
-
Da ce vrei?, doar masini!, sa faca si piste de biciclete e fff bine.
Fritz, repara gropile, Fritz, nu ne mai duce cu zaharelul. Nu s-a plans nimeni ca nu e suficent de verde Calea SaguluI. In intersectia Resitei iti rupi masina, in fata la pompieri sunt cratere aproapre ca de razboi. Fritz, repara drumurile, termina cu prostiile de proiecte care nu se vor realiza niciodata. Fritz, cand o sa te maturizezi si tu ?
Probabil maestrul Fritz a realizat ca nu poate face nimic bun asa ca s-a hotarat sa strice. Sper sa nu se dea drumul la lucrari inainte de alegeri pentru ca noul primar, unul cu IQ mai ridicat sa opreasca nebunia prin care se va ingreuna traficul las intrare in oras si mai ales cel care duce la un centru comercial, lucrui la mintea cocosului. In alta ordine de idei sa ne mai lase primarul cu lectiile de mobilitate urbana din Europa ca acolo e deja infrastructura la zi, nu cu 50 de ani in urma. Mai bine ar vedea de ce dureaza 2 ani un santier de 1km…
daca am avea centura de sud finalizata, poate ar fi sanse, dar asa, cu toate camioanele prin oras, …nici o sansa
Mobilitate urbana din Europa??? Serios?? Nah hai sa vedem:
1. In orasele mari intrii pe o autostrada urbana, fara intersecții, cu ieșiri și intrări că pe autostrada, cu podete pietonale suspendate, până aproape de mijlocul orașului. Cel mai apropiat exemplu: budapesta. De la intersecția autostrăzii M5 dinspre szeged cu centura M0, lipita de oraș mai mergi încă 17 km prin 4 cartiere a budapestei până la prima intersecție normala!!!! Cu viteza de 100-80 km/h. Cum ar fi la noi de exemplu să intrii în oraș pe Lugojului pe autostrada urbana până la Badea Cartan, sau pe Aradului până la Iulius sau pe Buziașului până la județean sau pe Sagului, în discuție până la kuttl!!!
2. Lărgirea drumurilor, crearea de noi drumuri, inclusiv prin demolarea clădirilor din cale prin expropriere. Cel mai aproape exemplu: Oradea! In ultimi ani primăria Oradea a expropriat prin negociere directa mai multe terenuri și clădiri pentru realizarea de drumuri, lărgiri și parcări!!!! În vest asta e la ordinea zilei de zeci de ani.
3. Dispariția acelei fâșii de “zona verde”, de fapt dde praf și noroi, dintre trotuar și drum care niciunde dincolo nu exista! Și în locul ei lărgirea drumului sau pista de biciclete sau banda de transport în comun, ce vreți!
Și multe altele care fac Europa departe de noi!
DE LA CASA MERCEDES LA INCONTRO ARATA JALNIC MAI ALES CA E INTRAREA DINSPRE VAMA !