Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş vine, în luna septembrie, în sprijinul celor interesaţi să se specializeze în diferite domenii de activitate, cu o nouă serie de cursuri.
Primul dintre acestea este pentru „Resposabil mediu”. În conformitate cu ligislaţia, deținătorii/producătorii de deșeuri persoane juridice, comercianții, precum și operatorii economici autorizați din punct de vedere al protecției mediului pentru efectuarea operațiunilor de colectare și transport deșeuri „au obligația să desemneze o persoană din rândul angajaților proprii care să urmărească și să asigure îndeplinirea obligațiilor prevăzute de prezenta lege sau să delege această obligație unei terțe persoane”. Cursul se adresează tuturor celor interesați să gestioneze procese de mediu și agenților economici care generează deșeuri. Activitatea desfășurată de responsabilul de mediu cuprinde stabilirea aspectelor, obiectivelor de mediu, propunerea de măsuri pentru rezolvarea problemelor de mediu, îmbunătățirea performanțelor de mediu ale organizației. Formator: Lavinia-Alina Călușeru. Cursul este autorizat de Autoritatea Națională pentru Calificări. Certificatele obţinute la absolvirea cursului au recunoaştere naţională și sunt emise de Ministerul Muncii și de Ministerul Educației. Perioada de desfăşurare este 12 – 16 septembrie 2016.
O altă sesiune de curs va fi realizată pentru cei care vor să devină „Expert în accesarea fondurilor structurale și de coeziune europeană”. Acesta se adresează companiilor care doresc dezvoltare cu propriile forțe prin atragerea de fonduri europene pentru finanțarea proiectelor de perspectivă, respectiv membrilor echipei de proiect care vor obține competențe/abilități specifice. dar și oricărei persoane care dorește să învețe să scrie, să acceseze și să implementeze proiecte cu finanțare europeană. Cursul acoperă tematica necesară pentru scrierea unei cereri de finanțare și implementarea proiectului, indiferent de tipul de proiect sau sursa finanțării. Cu un puternic caracter practic și aplicativ, cursul dă posibilitatea conceperii unui proiect viabil pornind de la scopul și obiectivele aplicantului. Traineri cu experiență în domeniu vor oferi consiliere și îndrumare prin proceduri legislative, vor prezenta exemple de bună practică și vor răspunde întrebărilor și problemelor aferente tematicii. Perioada de desfăşurare este 19 – 30 septembrie 2016.
Pentru cei care doresc să devină „Manager de Proiect”, va fi realizat un curs special, indiferent de tipul proiectului sau de locul de muncă al persoanei nominalizate să îndeplinească această funcție. Cursul își propune să pregătească specialiști pentru a coordona realizarea și implementarea proiectelor finanțate atât din domeniul public cât și din cel privat. Vor fi tratate modalitățile de redactare a unui proiect şi tehnicile managerilor de a asigura un bun control asupra proiectelor. În acest sens, CCIAT asigură asistență în vederea pregătirii proiectului final de absolvire. Certificatul de absolvire pentru ocupația „Manager de proiect” reprezintă o condiție esențială pentru oricine dorește să deruleze proiecte cu finanțare europeană. Cursul este autorizat de Autoritatea Națională pentru Calificări (ANC), iar certificatele obținute la absolvire au recunoaștere națională și internațională și sunt emise de Ministerul Muncii și de Ministerul Educației. Perioada de desfăşurare este 19 septembrie – 7 octombrie 2016
Tot la CCIAT va fi realizat un „Curs de comunicare instituțională și acces la informații de interes public. Transparența decizională în administrația publică”. Prin organizarea acestui curs, organizatorul vine în sprijinul celor care își desfășoară activitatea în cadrul unei instituții publice precum și a celor care doresc să lucreze în cadrul unei astfel de instituții. Pregătirea tratează aspectele legate de comunicarea instituțională a administrației publice locale, ca formă globală de comunicare care cuprinde în același timp atât comunicarea internă cât și comunicarea externă a instituției, tehnici de protocol, secretariat instituțional, organizarea de evenimente, transparență decizională, tipologii, proceduri specifice și termene procedurale, reglementări în domeniul activității de soluționare a petițiilor, regimul informațiilor clasificate și a datelor cu caracter personal, regimul arhivării, software și formularistica specifică. În urma finalizării cursului, se obține un Certificat de Participare acordat de către Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș. Perioada pregătirii, 20 – 22 septembrie 2016.
Un ultim curs organizat este cel pentru „Control intern/managerial la nivelul entităților publice. Noutăţi legislative (OSGG nr.400/2015 – republicat)”. Obiectivele cursului vizează conştientizarea managementului general de la nivelul entităţilor publice cu privire la responsabilitatea în proiectarea implementării și dezvoltării continue a sistemului de control intern managerial – SCIM, inclusiv a Registrelor de riscuri şi a procedurilor operaționale pentru fiecare activitate care se derulează la nivelul entității publice, cât și abordarea unor modalități practice de implementare a sistemului de control intern/managerial la nivelul entităților publice – metode dinamice şi interactive. Cursul are loc între 27 – 29 septembrie 2016.
Citiți principiile noastre de moderare aici!