Sunt mai bine de trei ani de când consilierii locali au votat proiectul pentru reamenajarea încăperii numită Camera 30 din Primăria Timișoara. În 2016, proiectul a fost respins de două ori, suma a fost înjumătățită la un moment dat, ar fi trebuit să înceapă șantierul, dar acum prețul investiției a crescut din nou și camera 30 costă dublu să fie reamenajată. De ce? Au crescut salariile și s-a majorat prețul… utilajelor.
Proiectul privind „aprobarea DALI pntru obiectivul de investiții «DALI + PT + AC Reamenajare Camera 30 din clădirea Primăriei Municipiului Timișoara” a ajuns iarăși în atenția consilierilor locali. Lucrările sunt estimate acum la 1,455 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 305.000 euro, după ce au fost scăzute, în 2016, la 717.529 lei, de la 1,26 milioane de lei. Sumele sunt cu tot cu TVA. Evident, la camera 30 nu s-a făcut nimic până acum.
300.000 de euro pentru 207 mp
În 2016 se vorbea despre o încăpere cu o suprafață de 207 metri pătrați, care în urma lucrărilor ar fi trebuit să aibă 352 mp, prin construirea unui planșeu.
„Camera 30, cu caracter actual de sală, se află în aripa est, spre curtea ansamblului istoric de corpuri cu front la străzile 20 Decembrie 1989 și curtea primăriei. Aripa respectiva are un regim de înălțime P+2E, cu parterul sub forma de sală, cu înălțimea de 5.52 m fără compartimentări (…) Intervențiile propuse vor afecta o suprafață construită actuală de 262 mp, la suprafața utilă existentă de 200.85 mp (…) Suprafata utilă actuală a sălii de 207 mp se va reamenaja integral. Având în vedere că indicatorii tehnico-economici la faza D.A.L.I. au fost estimați la nivelul anului 2016, iar proiectul tehnic a fost realizat în anul 2016, este necesară actualizarea unor categorii de prețuri de la materiale, dotări, echipamente și manoperă la nivelul acestui an”, se arată în documentația adoptată marți de aleșii locali.
S-au scumpit materialele și… utilajele pentru camera 30
Funcționarii din primărie au avut și explicații de ce camera 30 din Primăria Timișoara costă dublu să fie reamenajată. Potrivit acestora, tariful manoperei s-a majorat cu 95,5% față de anul 2016, întrucât s-a actualizat conform creșterii salariului de bază minim brut stabilit în sectorul construcțiilor, conform OUG nr.114/2018.
„La data de 1 mai 2016 salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată era stabilit la 1.250 lei lunar, iar conform OUG nr.114/2018-de la 1 ianuarie 2019, în sectorul construcțiilor salariul de bază minim brut pe țară garantat se stabilește la suma de 3.000 lei lunar”, explică aceștia.
Mai mult, au crescut cu 54,36% prețurile la oțel beton, beton, pietriș, stâlpi și structuri metalice. Totodată, s-au scumpit și… utilajele!
„Prețul utilajelor/echipamentelor s-a majorat față de anul 2016 cu aproximativ 30%, întrucât furnizorii de echipamente nu mai pot produce anumite echipamente stabilite cu acele caracteristici”, se mai arată în referatul hotărârii.
Devizul a crescut și din cauza… autorizației de construire, pentru că a fost nevoie de un aviz de securitate la incendiu pentru clădirea în care își are sediul primăriei.
„Pentru obținerea acestui aviz s-a depus documentația pentru «Modernizare și securizare în vederea obținerii autorizației de securitate la incendiu», pentru întreaga clădire și s-a obținut avizul ISU nr. 320/19/SU-TM, ce include și Camera 30 din clădirea Primăriei Timișoara. Conform acestui aviz a fost necesară recalcularea devizelor instalatiilor PSI, rezultând o majorare de cca. 15%”, mai explică specialiștii PMT.
Consilierii nu au avut întrebări pentru camera 30
Ce se face mai exact la camera 30? Construirea unui planșeu care să împartă pe verticală volumul existent, în două volume, recompartimentarea spațiilor nou rezultate și construirea unei scări de acces, ajungându-se, până la urmă, la dublarea suprafeței de lucru existente.
Proiectul cu suma dublată a trecut fără probleme în CLT. Niciun ales local nu a fost curios de valoarea investiției. Lucrările ar trebui să țină opt luni în încăperea în care, în 2015, au descins procurorii DNA care căutau contracte de vânzare-cumpărare încheiate în baza Legii 112. În dosar este trimis în judecată și primarul Nicolae Robu.
Articole pe aceeași temă:
Santier in Primaria Timisoara. Camera 30 va fi renovata mai ieftin
Trimite articolul
XO nesimtire fara margini pe banii timisorenilor; un lux de Versaille, Buckingham,
tuva’n gura. Acolo bagati banii nostri? si dupa aia spuneti ca nu aveti bani ! 300.000 de euro is 6-8 casute decente !!!! si voi bagati banii aia intr-o camera? Voi sunteti nebuni? DNA? ALOOOOOOOO DNA ???????????
eu miam facut casa cu 2 etaje in orsu cu 70 de mi de euro :)), ba da cat poate sa fure asta , robu asta ii criminal. inteleg ca e ultima suta de metri si al mandat nu mai prinde dar parca e iesit din comun orice contract da, vrea sa traiasca bine copii copiilor lui pana la a 7a generatie, Dnaul asta de timisoara nu se autoseziseaza chiar asa
Și sunt unități școlare fără telefon, internet, TV, din cauză că nu s-au plătit facturile către furnizori. Ca să nu mai vorbim de furnizorii de alimente sau produse de curățenie și sanitare.
Ce furt din banii publici. Dati pensiile la oameni, bai hotiilor! Robule doneaza banii la bugetul asigurarilor sociale ca lasi cu pnlistii tai sa moara batranii de foame!
Un prieten bun si-a terminat casa la cheie acuma cu totului tot pe factura si a iesit sub 500 euro/mp. Si robu vrea sa faca un planseu si o zugraveala cu 900 euro/mp?? Pereti nu, fundatii nu, acoperis nu, ziduri interioare nu, vana, dus nu si 900 euro/mp ca sa rezulte 300 si ceva de metrii??? De asta faceai o ditamai cladirea de birouri de la zero!
Bravo timisoreni, sa nu uitati sa puneti stampila tot pe el! Pe PENALUL de robu!
cand mai prinde pnl ul asa ocazie? si presedinte si guvern si primar. furat cat mai mult
-
Dupa modelul PSD- ist. Asa- i cu fosilele comuniste. Nu e ai, TM nu mai vrea bolsevici.
Sa va fie rusine deoarece va bateti joc de banii nostri. Toate aceste esxplicatii sunt un “bullshit” cat casa Poporului,dar tinand cont ca nu are cine sa va traga la raspundere este normal sa vi se rupa.
Ce o fi in camera 30? Footing-Club,sau ce? 50 camere x 300000euro =15 mil.euro! Modernizare in forta continua!
” …milion cu milion, fac mai multe milioane… “
cu 300.000 de euro construiesti un bloc cu 4 etaje… sau daca esti corupt, renovezi o camera din primarie, si restul de 290.000 ii furi.
Traditional Romanesc
numai 300.000?Sărăcie,pacat ei merită mult mai mult.))))să-i f.t un gură.
E trist, pacat ca nu exista interes adevarat pentru Oras sau comunitate, cand vezi ca oamenii de la conducere sunt asa o dezamagire iti vine sa iti faci bagajele si sa pleci
Cand v-am spus ca jaful PENALULUI din Fruntea Primariei Timisoara pentru PNL-isti nu are limite…
USL-ul sa traiasca
Toata lumea sare in sus in momentul in care aud de asemenea sume, dar nu stiu ce a fost proiectat si ce se doreste a fi executat.
Inainte sa strigati hotii, eu spun sa va uitati ce anume avem acolo.
NU UITATI CA VORBIM DE UN MONUMENT ISTORIC!!!, starea structurala poate nu mai este in norme. instalatiile cu rol de securitate la incendiu poate nu sunt in norme, instalatiile electrice, apa, canal, ventilatii voce, date si ce alte instalatii mai sunt!
Nici un executant nu cred ca isi asuma un cost mic de executie, avand in vedere riscurile la care se angajeaza in momentul in care lucreaza la un monument istoric!
Sunt de acord ca pe aceeasi bani se poate construi o cladire noua cu aceeasi functiune si scop, dar la o cladire existenta consturile sunt aproape duble.
-
Fa un calcul si vezi aproximativ cam cat costa materialele,in dedeman ca nu=i greu ca nu sant km de tevi si cabluri ,un amarat de wc,si restul. La as suma sepoleieste cu aur ca doar face concurenta la palatul hunyady,din apropiere.
-
Eu am făcut un calcul,
Eu lucrez pe aceste domedii. Un switch de calitate costa și 3000 euro.
Un calculator complet echipat decent costa 1200 euro.
Pe lângă materiale mai ai de platit angajații, nu toti lucrează pe 1500 lei/luna sau cu ziua, Ai de închiriat echipamente.
Dacă tu ca firma nai un profit minim de 10% la o lucrare mare în 1 2 ani dai faliment.
De la stat iti iei bani după 2 3 luni dupa ce ai terminat lucrarea, Tu ce faci lucrezi 3, 5 luni pe gratis? Cu ce plătești angajații daca tu nu incasezi și ai profit de pe alte lucrari?
-