Calea Șagului va fi modernizată de la intersecția cu str. Ana Ipătescu până la limita administrativă a orașului. Documentația necesară investiției este donată primăriei de către investitorii mallului din zonă, iar consilierii locali sunt puși să aprobe donația.
„Se aprobă documentația tehnico-economică – faza D.A.L.I., pentru obiectivul de investiție «Modernizare Calea Șagului (tronson cuprins între strada Ana Ipătescu cu limita administrativă a Municipiului Timișoara)»”, se arată în proiectul de hotărâre care va ajunge în atenția consilierilor locali.
Se vorbește de ani buni despre modernizarea uneia dintre cele mai circulate artere din Timișoara, extinderea liniei de tramvai către mallul din sudul orașului fiind doar o parte din proiect. La patru ani de la deschiderea centrului comercial din zona de sud, autoritățile au reușit în sfârșit să mute stația de măsurare a poluării din calea liniei de tramvai. Tramvaiul 2 va ajunge de anul acesta la mall. Detalii, AICI!
Proiectul cuprinde, de fapt, două tronsoane distincte. Primul se întinde pe 670 de metri, de la intersecția cu Ana Ipătescu până după pasajul de cale ferată. Configurația va fi la fel, cu câte două benzi pe sens. Pe un alt tronson, de 4,8 kilometri, de la pasajul de cale ferată până la intersecția cu DJ593, vor fi câte trei benzi de circulație pe sens. Prima va fi dedicată transportului public.
„Lărgirea la 3 benzi de circulație va fluidiza și transportul în comun, pentru că prima bandă va fi destinată transportului în comun (…) ea va fi semnalizată în conformitate cu legislația în vigoare prin delimitare cu linie continuă și marcaje specifice transportului în comun”, mai scrie în documentație.
În proiectul care va ajunge pe mesele consilierilor locali ni se mai spune că, de îndată ce se va face amenajarea la carosabil și trotuare, „se va proceda la aducerea terenului natural la starea inițială”.
„De asemenea, vor fi realizate plantări de arbori și înierbări pe teren vegetal”, se mai arată în documentația în care scrie că nu vor fi afectate rețele și/ sau magistrale de utilități.
Lucrările costă destul de mult și ar trebui să dureze 16 luni. Proiectantul estimează o investiție de 74,1 milioane de lei cu tot cu TVA, adică peste 15 milioane de euro. Aici intră, pe lângă lucrările la carosabil, și modernizarea a 4,8 km de trotuare și amenajarea unui sens giratoriu. Vor fi făcute și piste de biciclete pe o lungime totală de 5,5 kilometri.
Trimite articolul
XSper sa se rezolve si “intersectia” Incontro – Metro. Un sens giratoriu , ceva
Daca proiectul e facut de aceleasi minti inteligente care au configurat si parcarea de la mall, va fi vai si amar – ca de aia il si doneaza – nu valoreaza niciun ban si primaria l-ar putea folosi drept toilet paper, ca si asa e la mare cautare.
Faceti tunel, bagati totul in subteran, ca e mai ieftin. Cateva nedumeriri am:
1) Consilierii locali se intalnesc in timpul sau dupa epidemia de COVID-19? Ca parca adunarile pentru subiecte care nu sunt urgente nu sunt recomandate? Sau orice pretext e bun ca s-o mai punem de un studiu de fezabilitate?
2) Asta e aceeasi Calea Sagului unde mutarea unui container a durat cativa ani?
3) Facem o banda speciala pentru transport in comun in afara orasului? Ca n-am mai vazut pe unde am umblat, singura din oras (str. Cluj-Aries) a fost desfiintata de cel mai bun primar.
4) Cum ramane cu Bogdanestilor, “s-a rezolvat” si acum incepem alta lucrare?
5) Dar cu Pasajul Solventul?
6) Vine “Timisoara Culturala”, scena din Parcul Rozelor nu se mai renoveaza? Eu zic ca e mai ieftin si mai simplu decat sa modernizezi Calea Sagului, si uite ca nu sunteti in stare.
Trotuare? Da-le dreq sa stea prostimea fara masina acasa ce tot se plimba in “orasul masinilor”. VOTATI ROIBU , vom avea doar sosele si piste pentru maimute circare!!! JOS TROTUARELE! TRAIASCA OLTENISOARA!!!!!!!!!
bani aruncati pe fereastra…dupa ce acea centura de sud se va realiza, o mare parte din trafic, mai ales traficul greu, va disparea din oras.
IAR?! Nea Lae face Sagului cel putin odata pe an?
-
Exact la asta m-am gandit si eu. Bine ca sunt strazi care trebuie intr-adevar reparate/refacute/adaugate trotuare etc, dar ei schimba tot unde nu trebuie si tot unde au facut de 2-3 ori in ultimii ani. Dupa pod in jos, ar trebui facute trotuare, macar pana la semafoarele urmatoar,daca nu pana la sens la Auchan, dar de ce nu se pot face doar trotuarele si ei trebuie sa faca totul de la 0, cu studii, cu alea, alea, doar ca sa cheltuie inutil banii?
:)) ce bine am ras…
an cu alegeri… liber la promisiuni…
stati linistiti, pana sa bage atatia bani in Calea Sagului mai sunt atatea de facut in Soarelui!
foarte bine, speram sa nu fie iarasi asfalt dinala prototip care se strica dupa 3 luni. (s-a intamplat deja de 2 ori asta)
Vad ca multi se ingrijoreaza ca ce si cum se va face pe C. Sagului.
Stati linistiti, aia de la mall doneaza un rahat de proiect care oricum va expira pana sa fie vorba efectiv de constuctie, iar pe primarul nu-l doare sa accepte o donatie si sa mai incerce sa fraiereasca pe unii cu “realizarile” lui.
Nu va ingrijorati, cu primari gen robu nu se va face nimic cata vreme anul incepe co 20…
Impotentul asta nu-i in stare sa zugraveasca ce exista, darmite sa faca ceva nou.
Aglomeratia e de la mall in sensul spre oras iar Robu face 3 benzi de la pasaj inspre Metro. E clar de ce trebuie sa vina cat mai multi la vot?
-
Esti inapt mintal? Efectiv scrie în articol 3 benzi pe sens. Ce nu înțelegi din 3 benzi pe SENS?
deci facem inca o banda pt transport in comun DUPA pod ? si pe pod ramane doar 1 din 2 benzi pentru masini ? o sa fie o gatuire ca sa urci pe pod . ce rost are ? mai bine modernizeaza rute alternative, prin Freidorf, prin Chisoda etc
Domnu’ Primar,
Calea Bogdanesti e gata? Parca asa ati promis…dar nu va faceti probleme ca acum aveti pe ce da vina.
Ne vedem la alegeri
Bani aruncati in buzunarul pnlistilor! Acuma cand vine criza financiara arunci milioane de euro pe un asfalt si niste marcaje?? Ca asta va fi, ca celalalte bulevarde, ca doar nu credeti ca fac pasaje subterane sau alte chestii moderne!
Si traficul auto este bine asa cum este zilele astea, drumurile sunt suficient de late si incapatoare. Trebuie lucrat legal si moral ca oamenii sa continue asa si dupa criza medicala.
Solutia este rarirea numarului de masini, asa cum este in zilele de acum. Dupa cum arata imaginiile din satelit si in china si in italia poluarea a disparut. Deci reconfigurarea modului de a munci, prin munca la domiciuliu, prin decalarea programului de lucru este o situatie care aduce un mare plus in trafic si reduce poluarea.
Cel mai simplu lucru de rezolvat pentru totdeauna este decalarea programului scolilor. Nu am inteles niciodata de ce toate scolile si facultatiile trebuie sa inceapa la ora 8 si sa se termine la 13-14. Trebuie mutata la ora 9-10-11 inceperea. Eu am facut clasele 5-8 dupamasa, incepeam la 12-13-14 si terminam la 17-18-19.