Licitația a fost pornită la sfârșitul lunii octombrie a anului trecut, iar selecția câștigătorului s-a făcut recent. Nu a fost greu, căci primăria a primit o singură ofertă, venită de la Porr Construct, care s-a asociat cu mai multe societăți: Porr Bau GmbH, CSV Infratech SRL, Swarco Traffic România, Vimato, Wiebe România, Electroechipament Industrial SRL, Sane și Longhersin.
Următorul pas este semnarea contractului pentru proiectarea și execuția aferente obiectivului de investiții „Reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timișoara, Traseu 2, Calea Stan Vidrighin”.
Porr Construct ajunge astfel la al patrulea contract cu Primăria Timișoara. Lucrează deja pe Bd. Sudului, într-o altă asociere, în baza unui contract de aproape 11 milioane de lei, iar în iulie 2020 a câștigat, tot printr-o asociere, contractul pentru modernizarea Bd. Cetății, în valoare de 83,7 milioane de lei cu tot cu TVA. Tot Porr Construct a reamenajat și intersecția din Piața Bălcescu și a lărgit Pasajul Jiul, deci este la al patrulea mare contract cu PMT.
Aproape 18 milioane de euro
Calea Stan Vidrighin va fi modernizată pe o lungime de 1,8 km. Lucrarea nu poate depăși suma de 87,1 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproximativ 18 milioane de euro, iar șantierul ar trebui să dureze 36 de luni, din care șase pentru actualizarea proiectului.
Încă de pe vremea administrației Ciuhandu s-a vorbit despre modernizarea arterei de circulație. Primul studiu de fezabilitate a fost făcut de Iprotim, fiind aprobat de consiliul local în decembrie 2009. Calea Stan Vidrighin a revenit în atenția celor din primărie în ultimii ani, iar în februarie 2020 aleșii locali au fost puși să revoce vechiul SF și să aprobe altul nou, întocmit de SC Hentza Business SRL, care l-a donat primăriei.
„Investiţia vizează modernizarea întregului anasmblu rutier şi a liniilor de tramvai, inclusiv reţelele edilitare stradale, subterane şi supraterane, având ca limite intersecţia cu str. 1 Decembrie 1918 și sensul giratoriu Piața Gheorghe Domășnean (AEM)”, susțin reprezentanții primăriei.
Documentația spune că vor fi reabilitate liniile de tramvai pe o lungime de 1,8 km, vor fi amenajate aproape 7.300 mp de trotuare, aproximativ 5.500 mp de piste de biciclete și cam 12.700 mp de spații verzi. Vor fi plantați 992 arbori și va fi reabilitat și carosabilul pe aproape 7.300 mp.
Proiectul a fost depus pentru fonduri europene, dar se află încă pe lista de rezervă.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XFoarte bine. Stiam ca o sa faca treaba.
Na ca am belito cu porr …. o sa dureze mult si bine si calitate 0 ! Toti is subcontractati de porr oameni cu 2 clase vai de ei si vai de ea lucrare
-
Asa este!Lucreaza cu multi inchiriati de calitate joasa, necalificati, multi tigani.Au 3-4 angajati Porr in santier si in rest prapad…
Eram mai liniștit dacă PORR făcea pasajul solventul dar asta e, măcar fac cetăți și vidrighin.
10M Euro pe KM in 3 ani? Multi bani si mult timp. Va fi haos in zona cu traficul. Macar de mai asteptau sa se dea in circulatie centura cel putin pe portiunea dintre Calea Lugojului si Calea Buziasului din motive de trafic si de uzura a noii lucrari.
Nu zic ca nu trebuie facut, dar intrebarile sunt: este prioritar, este necesar inainte de alte lucrari, nu este prea scump in anul acesta cand se asteapta scaderi bugetare?
Nu este un drum bun, dar cu niste petece de asfalt mai mari se rezolva. Eu zic ca rebreanu e intr-o stare mult mai proasta.
De 18 mil de euro faci 5 parcari subterane, sau 1 pasaj si 1-2 parcari etc.
Pasajul solventul, alte pasaje noi, largirea alexandrescu, alte largiri, parcari subterane zic ca sunt muuuuult mai prioritare decat reabilitarea acestui bulevard, care repet cu un strat de asfalt pe alocuri se rezolva.
Este momentul acum? Unde merge traficul greu? Nu mai bine se asteapta terminarea centurii??
-
Da’ ce, ai impresia ca pe robu si pe culita ii doare de aceste lucruri? Pentru asta trebuie sa mai si gandesti, daca este oportun, ce fac cei din trafic, pe unde merg, etc. Lucruri grele, mai baiete…
-
este trafic greu si acolo, nu doar pe Rebreanu!
tot ce intra pe Calea Lugojului si merge spre calea sagului sau spre Buzias, trece pe acolo.
Este o lucrare utila.
Despre parcarile etajate si subterane, in Timisoara: nimeni NU le foloseste! mergeti pana la sedul politiei de pe strada Take Ionescu, la ISHO parking. Este goala iar pe strazile laturalnice, toata lumea pascheaza pe iarba si pe trotuar…dor sa nu dea bani pe parcare…
Cu scuzele de rigoare dar cineva a lipsit de la ora de matematica si geografie online
aproape — 7300 mp trotuare …ATENTIE!!! mai departe…
aproape — 7300 mp carosabil
sa inteleg ca : facem cat vrem si cum vrem.
sa nu se inteleaga cumva ca vor fi trotuare tot cam cat ar fi acum partea rutiera, adica cele doua benzi pe sens de circulatie
da clar nu poate fi asa , ar insemna sa defrisam sau sa suspendam ceva SF.
intreb si eu ca nu sunt in clar.
-
lipseste un “zero” la carosabil.
cred ca este 73,000 mp carosabil…
Mai cenzurati mult comentariile care nu vă convin,ăştia fe la Tion?!?mă simt ca în Coreea de Nord!Vreti să mergem în judecată?
-
Suntem deja, acum ai abdervat
SA gandit careva cat vor avea de pierdut firmele, cu zecile sau sutele timp de 3 ani, cand va fi blocata soseaua??sa fcaut vreun drum alternativ de ocolire, cum ar fi drumul boilor ca sa poti iesii din zona asta de Timisoara?3 ani, inseamna un nou covid la propriu pt tot ce misca pe aici, iar zecile de mii de masini, care traverseaza aceasta zona pe saptamina pe unde vor trece????Vad ca nici un director manager de firma mare din zona nu ia atitudinwe.Ce vor face vor trimite oamenii in somaj ca nu pot aduce marfa si livra produsele ca soseaua este blocata????Ca de obicei se pune caruta inaintrea boilor ca pe vremea lui Robu.Este pur si simplu ca si cum ar fi blocata Calea Lugojului pt a intra sau iesii din oras. SAu gandit desteptii satului, la asta????????
-
Daca ar fi dupa tine nu ar trebui sa se mai reabiliteze nimic ca deranjeaza soferii…pai la cum se circula pe acel drum e chair tarziu de facut interventiile astea, trebuiau facute de mult…
In sfarsit va fi o modernizare Europeana in zona Zoster uitata de toate guvernele.
PoRR nu exista este doar un brand fara angajati in Romani. Tipic USR banii guvernului se spala prin firme intermediara. Porr subcontracteaza la Dorei… asa imbogatim strainii!!!